#1
|
||||
|
||||
Stevigheid Chassis/carresorie Golf 2
People,
Ik ben nu ondertussen een klein jaartje bezig met een golf mkII 1.3 uit 1986 en loop ik tegen het einde aan van de werkzaamheden aan de carresorie. Deze is momenteel compleet gestript en ontdaan van alle tectiel / strijkkit / rotte plekken en deuken. Nu de plannen voor de "toekomst" iets gewijzigd zijn, zijn er enkele vragen komen opdagen. Gezien ik de auto eerst rijdende wil hebben met de originele 1.3mh zijn er geen aanpassingen nodig. Hierna wil ik de overstap maken naar een 1.8 (±180pk). De vraag: Is het nodig om de neus op meerdere punten te verlassen en zoja, waar zijn deze lassen nodig en waar moet ik op letten? Ben van mening namelijk dat de gti'ers wel zwaarder zijn uitgevoerd. Niet dat ik de auto zometeen strak in de lak heb staan en er dan overal scheuren doorkomen o.i.d.. Via de search hier niet echt veel info over kunnen vinden vandaar effe dit topic. Benieuwd naar de antwoorden. Groeten Bontje. |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
Rare mening. Zijn allemaal gelijk. Alleen de G60 heeft een geplakte voorruit.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#3
|
||||
|
||||
Bodem van de g60 is ook iets anders Jaap ( wist ik eerst ook niet hoor ,maar heb laatst de G60/vr6 van m'n zwager eens goed bekeken van onder , toen viel het me op , zit m voornamelijk in de voorste kriksteunen en tunnel ) , maar voor de rest zijn alle carroseriën van de Mk2's gelijk.
Dus geen probleem voor een 180 pk inbouw .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
syncro carrosseriën zijn inderdaad anders, zitten dacht ik ook meer verstevigingen in het dak. Maar in motorruimte zijn ze allemaal gelijk, en dat was de vraag
|
#5
|
||||
|
||||
Vergeet niet de verstevigingsprofielen in de voorste chassisbalken bij G60 en USA... Das toch ook echt motorruimte.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
In n G60 dak zit idd n kruis ter versteviging |
#7
|
|||
|
|||
G60 Golf heeft ook de brede middentunnel van de syncro. De syncro is verder aan de achterzijde op meerdere plaatsen verstevigd maar dat heb je met FWD niet nodig.
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
nooit gezien ?
__________________
'85 Golf mk2 1.9 TDI PD "mk2 outside / mk4 inside" vwclubparkstad https://www.facebook.com/vwclubparkstad |
#10
|
||||
|
||||
jawel, was het vergeten
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Niet dat het iets is wat ik al jaren weet hoor Maar terugkomend op de vraag, ik heb al behoorlijk wat Golfjes gezien met 180pk (en meer) en zonder carrosserie aanpassingen. Heb nog nooit iets zien scheuren
__________________
'85 Golf mk2 1.9 TDI PD "mk2 outside / mk4 inside" vwclubparkstad https://www.facebook.com/vwclubparkstad |
#12
|
||||
|
||||
Kijk aan, info waar ik iets mee kan...
Wel ben ik dan nieuwsgierig hoe de verstevigingsprofielen in de voorste chassisbalken bij G60 en USA eruit zien... Ken het nog niet vandaar Verder weet ik genoeg dankzij jullie info en kan ik zonder problemen door. Vandaag de laatste gaten in de motorruimte strak gemaakt en de parafan op z'n plek gezet. Maandag de laatste punten op de i zetten en dan kan ik naar de spuiter. Zal nadat de lak erop zit even een "officieel" voorstel en car topic maken, ook wel zo netjes lijkt me Thanks peepz! |
#13
|
||||
|
||||
Niet dat je er wat aan hebt, maar mijn ervaring is dat vierdeurs wat minder torderen bij drempels etc.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |