Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Stevigheid Chassis/carresorie Golf 2 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=98657)

Bontje 13-04-2012 10:03

Stevigheid Chassis/carresorie Golf 2
 
People,

Ik ben nu ondertussen een klein jaartje bezig met een golf mkII 1.3 uit 1986 en loop ik tegen het einde aan van de werkzaamheden aan de carresorie.
Deze is momenteel compleet gestript en ontdaan van alle tectiel / strijkkit / rotte plekken en deuken.

Nu de plannen voor de "toekomst" iets gewijzigd zijn, zijn er enkele vragen komen opdagen. Gezien ik de auto eerst rijdende wil hebben met de originele 1.3mh zijn er geen aanpassingen nodig. Hierna wil ik de overstap maken naar een 1.8 (±180pk).

De vraag:
Is het nodig om de neus op meerdere punten te verlassen en zoja, waar zijn deze lassen nodig en waar moet ik op letten?

Ben van mening namelijk dat de gti'ers wel zwaarder zijn uitgevoerd.
Niet dat ik de auto zometeen strak in de lak heb staan en er dan overal scheuren doorkomen o.i.d..

Via de search hier niet echt veel info over kunnen vinden vandaar effe dit topic.

Benieuwd naar de antwoorden.

Groeten Bontje.

Tjaap 13-04-2012 11:10

Quote:
Originally Posted by Bontje
Ben van mening namelijk dat de gti'ers wel zwaarder zijn uitgevoerd.

Rare mening. Zijn allemaal gelijk. Alleen de G60 heeft een geplakte voorruit.

jettaracing 13-04-2012 11:21

Bodem van de g60 is ook iets anders Jaap ;) ( wist ik eerst ook niet hoor ,maar heb laatst de G60/vr6 van m'n zwager eens goed bekeken van onder , toen viel het me op , zit m voornamelijk in de voorste kriksteunen en tunnel ) , maar voor de rest zijn alle carroseriën van de Mk2's gelijk.

Dus geen probleem voor een 180 pk inbouw . :thumbup:

Marcski 13-04-2012 12:03

syncro carrosseriën zijn inderdaad anders, zitten dacht ik ook meer verstevigingen in het dak. Maar in motorruimte zijn ze allemaal gelijk, en dat was de vraag ;)

Turbo-Variant 13-04-2012 12:05

Vergeet niet de verstevigingsprofielen in de voorste chassisbalken bij G60 en USA... Das toch ook echt motorruimte. ;)

R.icky 13-04-2012 12:28

Quote:
Originally Posted by Marcski
syncro carrosseriën zijn inderdaad anders, zitten dacht ik ook meer verstevigingen in het dak. Maar in motorruimte zijn ze allemaal gelijk, en dat was de vraag ;)


In n G60 dak zit idd n kruis ter versteviging

Syncro86 13-04-2012 12:49

G60 Golf heeft ook de brede middentunnel van de syncro. De syncro is verder aan de achterzijde op meerdere plaatsen verstevigd maar dat heb je met FWD niet nodig.

Marcski 13-04-2012 12:51

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Vergeet niet de verstevigingsprofielen in de voorste chassisbalken bij G60 en USA... Das toch ook echt motorruimte. ;)

:redface:

ronaroot 13-04-2012 13:10

Quote:
Originally Posted by Marcski
:redface:


nooit gezien ?

Marcski 13-04-2012 13:10

jawel, was het vergeten :D

ronaroot 13-04-2012 13:13

Quote:
Originally Posted by Marcski
jawel, was het vergeten :D


Niet dat het iets is wat ik al jaren weet hoor :D

Maar terugkomend op de vraag, ik heb al behoorlijk wat Golfjes gezien met 180pk (en meer) en zonder carrosserie aanpassingen.
Heb nog nooit iets zien scheuren :rolleyes:

Bontje 14-04-2012 19:24

Kijk aan, info waar ik iets mee kan...
Wel ben ik dan nieuwsgierig hoe de verstevigingsprofielen in de voorste chassisbalken bij G60 en USA eruit zien... Ken het nog niet vandaar ;)

Verder weet ik genoeg dankzij jullie info en kan ik zonder problemen door.
Vandaag de laatste gaten in de motorruimte strak gemaakt en de parafan op z'n plek gezet. Maandag de laatste punten op de i zetten en dan kan ik naar de spuiter.

Zal nadat de lak erop zit even een "officieel" voorstel en car topic maken, ook wel zo netjes lijkt me ;)

Thanks peepz!

tim_j 22-04-2012 19:52

Niet dat je er wat aan hebt, maar mijn ervaring is dat vierdeurs wat minder torderen bij drempels etc.


All times are GMT +1. The time now is 01:35.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.