Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-04-2012, 14:23
Beukers Beukers is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 10
Default Oude bekende? 1.8KR

Hallo allen,

zal ff beginnen met me zelf voor te stellen. Ik ben Robin 23 jaren jong en kom uit Ter Apel(groningen). Sinds een paar weken ben ik de eigenaar van een Golf mk1 Gti uit '80. Dit naar eindeloos door hameren van mijn maatje, dat ik er toch aan moest geloven.

Afgelopen weekend liepen wij een motor tegen het lijf. Een 1.8 KR volgens de verkoper. De motor stond al een tijdje stil. Maar we hebben de gok genomen. Hij is uit een rijdende auto gekomen.

Thuis gekomen de motor eens helemaal nagetrokken. We hadden al vastgesteld dat het inderdaad om een KR onderblok ging. Thuis gekomen wat nummers genoteerd van de kop en toen aan de google.

Hierbij ontdekte ik het volgende. Het gaat om een KR onderblok met een 9A 2.0 16v Kop. De motor is uitgerust met een aangepast inlaatspruitstuk waarop motorfiets carbarateurs zijn gemonteerd.

Omdat ik graag wat meer achtergrond info wil over de motor en er een aantal aanpassingen zijn gedaan aan de motor. Dacht ik misschien is het een oude bekende van het forum. Dit zal mij enorm helpen.

Hierbij nog 2 foto's:

Al vast bedankt!

Last edited by Beukers : 09-04-2012 at 14:50.
Reply With Quote
  #2  
Old 09-04-2012, 14:29
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,363
Default

welkom, pas de grootte van de foto`s even aan.
__________________
Quote:
Originally Posted by Vladi
"Origineel NL" krijg ik altijd zo'n slappe van.

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.
Reply With Quote
  #3  
Old 09-04-2012, 14:32
Tuinhek Tuinhek is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 200
Default

Welkom hier.

Kan je even de foto's verkleinen dat kijkt wat makkelijker.
Reply With Quote
  #4  
Old 09-04-2012, 14:38
redbull's Avatar
redbull redbull is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,361
Default

hier de foto,s verkleind




__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door"
Reply With Quote
  #5  
Old 09-04-2012, 14:49
Beukers Beukers is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 10
Default

Hoe krijg ik die foto's kleiner?
Reply With Quote
  #6  
Old 09-04-2012, 14:50
Beukers Beukers is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 10
Default

oke thanks, dat wou ik doen
Reply With Quote
  #7  
Old 09-04-2012, 14:54
redbull's Avatar
redbull redbull is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,361
Default

je moet in de link het woord "Grote" weglaten

www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DAPYJ46V.jpg
dus zo :www.mijnalbum.nl/Foto-DAPYJ46V.jpg
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door"
Reply With Quote
  #8  
Old 09-04-2012, 15:08
Beukers Beukers is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 10
Default

Oke tnx, ben benieuwd of iemand de motor kent, vorige eigenaar had hem uit friesland

Last edited by Beukers : 09-04-2012 at 15:11.
Reply With Quote
  #9  
Old 09-04-2012, 15:16
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

mikuni's? dan is t de oude van Bauke.
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #10  
Old 09-04-2012, 15:19
Beukers Beukers is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 10
Default

Zal ik dr moete kijke zag zo geen type op de carbs staan.
Heb je wat meer info over de motor misschien? Ben erg benieuwd naar het verleden van de motor en de reden van het wisselen van de kop?
Gr. Robin
Reply With Quote
  #11  
Old 09-04-2012, 20:41
Beukers Beukers is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 10
Default

Het is keihin, klopt dat?
Reply With Quote
  #12  
Old 10-04-2012, 19:18
Beukers Beukers is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 10
Default

Waar kan ik het typenr. vinden op de Keihin's? Ik vind alleen een nummer, maar dat vind ik nergens terug op het internet.

Het nr. begint met 80B en dan staat er in een rechthoekig vakje een A achter.

Ik ben benieuwd of die hier van het forum komt. Ik ben erg benieuwd wat er precies aan is gedaan.
Reply With Quote
  #13  
Old 13-04-2012, 09:01
Beukers Beukers is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 10
Default

Niemand die hem herkend? en iemand een antwoord met betrekking to mijn vraag over de Keihin's?

mvg,

Robin
Reply With Quote
  #14  
Old 16-04-2012, 13:16
Beukers Beukers is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 10
Default

Reageert er gewoon niemand omdat ik een newbee ben?
Er is toch wel iemand die mij kan vertellen hoe dat met die typenr. van een keihin zit?
Reply With Quote
  #15  
Old 16-04-2012, 13:18
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Niemand negeert je bewust hoor

Die kennis is hier niet alom aanwezig, enkele kenners daargelaten. Misschien dat je antwoord op die vraag op een motor-forum kunt vinden?
Reply With Quote
  #16  
Old 16-04-2012, 13:45
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Als ik het zo van de foto's moet zeggen dan zijn het CBR of R6 carbs, maakt voor dit doel niet veel uit. Pim van DUB-Detail (forumsponsor) raad voor een 16V wel grote carbs aan, liefst 40mm of meer, ik ben assistent bij een 16V project en ga bij die motor voor Blackbird of R1 carbs.
Waarom voor een 9A kop is gekozen weet ik niet precies, even kort door de bocht heeft (volgens mij) ten opzichte van een KR
een ABF een langere slag
een 9A een grotere boring

Het kan dus zijn dat jou KR voorzien is van wat grotere zuigers en dat ze kop van een 9A gemonteerd hebben, hopelijk hebben ze dan de KR nokkenassen mee genomen want dan heb je met een goeie afstelling een leuk bommetje in het vooronder...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #17  
Old 16-04-2012, 13:51
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,569
Default

Welkom Robin,

Voor de technische details moet je niet bij mij zijn, maar heb je ook foto's van de GTI ??
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #18  
Old 16-04-2012, 19:41
2H-2H's Avatar
2H-2H 2H-2H is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 757
Default

Ja idd, foto's Robin Foto's
__________________
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition".
Reply With Quote
  #19  
Old 28-04-2012, 14:15
Beukers Beukers is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 10
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Als ik het zo van de foto's moet zeggen dan zijn het CBR of R6 carbs, maakt voor dit doel niet veel uit. Pim van DUB-Detail (forumsponsor) raad voor een 16V wel grote carbs aan, liefst 40mm of meer, ik ben assistent bij een 16V project en ga bij die motor voor Blackbird of R1 carbs.
Waarom voor een 9A kop is gekozen weet ik niet precies, even kort door de bocht heeft (volgens mij) ten opzichte van een KR
een ABF een langere slag
een 9A een grotere boring

Het kan dus zijn dat jou KR voorzien is van wat grotere zuigers en dat ze kop van een 9A gemonteerd hebben, hopelijk hebben ze dan de KR nokkenassen mee genomen want dan heb je met een goeie afstelling een leuk bommetje in het vooronder...



Die grote Carbs was ik inmiddels ook achter gekomen. Ik ben al op zoek naar een ander setje, Mijn voorkeur gaat uit naar een setje van de R1.

Die grotere boring klinkt me als muziek in de oren lol. De motor gaat op termijn toch helemaal uit elkaar, om hem weer helemaal opnieuw op te bouwen. Zodat deze weer in topconditie komt. Omdat jij betrokken bent bij een vergelijkbaar project? Is daar ook ergens een draadje van? Ik ben eigenlijk nog opzoek naar een draadje waar bij staat wat ik verder nog allemaal aan materiaal nodig ben.

Verder zal ik binnenkort foto's maken. Het project ligt nu weer even stil, omdat er iets tussen gekomen is wat ook erg leuk is. Mijn vriendin gaat ovalracen met een Lancia Nuovo Delta 2.0 16v. We wonen in Ter Apel en daar word deze sport beoefend op een mooi asfaltoval. De lancia moet wedstrijdklaar geprepareerd worden en dat heeft nu even prioriteit. Daarna is er weer tijd voor mijn MK1. En ondertussen help ik men maat met het opbouwen van zijn MK1 G60 en zo blijven we bezig met auto's
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum