Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Oude bekende? 1.8KR (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=98491)

Beukers 09-04-2012 14:23

Oude bekende? 1.8KR
 
Hallo allen,

zal ff beginnen met me zelf voor te stellen. Ik ben Robin 23 jaren jong en kom uit Ter Apel(groningen). Sinds een paar weken ben ik de eigenaar van een Golf mk1 Gti uit '80. Dit naar eindeloos door hameren van mijn maatje, dat ik er toch aan moest geloven.

Afgelopen weekend liepen wij een motor tegen het lijf. Een 1.8 KR volgens de verkoper. De motor stond al een tijdje stil. Maar we hebben de gok genomen. Hij is uit een rijdende auto gekomen.

Thuis gekomen de motor eens helemaal nagetrokken. We hadden al vastgesteld dat het inderdaad om een KR onderblok ging. Thuis gekomen wat nummers genoteerd van de kop en toen aan de google.

Hierbij ontdekte ik het volgende. Het gaat om een KR onderblok met een 9A 2.0 16v Kop. De motor is uitgerust met een aangepast inlaatspruitstuk waarop motorfiets carbarateurs zijn gemonteerd.

Omdat ik graag wat meer achtergrond info wil over de motor en er een aantal aanpassingen zijn gedaan aan de motor. Dacht ik misschien is het een oude bekende van het forum. Dit zal mij enorm helpen.

Hierbij nog 2 foto's:

Al vast bedankt!

golfje_295.000 09-04-2012 14:29

welkom, pas de grootte van de foto`s even aan.

Tuinhek 09-04-2012 14:32

Welkom hier.

Kan je even de foto's verkleinen dat kijkt wat makkelijker.

redbull 09-04-2012 14:38

hier de foto,s verkleind





Beukers 09-04-2012 14:49

Hoe krijg ik die foto's kleiner?

Beukers 09-04-2012 14:50

oke thanks, dat wou ik doen

redbull 09-04-2012 14:54

je moet in de link het woord "Grote" weglaten

www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DAPYJ46V.jpg
dus zo :www.mijnalbum.nl/Foto-DAPYJ46V.jpg

Beukers 09-04-2012 15:08

Oke tnx, ben benieuwd of iemand de motor kent, vorige eigenaar had hem uit friesland

Richard 09-04-2012 15:16

mikuni's? dan is t de oude van Bauke.

Beukers 09-04-2012 15:19

Zal ik dr moete kijke zag zo geen type op de carbs staan.
Heb je wat meer info over de motor misschien? Ben erg benieuwd naar het verleden van de motor en de reden van het wisselen van de kop?
Gr. Robin

Beukers 09-04-2012 20:41

Het is keihin, klopt dat?

Beukers 10-04-2012 19:18

Waar kan ik het typenr. vinden op de Keihin's? Ik vind alleen een nummer, maar dat vind ik nergens terug op het internet.

Het nr. begint met 80B en dan staat er in een rechthoekig vakje een A achter.

Ik ben benieuwd of die hier van het forum komt. Ik ben erg benieuwd wat er precies aan is gedaan.

Beukers 13-04-2012 09:01

Niemand die hem herkend? en iemand een antwoord met betrekking to mijn vraag over de Keihin's?

mvg,

Robin

Beukers 16-04-2012 13:16

Reageert er gewoon niemand omdat ik een newbee ben?
Er is toch wel iemand die mij kan vertellen hoe dat met die typenr. van een keihin zit?

Melvin 16-04-2012 13:18

Niemand negeert je bewust hoor :)

Die kennis is hier niet alom aanwezig, enkele kenners daargelaten. Misschien dat je antwoord op die vraag op een motor-forum kunt vinden?

Audi1981 16-04-2012 13:45

Als ik het zo van de foto's moet zeggen dan zijn het CBR of R6 carbs, maakt voor dit doel niet veel uit. Pim van DUB-Detail (forumsponsor) raad voor een 16V wel grote carbs aan, liefst 40mm of meer, ik ben assistent bij een 16V project en ga bij die motor voor Blackbird of R1 carbs.
Waarom voor een 9A kop is gekozen weet ik niet precies, even kort door de bocht heeft (volgens mij) ten opzichte van een KR
een ABF een langere slag
een 9A een grotere boring

Het kan dus zijn dat jou KR voorzien is van wat grotere zuigers en dat ze kop van een 9A gemonteerd hebben, hopelijk hebben ze dan de KR nokkenassen mee genomen want dan heb je met een goeie afstelling een leuk bommetje in het vooronder...

LRR 16-04-2012 13:51

Welkom Robin,

Voor de technische details moet je niet bij mij zijn, maar heb je ook foto's van de GTI ??

2H-2H 16-04-2012 19:41

Ja idd, foto's Robin Foto's :D :D :thumbup:

Beukers 28-04-2012 14:15

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Als ik het zo van de foto's moet zeggen dan zijn het CBR of R6 carbs, maakt voor dit doel niet veel uit. Pim van DUB-Detail (forumsponsor) raad voor een 16V wel grote carbs aan, liefst 40mm of meer, ik ben assistent bij een 16V project en ga bij die motor voor Blackbird of R1 carbs.
Waarom voor een 9A kop is gekozen weet ik niet precies, even kort door de bocht heeft (volgens mij) ten opzichte van een KR
een ABF een langere slag
een 9A een grotere boring

Het kan dus zijn dat jou KR voorzien is van wat grotere zuigers en dat ze kop van een 9A gemonteerd hebben, hopelijk hebben ze dan de KR nokkenassen mee genomen want dan heb je met een goeie afstelling een leuk bommetje in het vooronder...



Die grote Carbs was ik inmiddels ook achter gekomen. Ik ben al op zoek naar een ander setje, Mijn voorkeur gaat uit naar een setje van de R1.

Die grotere boring klinkt me als muziek in de oren lol. De motor gaat op termijn toch helemaal uit elkaar, om hem weer helemaal opnieuw op te bouwen. Zodat deze weer in topconditie komt. Omdat jij betrokken bent bij een vergelijkbaar project? Is daar ook ergens een draadje van? Ik ben eigenlijk nog opzoek naar een draadje waar bij staat wat ik verder nog allemaal aan materiaal nodig ben.

Verder zal ik binnenkort foto's maken. Het project ligt nu weer even stil, omdat er iets tussen gekomen is wat ook erg leuk is. Mijn vriendin gaat ovalracen met een Lancia Nuovo Delta 2.0 16v. We wonen in Ter Apel en daar word deze sport beoefend op een mooi asfaltoval. De lancia moet wedstrijdklaar geprepareerd worden en dat heeft nu even prioriteit. Daarna is er weer tijd voor mijn MK1. En ondertussen help ik men maat met het opbouwen van zijn MK1 G60 en zo blijven we bezig met auto's


All times are GMT +1. The time now is 10:51.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.