Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-09-2011, 16:15
M.I.V. Design. M.I.V. Design. is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 99
Default Golf 3 alternator probleem?

Halloo

Ik heb een golf 3 1900 td van '95
Vorige week was ik op de snelweg aan het rijden en haalde 140 op teller en op dat moment begon mijn lampje van batterij te branden.
Nu dacht ik, dit zullen mijn koolstofborstels zijn, toch maar eens uitmeten.
Daar ben ik nog niet aan geraakt want heb geen multimeter thuis.
Even erbij vermelden, mijn toerenteller begon te trippen als ik boven de +-3000 toeren kwam.
Vandaag reed ik van school naar huis en merkte dat als ik optrok het lampje van mijn olie brandde, al bij 2000 toeren mijn teller begon te trippen en meteen erna het lampje van de batterij begon te branden.
Aan wat kan dit liggen?
Oliepeil zit nog tussen min en max en ik zag nergens verbrande kabels liggen.
Reply With Quote
  #2  
Old 12-09-2011, 17:11
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by M.I.V. Design.
Halloo

Ik heb een golf 3 1900 td van '95
Vorige week was ik op de snelweg aan het rijden en haalde 140 op teller en op dat moment begon mijn lampje van batterij te branden.
Nu dacht ik, dit zullen mijn koolstofborstels zijn, toch maar eens uitmeten.
Daar ben ik nog niet aan geraakt want heb geen multimeter thuis.
Even erbij vermelden, mijn toerenteller begon te trippen als ik boven de +-3000 toeren kwam.
Vandaag reed ik van school naar huis en merkte dat als ik optrok het lampje van mijn olie brandde, al bij 2000 toeren mijn teller begon te trippen en meteen erna het lampje van de batterij begon te branden.
Aan wat kan dit liggen?
Oliepeil zit nog tussen min en max en ik zag nergens verbrande kabels liggen.

Laat er eerst maar eens een monteur naar kijken, want zonder multimeter kan je niet zoveel meten
Begin met het controleren van de dynamo/accu.
Ivm met het oliedruklampje kun je je oliedruk en de sensor laten controleren.
Reply With Quote
  #3  
Old 12-09-2011, 17:55
M.I.V. Design. M.I.V. Design. is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 99
Default

Ik studeer carrosserie op school dus kan het daar nazien
Thx voor de tip van wat ik moet nazien
Reply With Quote
  #4  
Old 14-09-2011, 12:58
M.I.V. Design. M.I.V. Design. is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 99
Default

Probleem opgelost, alternator uiteen gehaald en bleek dat het veertje van het koolstofborsteltje afgebroken was, daardoor werkte de toerenteller niet meer en brandde het lampje van de olie (zit geschakeld via via op dat circuit)
nieuwe koolstofborstel erin gesoldeerd en alle lampjes waren weg en toerenteller deed het weer
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum