Golf 3 alternator probleem?
Halloo
Ik heb een golf 3 1900 td van '95 Vorige week was ik op de snelweg aan het rijden en haalde 140 op teller en op dat moment begon mijn lampje van batterij te branden. Nu dacht ik, dit zullen mijn koolstofborstels zijn, toch maar eens uitmeten. Daar ben ik nog niet aan geraakt want heb geen multimeter thuis. Even erbij vermelden, mijn toerenteller begon te trippen als ik boven de +-3000 toeren kwam. Vandaag reed ik van school naar huis en merkte dat als ik optrok het lampje van mijn olie brandde, al bij 2000 toeren mijn teller begon te trippen en meteen erna het lampje van de batterij begon te branden. Aan wat kan dit liggen? Oliepeil zit nog tussen min en max en ik zag nergens verbrande kabels liggen. |
Quote:
Laat er eerst maar eens een monteur naar kijken, want zonder multimeter kan je niet zoveel meten ;) Begin met het controleren van de dynamo/accu. Ivm met het oliedruklampje kun je je oliedruk en de sensor laten controleren. |
Ik studeer carrosserie op school dus kan het daar nazien ;)
Thx voor de tip van wat ik moet nazien :) |
Probleem opgelost, alternator uiteen gehaald en bleek dat het veertje van het koolstofborsteltje afgebroken was, daardoor werkte de toerenteller niet meer en brandde het lampje van de olie (zit geschakeld via via op dat circuit)
nieuwe koolstofborstel erin gesoldeerd en alle lampjes waren weg en toerenteller deed het weer :) |
All times are GMT +1. The time now is 06:02. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.