#1
|
||||
|
||||
ABF 2.0 16V mist vermogen
Gaat om een Caddy 1 met een abf 16v
Complete digifant injectie Bolku chip Spaghetti spruitstuk zonder cat. Auto is op de bank geweest bij speedcentre, kwam maar 152pk uit en 205nm koppel.... beetje een tegenvaller dus voor een abf motor met chip + spaghetti Ook geprobeerd met de orginele computer en dit maakte nauwelijks verschil met de gechipte computer.. ook een beetje raar dus. Auto trekt onderin wel gewoon goed hard op, maar bovenin valt het een beetje tegen in de 4 en 5e versnelling. topsnelheid is net 210 km/u.... zou harder moeten kunnen, heb een golf 1 gti kr 16v gehad en deze deed ruim 225km/u Heb al wat dingetjes vervangen zoals: Relais 30, koelvloeistoftemperatuurzender, uitgelezen: geen storingen. Iemand een idee waardoor de motor vermogen lijkt te missen? en evt tips om er meer uit te halen? KR injectie monteren?? |
#2
|
|||
|
|||
Waarom laat je hem op digifant lopen en niet op de originele abf injectie?
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#3
|
||||
|
||||
Een abf motor heeft als het goed is de Digifant 3/3.2 injectie
|
#4
|
|||
|
|||
Ah oke ik was in verwarring met de digifant 1 injectie.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#5
|
|||
|
|||
turbo erop jo hef je wel powerrrrrrrrrrrrr
|
#6
|
||||
|
||||
en van chiptuning hoef je ook niet al te veel te verwachten
|
#7
|
||||
|
||||
Mijn Golf 1 met KR en 2Y bak, orginele motor op 14 inch 195-45-14 loopt precies 209km/u op de tomtom.
Had jij een getunede 16v dan?? |
#8
|
||||
|
||||
@ variant110.... Dat soort reacties hebben we wel wat aan! Dankje... Reageer dan gewoon niet.
@ 16v mj: bolku geeft +- 170pk op voor deze chip op een abf vandaar dat we er meer van hadden verwacht, abf schijnt een beetje geknepen te zijn in de computer omdat hij anders te dicht bij de vr6 zou komen.... Maar of dit waar is?? @ black devil: golfje 16v was een kr en liep echt als een malle wat er met het blok gebeurd is weten we niet omdat we die zo gekocht hadden. Last edited by Michael-Polo : 08-11-2010 at 23:24. |
#9
|
||||
|
||||
Orgineel heeft de ABF 150 pk en 180 nm.
Heb je wel de juiste bak eronder?
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#10
|
||||
|
||||
Zijn er ook geen vreemde dingen te zien op de vermogensgrafiek??
Kan ook in het uitlaatsysteem zitten. (te kleine diameter/verkeerde dempers) |
#11
|
||||
|
||||
Kan je de vermogensgrafiek compleet met de A/F ratio grafiek inscannen en plaatsen?
__________________
Groeten, Jeroen. |
#12
|
||||
|
||||
@ jeff: Er zit een orginele kabelgeschakelde golf 3 16v bak onder.
@ Bolku de air/fuel ratio (mengsel) verhouding zakt bij zon 5200rpm naar beneden tot een waarde van om en nabij de 10 terwijl de motor tot 7000rpm word doorgetrokken, En hij zijn topvermogen bij 5800 rpm heeft. Onder de 5200 rpm zit hij rond de 13.5: betekend dit een te arm mengsel op hogere toerentallen? Post morgen even de grafiek. Mvg michael |
#13
|
||||
|
||||
Nee, te rijk...ideaal onder vollast zou rond de 12,5 zijn.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#14
|
||||
|
||||
Te rijk dus... Enig idee wat hier de reden van kan zijn?
|
#15
|
||||
|
||||
Bij deze de vermogens uitdraai |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Volgens mij zeg je hier al wat er mis is. Misschien toch effe nakijken of die chip wel goed is ? |
#17
|
||||
|
||||
Als de chip niet goed is start die helemaal niet.
De chip is waarschijnlijk door mij gebrand en ik verifeer altijd de gebrande data met de data op die in de eprom gegaan is. Data heeft een controle getal en dat lees ik vaak ook nog eens uit met de gebrande chip en vergelijk het met het controle getal wat het moet zijn. Eprom programmer geeft zelf aan als hij fout gebrand heeft en deze eproms worden gelijk gewist dmv 30 min uv licht. Auto doet het ook niet lekker met de standaard chip. Probleem ligt dus ergens anders.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! Last edited by Jeff : 10-11-2010 at 00:05. |
#18
|
||||
|
||||
Ook een andere brandstofpomp geprobeerd, eentje van een golf cabrio met digifant injectie. maar dit helpt niets en nu houdt de auto ook in bij een bocht.
de pomp die er eerst onder zat was van een golf 2 16v, zon eilandje met een los ''vaatje''. kan het zijn dat deze pomp teveel druk levert? |
#19
|
||||
|
||||
wordt hij niet geknepen op het in- of uitlaattraject?
|
#20
|
|||
|
|||
Quote:
Dat hij té veel druk levert lijkt me niet. Zit toch een retour op neem ik aan. En ook om het feit dan een kr (golf 2 16v) maar max 139 pk heeft en een abf 150 pk. Dus dat een pomp van een 139 pk motor te veel druk levert tov een 150pk motor lijkt me sterk.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |