Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-11-2010, 18:53
Michael-Polo's Avatar
Michael-Polo Michael-Polo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 306
Default ABF 2.0 16V mist vermogen

Gaat om een Caddy 1 met een abf 16v
Complete digifant injectie
Bolku chip
Spaghetti spruitstuk zonder cat.

Auto is op de bank geweest bij speedcentre, kwam maar 152pk uit en 205nm koppel.... beetje een tegenvaller dus voor een abf motor met chip + spaghetti

Ook geprobeerd met de orginele computer en dit maakte nauwelijks verschil met de gechipte computer.. ook een beetje raar dus.

Auto trekt onderin wel gewoon goed hard op, maar bovenin valt het een beetje tegen in de 4 en 5e versnelling. topsnelheid is net 210 km/u.... zou harder moeten kunnen, heb een golf 1 gti kr 16v gehad en deze deed ruim 225km/u

Heb al wat dingetjes vervangen zoals: Relais 30, koelvloeistoftemperatuurzender, uitgelezen: geen storingen.

Iemand een idee waardoor de motor vermogen lijkt te missen? en evt tips om er meer uit te halen? KR injectie monteren??



Reply With Quote
  #2  
Old 08-11-2010, 18:56
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,030
Default

Waarom laat je hem op digifant lopen en niet op de originele abf injectie?
Reply With Quote
  #3  
Old 08-11-2010, 18:59
Michael-Polo's Avatar
Michael-Polo Michael-Polo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 306
Default

Een abf motor heeft als het goed is de Digifant 3/3.2 injectie
Reply With Quote
  #4  
Old 08-11-2010, 20:21
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,030
Default

Ah oke ik was in verwarring met de digifant 1 injectie.
Reply With Quote
  #5  
Old 08-11-2010, 21:06
variant110 variant110 is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 609
Default

turbo erop jo hef je wel powerrrrrrrrrrrrr
Reply With Quote
  #6  
Old 08-11-2010, 22:17
16v-mj's Avatar
16v-mj 16v-mj is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2008
Posts: 115
Send a message via MSN to 16v-mj
Default

en van chiptuning hoef je ook niet al te veel te verwachten
Reply With Quote
  #7  
Old 08-11-2010, 22:32
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,462
Default

Mijn Golf 1 met KR en 2Y bak, orginele motor op 14 inch 195-45-14 loopt precies 209km/u op de tomtom.

Had jij een getunede 16v dan??
Reply With Quote
  #8  
Old 08-11-2010, 23:22
Michael-Polo's Avatar
Michael-Polo Michael-Polo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 306
Default

@ variant110.... Dat soort reacties hebben we wel wat aan! Dankje... Reageer dan gewoon niet.
@ 16v mj: bolku geeft +- 170pk op voor deze chip op een abf vandaar dat we er meer van hadden verwacht, abf schijnt een beetje geknepen te zijn in de computer omdat hij anders te dicht bij de vr6 zou komen.... Maar of dit waar is??
@ black devil: golfje 16v was een kr en liep echt als een malle wat er met het blok gebeurd is weten we niet omdat we die zo gekocht hadden.

Last edited by Michael-Polo : 08-11-2010 at 23:24.
Reply With Quote
  #9  
Old 08-11-2010, 23:25
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Orgineel heeft de ABF 150 pk en 180 nm.
Heb je wel de juiste bak eronder?
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #10  
Old 08-11-2010, 23:36
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Zijn er ook geen vreemde dingen te zien op de vermogensgrafiek??
Kan ook in het uitlaatsysteem zitten. (te kleine diameter/verkeerde dempers)
Reply With Quote
  #11  
Old 09-11-2010, 00:01
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Kan je de vermogensgrafiek compleet met de A/F ratio grafiek inscannen en plaatsen?
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #12  
Old 09-11-2010, 00:05
Michael-Polo's Avatar
Michael-Polo Michael-Polo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 306
Default

@ jeff: Er zit een orginele kabelgeschakelde golf 3 16v bak onder.
@ Bolku de air/fuel ratio (mengsel) verhouding zakt bij zon 5200rpm naar beneden tot een waarde van om en nabij de 10 terwijl de motor tot 7000rpm word doorgetrokken, En hij zijn topvermogen bij 5800 rpm heeft. Onder de 5200 rpm zit hij rond de 13.5: betekend dit een te arm mengsel op hogere toerentallen?

Post morgen even de grafiek.

Mvg michael
Reply With Quote
  #13  
Old 09-11-2010, 00:20
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Nee, te rijk...ideaal onder vollast zou rond de 12,5 zijn.
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #14  
Old 09-11-2010, 00:27
Michael-Polo's Avatar
Michael-Polo Michael-Polo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 306
Default

Te rijk dus... Enig idee wat hier de reden van kan zijn?
Reply With Quote
  #15  
Old 09-11-2010, 20:19
Michael-Polo's Avatar
Michael-Polo Michael-Polo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 306
Default




Bij deze de vermogens uitdraai
Reply With Quote
  #16  
Old 09-11-2010, 23:53
bluebastard bluebastard is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 1,433
Default

Quote:
Originally Posted by Michael-Polo
Auto is op de bank geweest bij speedcentre, kwam maar 152pk uit en 205nm koppel.... beetje een tegenvaller dus voor een abf motor met chip + spaghetti

Ook geprobeerd met de orginele computer en dit maakte nauwelijks verschil met de gechipte computer.. ook een beetje raar dus.


Volgens mij zeg je hier al wat er mis is.
Misschien toch effe nakijken of die chip wel goed is ?
Reply With Quote
  #17  
Old 10-11-2010, 00:01
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Als de chip niet goed is start die helemaal niet.
De chip is waarschijnlijk door mij gebrand en ik verifeer altijd de gebrande data met de data op die in de eprom gegaan is. Data heeft een controle getal en dat lees ik vaak ook nog eens uit met de gebrande chip en vergelijk het met het controle getal wat het moet zijn. Eprom programmer geeft zelf aan als hij fout gebrand heeft en deze eproms worden gelijk gewist dmv 30 min uv licht.

Auto doet het ook niet lekker met de standaard chip. Probleem ligt dus ergens anders.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!

Last edited by Jeff : 10-11-2010 at 00:05.
Reply With Quote
  #18  
Old 11-11-2010, 15:17
Michael-Polo's Avatar
Michael-Polo Michael-Polo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 306
Default

Ook een andere brandstofpomp geprobeerd, eentje van een golf cabrio met digifant injectie. maar dit helpt niets en nu houdt de auto ook in bij een bocht.
de pomp die er eerst onder zat was van een golf 2 16v, zon eilandje met een los ''vaatje''. kan het zijn dat deze pomp teveel druk levert?
Reply With Quote
  #19  
Old 11-11-2010, 16:41
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

wordt hij niet geknepen op het in- of uitlaattraject?
Reply With Quote
  #20  
Old 11-11-2010, 18:16
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,030
Default

Quote:
Originally Posted by Michael-Polo
Ook een andere brandstofpomp geprobeerd, eentje van een golf cabrio met digifant injectie. maar dit helpt niets en nu houdt de auto ook in bij een bocht.
de pomp die er eerst onder zat was van een golf 2 16v, zon eilandje met een los ''vaatje''. kan het zijn dat deze pomp teveel druk levert?


Dat hij té veel druk levert lijkt me niet. Zit toch een retour op neem ik aan. En ook om het feit dan een kr (golf 2 16v) maar max 139 pk heeft en een abf 150 pk. Dus dat een pomp van een 139 pk motor te veel druk levert tov een 150pk motor lijkt me sterk.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum