Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   ABF 2.0 16V mist vermogen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=77423)

Michael-Polo 08-11-2010 18:53

ABF 2.0 16V mist vermogen
 
Gaat om een Caddy 1 met een abf 16v
Complete digifant injectie
Bolku chip
Spaghetti spruitstuk zonder cat.

Auto is op de bank geweest bij speedcentre, kwam maar 152pk uit en 205nm koppel.... beetje een tegenvaller dus voor een abf motor met chip + spaghetti

Ook geprobeerd met de orginele computer en dit maakte nauwelijks verschil met de gechipte computer.. ook een beetje raar dus.

Auto trekt onderin wel gewoon goed hard op, maar bovenin valt het een beetje tegen in de 4 en 5e versnelling. topsnelheid is net 210 km/u.... zou harder moeten kunnen, heb een golf 1 gti kr 16v gehad en deze deed ruim 225km/u

Heb al wat dingetjes vervangen zoals: Relais 30, koelvloeistoftemperatuurzender, uitgelezen: geen storingen.

Iemand een idee waardoor de motor vermogen lijkt te missen? en evt tips om er meer uit te halen? KR injectie monteren??




steven16v 08-11-2010 18:56

Waarom laat je hem op digifant lopen en niet op de originele abf injectie?

Michael-Polo 08-11-2010 18:59

Een abf motor heeft als het goed is de Digifant 3/3.2 injectie

steven16v 08-11-2010 20:21

Ah oke ik was in verwarring met de digifant 1 injectie.

variant110 08-11-2010 21:06

turbo erop jo hef je wel powerrrrrrrrrrrrr

16v-mj 08-11-2010 22:17

en van chiptuning hoef je ook niet al te veel te verwachten :tongue:

Black Devil 08-11-2010 22:32

Mijn Golf 1 met KR en 2Y bak, orginele motor op 14 inch 195-45-14 loopt precies 209km/u op de tomtom.

Had jij een getunede 16v dan??

Michael-Polo 08-11-2010 23:22

@ variant110.... Dat soort reacties hebben we wel wat aan! Dankje... Reageer dan gewoon niet.
@ 16v mj: bolku geeft +- 170pk op voor deze chip op een abf vandaar dat we er meer van hadden verwacht, abf schijnt een beetje geknepen te zijn in de computer omdat hij anders te dicht bij de vr6 zou komen.... Maar of dit waar is??
@ black devil: golfje 16v was een kr en liep echt als een malle wat er met het blok gebeurd is weten we niet omdat we die zo gekocht hadden.

Jeff 08-11-2010 23:25

Orgineel heeft de ABF 150 pk en 180 nm.
Heb je wel de juiste bak eronder?

J-9A-N 08-11-2010 23:36

Zijn er ook geen vreemde dingen te zien op de vermogensgrafiek??
Kan ook in het uitlaatsysteem zitten. (te kleine diameter/verkeerde dempers)

bolku 09-11-2010 00:01

Kan je de vermogensgrafiek compleet met de A/F ratio grafiek inscannen en plaatsen?

Michael-Polo 09-11-2010 00:05

@ jeff: Er zit een orginele kabelgeschakelde golf 3 16v bak onder.
@ Bolku de air/fuel ratio (mengsel) verhouding zakt bij zon 5200rpm naar beneden tot een waarde van om en nabij de 10 terwijl de motor tot 7000rpm word doorgetrokken, En hij zijn topvermogen bij 5800 rpm heeft. Onder de 5200 rpm zit hij rond de 13.5: betekend dit een te arm mengsel op hogere toerentallen?

Post morgen even de grafiek.

Mvg michael

bolku 09-11-2010 00:20

Nee, te rijk...ideaal onder vollast zou rond de 12,5 zijn.

Michael-Polo 09-11-2010 00:27

Te rijk dus... Enig idee wat hier de reden van kan zijn?

Michael-Polo 09-11-2010 20:19




Bij deze de vermogens uitdraai

bluebastard 09-11-2010 23:53

Quote:
Originally Posted by Michael-Polo
Auto is op de bank geweest bij speedcentre, kwam maar 152pk uit en 205nm koppel.... beetje een tegenvaller dus voor een abf motor met chip + spaghetti

Ook geprobeerd met de orginele computer en dit maakte nauwelijks verschil met de gechipte computer.. ook een beetje raar dus.


Volgens mij zeg je hier al wat er mis is.
Misschien toch effe nakijken of die chip wel goed is ?

Jeff 10-11-2010 00:01

Als de chip niet goed is start die helemaal niet.
De chip is waarschijnlijk door mij gebrand en ik verifeer altijd de gebrande data met de data op die in de eprom gegaan is. Data heeft een controle getal en dat lees ik vaak ook nog eens uit met de gebrande chip en vergelijk het met het controle getal wat het moet zijn. Eprom programmer geeft zelf aan als hij fout gebrand heeft en deze eproms worden gelijk gewist dmv 30 min uv licht.

Auto doet het ook niet lekker met de standaard chip. Probleem ligt dus ergens anders.

Michael-Polo 11-11-2010 15:17

Ook een andere brandstofpomp geprobeerd, eentje van een golf cabrio met digifant injectie. maar dit helpt niets en nu houdt de auto ook in bij een bocht.
de pomp die er eerst onder zat was van een golf 2 16v, zon eilandje met een los ''vaatje''. kan het zijn dat deze pomp teveel druk levert?

Marcski 11-11-2010 16:41

wordt hij niet geknepen op het in- of uitlaattraject?

steven16v 11-11-2010 18:16

Quote:
Originally Posted by Michael-Polo
Ook een andere brandstofpomp geprobeerd, eentje van een golf cabrio met digifant injectie. maar dit helpt niets en nu houdt de auto ook in bij een bocht.
de pomp die er eerst onder zat was van een golf 2 16v, zon eilandje met een los ''vaatje''. kan het zijn dat deze pomp teveel druk levert?


Dat hij té veel druk levert lijkt me niet. Zit toch een retour op neem ik aan. En ook om het feit dan een kr (golf 2 16v) maar max 139 pk heeft en een abf 150 pk. Dus dat een pomp van een 139 pk motor te veel druk levert tov een 150pk motor lijkt me sterk.


All times are GMT +1. The time now is 04:54.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.