Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-09-2010, 17:09
Joren_mk3 Joren_mk3 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 5
Default TDI motor remt af aan 120kmh

als ik optrek met mijn wagen (golf 3 tdi 110pk) en kom aan 110-120km/h dan remt de motor plotseling af en heb ik minder vermogen, leg ik het contact af en dan weer aan dan gaat hij weer goed tot aan 120...
iemand raad?

gr joren
Reply With Quote
  #2  
Old 24-09-2010, 17:27
Roy 1.6's Avatar
Roy 1.6 Roy 1.6 is offline
Volksforum Aandeelhouder Beun de Beunhaas!
 
Join Date: May 2009
Posts: 1,102
Default

Noodloop?
__________________
"73 Käfer
Reply With Quote
  #3  
Old 24-09-2010, 20:00
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

jep , misschien last van een vastzittende verstelbare turboschoepen ,dan gaat ie ook in de noodloop .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #4  
Old 24-09-2010, 21:04
Joren_mk3 Joren_mk3 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 5
Default

mss wat meer informatie over 'noodloop'?

gr
Reply With Quote
  #5  
Old 25-09-2010, 00:02
mverh85's Avatar
mverh85 mverh85 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 927
Send a message via MSN to mverh85
Default

Quote:
Originally Posted by Joren_mk3
mss wat meer informatie over 'noodloop'?

gr



http://wiki.tdiclub.nl/Noodloop hier?
__________________
Scirocco II 1.6 GT 1984
Reply With Quote
  #6  
Old 26-09-2010, 20:18
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Dit probleem had ik ook met mijn 90pk diesel.
Bij mij lag het aan de slang die vanaf je inlaatspruitstuk naar je computer gaat.
Dieze zit dan verstopt of is lek.
Dan gooit de computer je auto in noodloop.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #7  
Old 26-09-2010, 21:01
vw_boyke_vw's Avatar
vw_boyke_vw vw_boyke_vw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: May 2009
Posts: 745
Send a message via MSN to vw_boyke_vw
Default

Bij mij was het klepje die de dumpvalve aanstuurde stuk(N96? dacht ik), had het zelfde als jou ook met een 110PK. even uitlaten lezen en je weet het
__________________
'91 Jetta sneeuwploeg 2011
'96 Jetta on Vette's
Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Precies, laat je niet bang maken door de 6" velgen met 165 brede NanKang mannetjes.
Reply With Quote
  #8  
Old 26-09-2010, 21:05
Mitta's Avatar
Mitta Mitta is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 2,473
Send a message via MSN to Mitta
Default

Ik heb het zelfde met me werkbus, heel irritant Alleen elke keer te druk om naar de garage te brengen:P
__________________
VWCulture.nl
Reply With Quote
  #9  
Old 26-09-2010, 22:04
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

't Kan dat beruchte klepje (N96?) zijn, of luchtmassameter, of de turbo zelf
Wat is je km-stand?
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #10  
Old 26-09-2010, 22:47
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Is waarschijnlijk de noodloop, dan moet je hem even uit laten lezen en weet je in welke richting je moet zoeken.
Reply With Quote
  #11  
Old 27-09-2010, 09:31
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default re

hallo ..

wat ze hier ook al zeggen ,variable schoepen vast van je turbo ,
kun je wel even controleren ,met je hand voelen of er beweging inzit .
en controleer even op vacuum lekage ,voorall bij schutbord ,
en laten uitlezen dan weet je meteen wat het is ,,
als de auto gewoon dagelijks rijd . denk ik een vacuum lekkage
succes vrgr gooigolf /
Reply With Quote
  #12  
Old 27-09-2010, 18:31
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

de drukregelaar voor de turbo is n75

als je schoepenverstelling vastzit trap je veelt te weinig op je gaspedaal let op als je drukregelaar vastzit trap je het gaspedaal vol in als ie dan aan het begin al een seconde inhoudt kan het daar aan liggen

trap je het gas in en houd ie pas in bij ongeveer 3000 toeren kan je schoepenverstelling vastzitten

de n75 klep kun je evt ook ff doorspuiten met remreiniger in alle ingangen let op wel eerst ff goed laten drogen voor montage

de n75 kun je ook duidelijk horen tikken als ie goed is
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #13  
Old 27-09-2010, 18:42
Mitta's Avatar
Mitta Mitta is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 2,473
Send a message via MSN to Mitta
Default

Ik heb het met me werkbus (dan wel Opel, maar werkt in theorie het zelfde) dat het alleen boven de 120 is...

Is dit in jou geval (joren mk3) ook zo? Want onder de 120 kan ik gerust boven de 3000 toeren rijden... Tenzij ik echt heel hard ga trappen:P
__________________
VWCulture.nl
Reply With Quote
  #14  
Old 27-09-2010, 19:20
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

hoe oud is die opel? hier zit nl verschil in in turbo's mijn schoonvader heeft een dti 16v en die rijd ook als een slak met een vnt maar die heeft geen last is een garret turbo
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #15  
Old 27-09-2010, 19:29
Mitta's Avatar
Mitta Mitta is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 2,473
Send a message via MSN to Mitta
Default

Quote:
Originally Posted by indewarre
hoe oud is die opel? hier zit nl verschil in in turbo's mijn schoonvader heeft een dti 16v en die rijd ook als een slak met een vnt maar die heeft geen last is een garret turbo


Vivaro 1.9, ik geloof uit 2005... Iig niet de facelift versie
__________________
VWCulture.nl
Reply With Quote
  #16  
Old 28-09-2010, 22:48
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

dus nog een vp met vnt deze kunnen idd ook dezelfde problemen hebben al hebben opel dit niet vaak mischien iets in de egr dat anders is
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #17  
Old 30-09-2010, 12:45
Joren_mk3 Joren_mk3 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 5
Default

opgelost, klein scheurtje in de aanzuigleiding van turbo...
merci voor de info
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum