Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   TDI motor remt af aan 120kmh (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=75515)

Joren_mk3 24-09-2010 17:09

TDI motor remt af aan 120kmh
 
als ik optrek met mijn wagen (golf 3 tdi 110pk) en kom aan 110-120km/h dan remt de motor plotseling af en heb ik minder vermogen, leg ik het contact af en dan weer aan dan gaat hij weer goed tot aan 120...
iemand raad?

gr joren

Roy 1.6 24-09-2010 17:27

Noodloop?

jettaracing 24-09-2010 20:00

jep , misschien last van een vastzittende verstelbare turboschoepen ,dan gaat ie ook in de noodloop .

Joren_mk3 24-09-2010 21:04

mss wat meer informatie over 'noodloop'?

gr

mverh85 25-09-2010 00:02

Quote:
Originally Posted by Joren_mk3
mss wat meer informatie over 'noodloop'?

gr



http://wiki.tdiclub.nl/Noodloop hier?

patjetta 26-09-2010 20:18

Dit probleem had ik ook met mijn 90pk diesel.
Bij mij lag het aan de slang die vanaf je inlaatspruitstuk naar je computer gaat.
Dieze zit dan verstopt of is lek.
Dan gooit de computer je auto in noodloop.

vw_boyke_vw 26-09-2010 21:01

Bij mij was het klepje die de dumpvalve aanstuurde stuk(N96? dacht ik), had het zelfde als jou ook met een 110PK. even uitlaten lezen en je weet het

Mitta 26-09-2010 21:05

Ik heb het zelfde met me werkbus, heel irritant:D Alleen elke keer te druk om naar de garage te brengen:P

Gijs 26-09-2010 22:04

't Kan dat beruchte klepje (N96?) zijn, of luchtmassameter, of de turbo zelf :tongue:
Wat is je km-stand?

Spierings 26-09-2010 22:47

Is waarschijnlijk de noodloop, dan moet je hem even uit laten lezen en weet je in welke richting je moet zoeken.

gooigolf 27-09-2010 09:31

re
 
hallo ..

wat ze hier ook al zeggen ,variable schoepen vast van je turbo ,
kun je wel even controleren ,met je hand voelen of er beweging inzit .
en controleer even op vacuum lekage ,voorall bij schutbord ,
en laten uitlezen dan weet je meteen wat het is ,,
als de auto gewoon dagelijks rijd . denk ik een vacuum lekkage
succes vrgr gooigolf /

indewarre 27-09-2010 18:31

de drukregelaar voor de turbo is n75

als je schoepenverstelling vastzit trap je veelt te weinig op je gaspedaal :D let op als je drukregelaar vastzit trap je het gaspedaal vol in als ie dan aan het begin al een seconde inhoudt kan het daar aan liggen

trap je het gas in en houd ie pas in bij ongeveer 3000 toeren kan je schoepenverstelling vastzitten

de n75 klep kun je evt ook ff doorspuiten met remreiniger in alle ingangen let op wel eerst ff goed laten drogen voor montage

de n75 kun je ook duidelijk horen tikken als ie goed is

Mitta 27-09-2010 18:42

Ik heb het met me werkbus (dan wel Opel, maar werkt in theorie het zelfde) dat het alleen boven de 120 is...

Is dit in jou geval (joren mk3) ook zo? Want onder de 120 kan ik gerust boven de 3000 toeren rijden... Tenzij ik echt heel hard ga trappen:P

indewarre 27-09-2010 19:20

hoe oud is die opel? hier zit nl verschil in in turbo's mijn schoonvader heeft een dti 16v en die rijd ook als een slak met een vnt maar die heeft geen last is een garret turbo

Mitta 27-09-2010 19:29

Quote:
Originally Posted by indewarre
hoe oud is die opel? hier zit nl verschil in in turbo's mijn schoonvader heeft een dti 16v en die rijd ook als een slak met een vnt maar die heeft geen last is een garret turbo


Vivaro 1.9, ik geloof uit 2005... Iig niet de facelift versie :D

indewarre 28-09-2010 22:48

dus nog een vp met vnt deze kunnen idd ook dezelfde problemen hebben al hebben opel dit niet vaak mischien iets in de egr dat anders is

Joren_mk3 30-09-2010 12:45

opgelost, klein scheurtje in de aanzuigleiding van turbo...
merci voor de info;)


All times are GMT +1. The time now is 04:13.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.