Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-06-2009, 23:52
arigoud arigoud is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 25
Default vermogen golf 1 1.8 cabrio valt weg, daarna valt ie gewoon uit

VW mannen, mooi forum, maar ik kan jullie hulp goed gebruiken

Ik heb sinds kort een mooie golf 1 cabrio. Ding ziet er goed uit en reed prima. Tot vandaag. Ik rij op een randweg, 100 km/u in zn 5, valt me opeens het vermogen weg. Schakel trg naar zn 4, gaat heel even goed, en valt dan weer weg. Ging dus zo door tot dat ik in zn 1, schokkend tot stilstand kom op de vlucht strook, op dat moment brandde het led lampje onder het dynamo teken constant rood. Op dat moment was mn benzine meter net voor het rode gedeelte.

Proberen te herstarten ging niet, 10 min gewacht. Startte prima, kon ongeveer 1 km fatsoenlijk rijden. Zelfde verhaal, hij had gewoon geen power meer. Heb in totaal een keer of 4 stil gestaan

Met heel veel moeite, een tankstation gevonden, nieuwe benzine erin gegooid. Kon hem daarna stionair laten lopen zonder dat ie uitviel. Rij naar huis, uurtje later, moet ik ergens dringend naar toe. Hij start zonder problemen, wat me meteen opviel was dat ie niet fatsoenlijk stationair liep, als ik bv voor een stoplicht stond. Je hoort en voelt gewoon dat ie niet een vast stationair toerental kan vasthouden. Auto trilt dan ook vrij fors.

Op de terug weg, viel hij me iedere keer uit als ik remde en dus ook de koppeling induwde. Is een keer of 5 uitgevallen. Na 10 minuten was dit opeens weg. en had ik alleen maar het probleem met het rare stationair draaien, maar hij valt me niet meer weg. Na het parkeren rook ik een vrij sterke benzine lucht?

Kent iemand dit beeld, ik neem aan dat ik hiermee naar de garage moet. Maar het zou fijn zijn als ik een beetje zou weten waar het aan kan liggen. Mss kan ik zelf nog iets proberen, Accu? Bougies? Wat kan ik het beste doen.

Excuses voor de jip en janneke taal, maar ik begrijp vrij weinig van auto motoren en techniek.

Bij voorbaat dank

ps. ik heb me laten vertellen door de vorige eigenaar dat er euro 98 in moet, maar bij de meeste tankstations krijg je alleen euro 95? Is dat een probleem, of moet ik er dan een of andere vervanger bij gooien/

Last edited by arigoud : 18-06-2009 at 00:05.
Reply With Quote
  #2  
Old 18-06-2009, 06:19
ScareMercy ScareMercy is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 543
Send a message via MSN to ScareMercy
Default

Het klinkt als de ontsteking, ook al (vaker) last van gehad. Ik zou controleren of je bougie's nog sterk vonken en of je verdeler+rotor of de bougiekabels van de ontsteking niet versleten zijn.
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project)
-Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD
-Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project)
-Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily)
-Mercedes W201 2.3-16V '85
Reply With Quote
  #3  
Old 18-06-2009, 10:02
loco-vr6's Avatar
loco-vr6 loco-vr6 is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 994
Default

klinkt als achterstallig onderhoudt, maar graag wat meer info.
is het injectie? of carburateur? heb je nog een oude met contactpunten of ?????
kan een heleboel wezen, van vuile benzine tot verrotte ontsteking.
Maak anders eens een foto van je motor, dan kunnen we je in iedergeval wat gerichter helpen zoeken naar een oplossing.
Maar in basis geldt: onsteking controleren, brandstof systeem controleren.
__________________
Zwijgen is goud.
Vertel mij wat.
Reply With Quote
  #4  
Old 18-06-2009, 21:42
arigoud arigoud is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 25
Default

Thnkz voor de snelle reply..

Geen idee of het een injectie motor is of een met carburateur.

Ik heb een foto gemaakt van de motor, kunnen jullie hier iets mee?

http://img208.imageshack.us/img208/8692/18062009061.jpg

Ps. als je motorkap niet meer wilt sluiten, wat kun je dan doen? Ik bedoel hij valt met de haak in het gat, maar ik kan hem niet vast klemmen?
Reply With Quote
  #5  
Old 18-06-2009, 21:50
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

ontgrendelingshendel terugduwen wil nog wel eens helpen. Dat is de hendel waarmee je de kap ook open maakt.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #6  
Old 18-06-2009, 21:56
arigoud arigoud is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 25
Default

ja had ik al geprobeerd, heb er wd-40 ingespoten en op de haak en veer. Niks helpt, hoe hard ik ook duw. Zeer irri, om het bakkie voor te moeten laten staan met een half open motor klep. Nog andere tips... Zou normaal toch gewoon in zn slot moeten springen als de klep dicht doet?

FF trg te komen op mn eigenlijke probleem, ik heb vernomen dat er vuil in de leidingen zit, dat daar terecht is gekomen door een roestende benzine tank, die is vervangen maar er zit dus nog steeds vuil in. Men heeft me gezegd dat ik de benzine meter niet in het rood mag laten komen. ZOu het kunnen, dat dit de oorzaak van het probleem was?

Dus te weinig benzine (2 x euro 95 getankt omdat er geen 98 te krijgen was) en daardoor te veel vuil op plekken waar het niet mag komen?
Reply With Quote
  #7  
Old 22-06-2009, 21:47
arigoud arigoud is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 25
Default

vandaag een nieuwe brandstoffilter er tussen gezet.

Maar als ik aan het rijden ben, dan valt hij me steeds uit als ik de koppeling en de rem in trap. Verder merk ik dat als ik bv in zn drie zit, en ik laat het gas los, dat als hij onder de 18000 toeren kom, dan begint ie een beetje te sputteren. Als ikd an dus rem en koppeling intrap valt ie me gewoon uit. Ik kan hem daarna gewoon weer starten, maar gaat natuurlijk nergens over.

Waar kan het aan liggen? Als er daadwerkelijk vuil op plaatsen is gekomen waar het niet mag komen, hoelang duurt het dan voordat het weer normaal is?

ps. hoe weet ik wat de breedte van mijn bougies zijn ivm bougie sleutel, zag dat er van 18mm en 21 mm zijn?

mvg
Reply With Quote
  #8  
Old 03-06-2010, 00:07
Tommyf's Avatar
Tommyf Tommyf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 35
Default

hallo

dit is echt super gek maar ik heb precies hetzelfde probleem.

alleen ik heb een 1.6
ik heb mijn kop al helemaal gereviseerd pakkingen veranderd sealtjes verandert etc etc.

gaat je radiateur bij jouw gewoon aan wanneer deze aanmoet
en gaat je benzinepomp ook aan? als je de contact gewoon aanzet. dan moet je ongeveer vanaf de achterbank de rechterzijde een soort BZZZZZTTTTTT geluid horen voor ongeveer 2 seconde.

kijk maar even.

mocht je en oplossing of wat vinden zou je mij aub willen mailen. mocht ik wat vinden laat ik het je ook gauw weten
Reply With Quote
  #9  
Old 11-06-2010, 22:59
arigoud arigoud is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 25
Default

Hey kerel, vervelend om te horen dat je een soortgelijk probleem hebt/had.

Ik vermoed dat het probleem bij mij een combinatie van issues was. Moet wel zeggen dat ik qua auto mechaniek een leek ben.

Probleem 1 was dat er roest in mijn benzine tank zit, daardoor kon ik hem maar tot 33% of zo leegrijden, daarna verstopte de benzine filter. Ten tijde van dit probleem heb ik hem een keer te leeg gereden, en viel me dus het vermogen weg. Benzine filter vervangen, zat vol met rotzooi. Ging een week goed, daarna verloor hij zelfs vermogen als ik remde. Lang verhaal kort te maken, vriend van me heeft me moeten wegslepen toen ik ergens langs de weg stond, en kreeg hem niet meer aan. Daarna heeft mijn pa me naar een garage gesleept, daar kwam eruit, dat mn accu in orde was maar dat mijn dynamo kapot was. Ik heb een vermoeden dat de dynamo, tijdens het probleem ook al gaar was en invloed had op het vermogen, maar dit zou net zo goed niet kunnen kloppen. In ieder geval een gereviseerde dynamo er in laten zetten, nieuwe bougies en weer een nieuwe benzine filter. Problem solved. Sindsdien heb ik me altijd afgevraagd wat het probleem nou daadwerkelijk was en wat nou de oplossing was. Maar in ieder geval zou je deze dingen eens kunnen nalopen.

Helaas heb ik laatst een heel nieuw probleem gehad met mijn wagentje, check link post. DUs tip: vervang die lichtschakelaar, kost 2 tientjes, maar je verkomt er een hoop ellende mee.

Succes. Ben benieuwd, of je hier iets aan gehad hebt..


Quote:
Originally Posted by Tommyf
hallo

dit is echt super gek maar ik heb precies hetzelfde probleem.

alleen ik heb een 1.6
ik heb mijn kop al helemaal gereviseerd pakkingen veranderd sealtjes verandert etc etc.

gaat je radiateur bij jouw gewoon aan wanneer deze aanmoet
en gaat je benzinepomp ook aan? als je de contact gewoon aanzet. dan moet je ongeveer vanaf de achterbank de rechterzijde een soort BZZZZZTTTTTT geluid horen voor ongeveer 2 seconde.

kijk maar even.

mocht je en oplossing of wat vinden zou je mij aub willen mailen. mocht ik wat vinden laat ik het je ook gauw weten
Reply With Quote
  #10  
Old 12-06-2010, 07:29
rodydejonge rodydejonge is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 222
Default

Misschien koolborstels vn dynamo versleten?

Zakt hij ook in vermogen weg.. Of brandt er geen lampje op het dashboard?
Reply With Quote
  #11  
Old 12-06-2010, 12:09
arigoud arigoud is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 25
Default

Zouden de koolborstels idd kunnen zijn.

Ik zag volgens mij het lampje dynamo waarschuwingslampje..
Reply With Quote
  #12  
Old 12-06-2010, 15:31
martin's Avatar
martin martin is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 387
Default

Je mkI schreeuwt om een onderhoudsbeurt als het zo lees.

Ik heb al eens eerder hier een Golf gehad die ook dergelijke symptomen vertoonde. Toen bleek de vacuumslang van de rembekrachtiger lek te zijn.

Zie foto:
http://img193.imageshack.us/img193/284/blokn.jpg
__________________
VW T2b-2.0
VW Golf GTI mkI (1600 EG)
VW Golf GTI mkII

Last edited by martin : 12-06-2010 at 15:38.
Reply With Quote
  #13  
Old 13-06-2010, 22:49
timmmk1's Avatar
timmmk1 timmmk1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 83
Send a message via MSN to timmmk1
Default

hey

als het nog een oude type ontsteking is kan het de condensator zijn
bobine gaat ook wel eens.
rotzooi inde tank ( onderde achter bank ff de deksel losdraaien vlotter er uit en dan kun je dat zo zien direct ff de orginele plasticfilter een sleufje in maken kan ook helpen)

succes
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum