Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   vermogen golf 1 1.8 cabrio valt weg, daarna valt ie gewoon uit (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=56444)

arigoud 17-06-2009 23:52

vermogen golf 1 1.8 cabrio valt weg, daarna valt ie gewoon uit
 
VW mannen, mooi forum, maar ik kan jullie hulp goed gebruiken

Ik heb sinds kort een mooie golf 1 cabrio. Ding ziet er goed uit en reed prima. Tot vandaag. Ik rij op een randweg, 100 km/u in zn 5, valt me opeens het vermogen weg. Schakel trg naar zn 4, gaat heel even goed, en valt dan weer weg. Ging dus zo door tot dat ik in zn 1, schokkend tot stilstand kom op de vlucht strook, op dat moment brandde het led lampje onder het dynamo teken constant rood. Op dat moment was mn benzine meter net voor het rode gedeelte.

Proberen te herstarten ging niet, 10 min gewacht. Startte prima, kon ongeveer 1 km fatsoenlijk rijden. Zelfde verhaal, hij had gewoon geen power meer. Heb in totaal een keer of 4 stil gestaan

Met heel veel moeite, een tankstation gevonden, nieuwe benzine erin gegooid. Kon hem daarna stionair laten lopen zonder dat ie uitviel. Rij naar huis, uurtje later, moet ik ergens dringend naar toe. Hij start zonder problemen, wat me meteen opviel was dat ie niet fatsoenlijk stationair liep, als ik bv voor een stoplicht stond. Je hoort en voelt gewoon dat ie niet een vast stationair toerental kan vasthouden. Auto trilt dan ook vrij fors.

Op de terug weg, viel hij me iedere keer uit als ik remde en dus ook de koppeling induwde. Is een keer of 5 uitgevallen. Na 10 minuten was dit opeens weg. en had ik alleen maar het probleem met het rare stationair draaien, maar hij valt me niet meer weg. Na het parkeren rook ik een vrij sterke benzine lucht?

Kent iemand dit beeld, ik neem aan dat ik hiermee naar de garage moet. Maar het zou fijn zijn als ik een beetje zou weten waar het aan kan liggen. Mss kan ik zelf nog iets proberen, Accu? Bougies? Wat kan ik het beste doen.

Excuses voor de jip en janneke taal, maar ik begrijp vrij weinig van auto motoren en techniek.

Bij voorbaat dank

ps. ik heb me laten vertellen door de vorige eigenaar dat er euro 98 in moet, maar bij de meeste tankstations krijg je alleen euro 95? Is dat een probleem, of moet ik er dan een of andere vervanger bij gooien/

ScareMercy 18-06-2009 06:19

Het klinkt als de ontsteking, ook al (vaker) last van gehad. Ik zou controleren of je bougie's nog sterk vonken en of je verdeler+rotor of de bougiekabels van de ontsteking niet versleten zijn.

loco-vr6 18-06-2009 10:02

klinkt als achterstallig onderhoudt, maar graag wat meer info.
is het injectie? of carburateur? heb je nog een oude met contactpunten of ?????
kan een heleboel wezen, van vuile benzine tot verrotte ontsteking.
Maak anders eens een foto van je motor, dan kunnen we je in iedergeval wat gerichter helpen zoeken naar een oplossing.
Maar in basis geldt: onsteking controleren, brandstof systeem controleren.

arigoud 18-06-2009 21:42

Thnkz voor de snelle reply..

Geen idee of het een injectie motor is of een met carburateur.

Ik heb een foto gemaakt van de motor, kunnen jullie hier iets mee?

http://img208.imageshack.us/img208/8692/18062009061.jpg

Ps. als je motorkap niet meer wilt sluiten, wat kun je dan doen? Ik bedoel hij valt met de haak in het gat, maar ik kan hem niet vast klemmen?

martiepartie 18-06-2009 21:50

ontgrendelingshendel terugduwen wil nog wel eens helpen. Dat is de hendel waarmee je de kap ook open maakt.

arigoud 18-06-2009 21:56

ja had ik al geprobeerd, heb er wd-40 ingespoten en op de haak en veer. Niks helpt, hoe hard ik ook duw. Zeer irri, om het bakkie voor te moeten laten staan met een half open motor klep. Nog andere tips... Zou normaal toch gewoon in zn slot moeten springen als de klep dicht doet?

FF trg te komen op mn eigenlijke probleem, ik heb vernomen dat er vuil in de leidingen zit, dat daar terecht is gekomen door een roestende benzine tank, die is vervangen maar er zit dus nog steeds vuil in. Men heeft me gezegd dat ik de benzine meter niet in het rood mag laten komen. ZOu het kunnen, dat dit de oorzaak van het probleem was?

Dus te weinig benzine (2 x euro 95 getankt omdat er geen 98 te krijgen was) en daardoor te veel vuil op plekken waar het niet mag komen?

arigoud 22-06-2009 21:47

vandaag een nieuwe brandstoffilter er tussen gezet.

Maar als ik aan het rijden ben, dan valt hij me steeds uit als ik de koppeling en de rem in trap. Verder merk ik dat als ik bv in zn drie zit, en ik laat het gas los, dat als hij onder de 18000 toeren kom, dan begint ie een beetje te sputteren. Als ikd an dus rem en koppeling intrap valt ie me gewoon uit. Ik kan hem daarna gewoon weer starten, maar gaat natuurlijk nergens over.

Waar kan het aan liggen? Als er daadwerkelijk vuil op plaatsen is gekomen waar het niet mag komen, hoelang duurt het dan voordat het weer normaal is?

ps. hoe weet ik wat de breedte van mijn bougies zijn ivm bougie sleutel, zag dat er van 18mm en 21 mm zijn?

mvg

Tommyf 03-06-2010 00:07

hallo

dit is echt super gek maar ik heb precies hetzelfde probleem.

alleen ik heb een 1.6
ik heb mijn kop al helemaal gereviseerd pakkingen veranderd sealtjes verandert etc etc.

gaat je radiateur bij jouw gewoon aan wanneer deze aanmoet
en gaat je benzinepomp ook aan? als je de contact gewoon aanzet. dan moet je ongeveer vanaf de achterbank de rechterzijde een soort BZZZZZTTTTTT geluid horen voor ongeveer 2 seconde.

kijk maar even.

mocht je en oplossing of wat vinden zou je mij aub willen mailen. mocht ik wat vinden laat ik het je ook gauw weten ;)

arigoud 11-06-2010 22:59

Hey kerel, vervelend om te horen dat je een soortgelijk probleem hebt/had.

Ik vermoed dat het probleem bij mij een combinatie van issues was. Moet wel zeggen dat ik qua auto mechaniek een leek ben.

Probleem 1 was dat er roest in mijn benzine tank zit, daardoor kon ik hem maar tot 33% of zo leegrijden, daarna verstopte de benzine filter. Ten tijde van dit probleem heb ik hem een keer te leeg gereden, en viel me dus het vermogen weg. Benzine filter vervangen, zat vol met rotzooi. Ging een week goed, daarna verloor hij zelfs vermogen als ik remde. Lang verhaal kort te maken, vriend van me heeft me moeten wegslepen toen ik ergens langs de weg stond, en kreeg hem niet meer aan. Daarna heeft mijn pa me naar een garage gesleept, daar kwam eruit, dat mn accu in orde was maar dat mijn dynamo kapot was. Ik heb een vermoeden dat de dynamo, tijdens het probleem ook al gaar was en invloed had op het vermogen, maar dit zou net zo goed niet kunnen kloppen. In ieder geval een gereviseerde dynamo er in laten zetten, nieuwe bougies en weer een nieuwe benzine filter. Problem solved. Sindsdien heb ik me altijd afgevraagd wat het probleem nou daadwerkelijk was en wat nou de oplossing was. Maar in ieder geval zou je deze dingen eens kunnen nalopen.

Helaas heb ik laatst een heel nieuw probleem gehad met mijn wagentje, check link post. DUs tip: vervang die lichtschakelaar, kost 2 tientjes, maar je verkomt er een hoop ellende mee.

Succes. Ben benieuwd, of je hier iets aan gehad hebt..


Quote:
Originally Posted by Tommyf
hallo

dit is echt super gek maar ik heb precies hetzelfde probleem.

alleen ik heb een 1.6
ik heb mijn kop al helemaal gereviseerd pakkingen veranderd sealtjes verandert etc etc.

gaat je radiateur bij jouw gewoon aan wanneer deze aanmoet
en gaat je benzinepomp ook aan? als je de contact gewoon aanzet. dan moet je ongeveer vanaf de achterbank de rechterzijde een soort BZZZZZTTTTTT geluid horen voor ongeveer 2 seconde.

kijk maar even.

mocht je en oplossing of wat vinden zou je mij aub willen mailen. mocht ik wat vinden laat ik het je ook gauw weten ;)

rodydejonge 12-06-2010 07:29

Misschien koolborstels vn dynamo versleten?

Zakt hij ook in vermogen weg.. Of brandt er geen lampje op het dashboard?

arigoud 12-06-2010 12:09

Zouden de koolborstels idd kunnen zijn.

Ik zag volgens mij het lampje dynamo waarschuwingslampje..

martin 12-06-2010 15:31

Je mkI schreeuwt om een onderhoudsbeurt als het zo lees.

Ik heb al eens eerder hier een Golf gehad die ook dergelijke symptomen vertoonde. Toen bleek de vacuumslang van de rembekrachtiger lek te zijn.

Zie foto:
http://img193.imageshack.us/img193/284/blokn.jpg

timmmk1 13-06-2010 22:49

hey

als het nog een oude type ontsteking is kan het de condensator zijn
bobine gaat ook wel eens.
rotzooi inde tank ( onderde achter bank ff de deksel losdraaien vlotter er uit en dan kun je dat zo zien direct ff de orginele plasticfilter een sleufje in maken kan ook helpen)

succes


All times are GMT +1. The time now is 19:31.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.