Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-07-2006, 19:50
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Red face Relais valt uit tijdens starten

Heb ik nu 2 auto's en geen doet het meer

Gisteren de koppelingsplaat, drukgroep en druklager vervangen van de 1.3 NZ, als ik nu start draaid de startmotor rond, ding vonkt goed alleen hij slaat niet aan. Als ik de auto op kontact zet gaat de brandstofpomp lopen en hij blijft lopen, ga ik starten gaat het relais tikken en komt de brandstof er stootsgewijs uit. Heb al wat andere relais geprobeerd maar dat was het nit. even met Ron aan de lijn gezeten maar ook telefonetisch was het niet op te lossen. Nu komt Ron hopelijk snel richting Leusden maar liever los ik het op zodat hij niet hoeft te komen.

Wat zou het euvel kennen zijn ?
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #2  
Old 31-07-2006, 00:00
janvis janvis is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 25
Default

is je accu niet slecht?? want dan zakt je spanning te ver bij het starten en valt je relais weer af
Reply With Quote
  #3  
Old 31-07-2006, 00:05
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

je zekeringskast
heb ik in de jetta ook gehad

mn relais begon te tikken, brandstofpomp ging aan bij t starten en viel effe later weer uit
als t relais op n bepaalde manier dr in zat deed ie t perfect, zat t net n milimeter verkeerd deed ie lastig
dus gewoon n zekeringskast waar iets los zit zou ik zeggen

of zoals heeeeeeeeeeeel vaak: massaprobleem, maar hoezo dan je relais gaat tikken...
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #4  
Old 31-07-2006, 10:02
Larsv5's Avatar
Larsv5 Larsv5 is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 4,038
Default

Massa kan het niet zijn, die hebben we op verschillende manieren al geprobeerd. Maar we kunnen even kijken hoe dat zit met zekeringen kast, als jij het zelfde probleem gehad hebt.... Ga gewoon even een beetje heen en weer halen dat ding.


Thanx
__________________
Dodge RAM 1500
Reply With Quote
  #5  
Old 31-07-2006, 11:13
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

NZ?

En je brandstofpomp blijft na 'op contact' continu draaien? Voor 90% zeker is de computer overleden, door ergens een slechte blok-massa.

Als de massa van het blok slecht is, gaat de 'stroom' via de computer naar massa. Vind de computer niet leuk. Een kapotte computer laat zich meestal opsporen door het continu blijven draaien van de brandstofpomp bij contact aan. Meestal gaan de injectoren door de te hoge druk dan ook nog lekken, en verzuipt de handel kansloos.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #6  
Old 31-07-2006, 12:05
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Dat zou mooi klote zijn !!!!!!

Ik had de optie ook al richting Ron gemeld dat de computer stuk was. Momenteel gaat de brandstofpomp helemaal niet meer aan. Pomp functioneerd nog wel.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #7  
Old 31-07-2006, 13:14
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

is dat niet te resetten??
heb het bij een fiesta gehad [kortsluiting bij de inspuiting] en die kon gereset worden
Reply With Quote
  #8  
Old 31-07-2006, 19:34
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Red face Euvel gevonden, nu de oorzaak !




Hier is het euvel, bij de koelribben in het midden zie je een verbrand spoor, deze is direct verbonden met Pin19 van de aansluiting.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #9  
Old 31-07-2006, 22:47
Jan P. Jan P. is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 35
Default

brandstofpomp word door twee relais gestuurd, zitten naast elkaar in de zekeringskast, zal morgen het onderdeelnummer even nakijken, was 141951253b is gewijzigd.
Reply With Quote
  #10  
Old 01-08-2006, 07:32
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!

Last edited by sjampoo : 01-08-2006 at 08:48.
Reply With Quote
  #11  
Old 01-08-2006, 07:45
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Gewoon ook precies op hetzelfde punt !

Mijn massa is echt wel goed, ik meet gewoon 0,6 - 0,7 Ohm tussen cilinderkop en minpool accu.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #12  
Old 01-08-2006, 08:49
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Maar was de massa ook goed direct na de bakwissel?
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #13  
Old 01-08-2006, 08:58
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Naar mijn weten wel, Ron21 komt vandaag langs om te kijken. Dat je relais gaat tikken heeft wel met massa te maken inderdaad. Maar als ik de Digijet zo bekijk vind ik het niet zo vreemd meer dan mijn brandstofpomp helemaal niet meer loopt momenteel
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #14  
Old 01-08-2006, 09:21
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

Quote:
Originally Posted by vwleusden
Naar mijn weten wel, Ron21 komt vandaag langs om te kijken. Dat je relais gaat tikken heeft wel met massa te maken inderdaad. Maar als ik de Digijet zo bekijk vind ik het niet zo vreemd meer dan mijn brandstofpomp helemaal niet meer loopt momenteel


Knoeier Ik zie je vanavond
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo
Reply With Quote
  #15  
Old 01-08-2006, 09:55
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #16  
Old 01-08-2006, 09:57
ronnie_v's Avatar
ronnie_v ronnie_v is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,275
Default

bij een fiesta zit er een schakelaar in de a-stijl, die wel eens "omhoog"wil springen als er iets tegen de stijl aan komt. Bijv. een voetbal die er met een klap tegen aan komt.( heb dit zelf al eens gehad) Net als bij een ford sierra, waarbij men de boodschappen achterin de kofferbak "flikkerd", waardoor de schakelaar dan ook "uit" springt. Hierdoor wordt de brandstof toevoer afgesloten. Even het knopje indrukken, en gaan!!
Reply With Quote
  #17  
Old 01-08-2006, 10:45
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

Quote:
Originally Posted by ronnie_v
bij een fiesta zit er een schakelaar in de a-stijl, die wel eens "omhoog"wil springen als er iets tegen de stijl aan komt. Bijv. een voetbal die er met een klap tegen aan komt.( heb dit zelf al eens gehad) Net als bij een ford sierra, waarbij men de boodschappen achterin de kofferbak "flikkerd", waardoor de schakelaar dan ook "uit" springt. Hierdoor wordt de brandstof toevoer afgesloten. Even het knopje indrukken, en gaan!!


Gelukkig heeft een golf niet zo'n schakelaar en gaat gewoon de ecu kapot
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo
Reply With Quote
  #18  
Old 01-08-2006, 10:51
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Ron21
Gelukkig heeft een golf niet zo'n schakelaar en gaat gewoon de ecu kapot


of de koeling, of de kachel, of de deurgrepen, of de carburateur, of, of, of, of....

nouja, als t probleem nou gevonden is, en ron dr wat van kan maken kan je iig weer effe vooruit
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #19  
Old 01-08-2006, 18:52
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

nieuwe digijetdinges erop en werken
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #20  
Old 01-08-2006, 19:05
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

Quote:
Originally Posted by vwleusden
nieuwe digijetdinges erop en werken



Waren alle storingen maar zo simpel

Maar je kan weer knallen met je 40kw...
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum