Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Relais valt uit tijdens starten (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=23266)

vwleusden 30-07-2006 19:50

Relais valt uit tijdens starten
 
Heb ik nu 2 auto's en geen doet het meer :chair: :chair: :chair:

Gisteren de koppelingsplaat, drukgroep en druklager vervangen van de 1.3 NZ, als ik nu start draaid de startmotor rond, ding vonkt goed alleen hij slaat niet aan. Als ik de auto op kontact zet gaat de brandstofpomp lopen en hij blijft lopen, ga ik starten gaat het relais tikken en komt de brandstof er stootsgewijs uit. Heb al wat andere relais geprobeerd maar dat was het nit. even met Ron aan de lijn gezeten maar ook telefonetisch was het niet op te lossen. Nu komt Ron hopelijk snel richting Leusden maar liever los ik het op zodat hij niet hoeft te komen.

Wat zou het euvel kennen zijn ?

janvis 31-07-2006 00:00

is je accu niet slecht?? want dan zakt je spanning te ver bij het starten en valt je relais weer af

breadfan83 31-07-2006 00:05

je zekeringskast
heb ik in de jetta ook gehad

mn relais begon te tikken, brandstofpomp ging aan bij t starten en viel effe later weer uit
als t relais op n bepaalde manier dr in zat deed ie t perfect, zat t net n milimeter verkeerd deed ie lastig
dus gewoon n zekeringskast waar iets los zit zou ik zeggen

of zoals heeeeeeeeeeeel vaak: massaprobleem, maar hoezo dan je relais gaat tikken...

Larsv5 31-07-2006 10:02

Massa kan het niet zijn, die hebben we op verschillende manieren al geprobeerd. Maar we kunnen even kijken hoe dat zit met zekeringen kast, als jij het zelfde probleem gehad hebt.... Ga gewoon even een beetje heen en weer halen dat ding.


Thanx

sjampoo 31-07-2006 11:13

NZ?

En je brandstofpomp blijft na 'op contact' continu draaien? Voor 90% zeker is de computer overleden, door ergens een slechte blok-massa.

Als de massa van het blok slecht is, gaat de 'stroom' via de computer naar massa. Vind de computer niet leuk. Een kapotte computer laat zich meestal opsporen door het continu blijven draaien van de brandstofpomp bij contact aan. Meestal gaan de injectoren door de te hoge druk dan ook nog lekken, en verzuipt de handel kansloos.

vwleusden 31-07-2006 12:05

Dat zou mooi klote zijn !!!!!!

Ik had de optie ook al richting Ron gemeld dat de computer stuk was. Momenteel gaat de brandstofpomp helemaal niet meer aan. Pomp functioneerd nog wel.

golf mkII 16v 31-07-2006 13:14

is dat niet te resetten??
heb het bij een fiesta gehad [kortsluiting bij de inspuiting] en die kon gereset worden

vwleusden 31-07-2006 19:34

Euvel gevonden, nu de oorzaak !
 



Hier is het euvel, bij de koelribben in het midden zie je een verbrand spoor, deze is direct verbonden met Pin19 van de aansluiting.

Jan P. 31-07-2006 22:47

brandstofpomp word door twee relais gestuurd, zitten naast elkaar in de zekeringskast, zal morgen het onderdeelnummer even nakijken, was 141951253b is gewijzigd.

sjampoo 01-08-2006 07:32

Hey,. zo'n foto ken ik :)

http://www.polo86c.nl/nzcomp.jpg (beter als aanklikbare link)

vwleusden 01-08-2006 07:45

Gewoon ook precies op hetzelfde punt !

Mijn massa is echt wel goed, ik meet gewoon 0,6 - 0,7 Ohm tussen cilinderkop en minpool accu.

sjampoo 01-08-2006 08:49

Maar was de massa ook goed direct na de bakwissel?

vwleusden 01-08-2006 08:58

Naar mijn weten wel, Ron21 komt vandaag langs om te kijken. Dat je relais gaat tikken heeft wel met massa te maken inderdaad. Maar als ik de Digijet zo bekijk vind ik het niet zo vreemd meer dan mijn brandstofpomp helemaal niet meer loopt momenteel :D

Ron21 01-08-2006 09:21

Quote:
Originally Posted by vwleusden
Naar mijn weten wel, Ron21 komt vandaag langs om te kijken. Dat je relais gaat tikken heeft wel met massa te maken inderdaad. Maar als ik de Digijet zo bekijk vind ik het niet zo vreemd meer dan mijn brandstofpomp helemaal niet meer loopt momenteel :D


Knoeier :D Ik zie je vanavond ;)

vwleusden 01-08-2006 09:55

:D :D :woowoo: :rock:

ronnie_v 01-08-2006 09:57

bij een fiesta zit er een schakelaar in de a-stijl, die wel eens "omhoog"wil springen als er iets tegen de stijl aan komt. Bijv. een voetbal die er met een klap tegen aan komt.( heb dit zelf al eens gehad) Net als bij een ford sierra, waarbij men de boodschappen achterin de kofferbak "flikkerd", waardoor de schakelaar dan ook "uit" springt. Hierdoor wordt de brandstof toevoer afgesloten. Even het knopje indrukken, en gaan!!

Ron21 01-08-2006 10:45

Quote:
Originally Posted by ronnie_v
bij een fiesta zit er een schakelaar in de a-stijl, die wel eens "omhoog"wil springen als er iets tegen de stijl aan komt. Bijv. een voetbal die er met een klap tegen aan komt.( heb dit zelf al eens gehad) Net als bij een ford sierra, waarbij men de boodschappen achterin de kofferbak "flikkerd", waardoor de schakelaar dan ook "uit" springt. Hierdoor wordt de brandstof toevoer afgesloten. Even het knopje indrukken, en gaan!!


Gelukkig heeft een golf niet zo'n schakelaar en gaat gewoon de ecu kapot ;)

breadfan83 01-08-2006 10:51

Quote:
Originally Posted by Ron21
Gelukkig heeft een golf niet zo'n schakelaar en gaat gewoon de ecu kapot ;)


of de koeling, of de kachel, of de deurgrepen, of de carburateur, of, of, of, of....

nouja, als t probleem nou gevonden is, en ron dr wat van kan maken kan je iig weer effe vooruit

vwleusden 01-08-2006 18:52

nieuwe digijetdinges erop en werken :)

Ron21 01-08-2006 19:05

Quote:
Originally Posted by vwleusden
nieuwe digijetdinges erop en werken :)



Waren alle storingen maar zo simpel :redface:

Maar je kan weer knallen met je 40kw... :tongue:


All times are GMT +1. The time now is 13:32.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.