Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-10-2005, 14:25
Rico Rico is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,421
Default Welke motor heb ik

Welke motor heb ik,
het is een 1600, dubbelpoorts, komt uit een T2b maar verder weet ik niets.

wie helpt mij.
Ik ga hem binnenkort reviceren en heb dan onderdelen nodig en moet dan wel kunnen zeggen wat voor motor ik heb.

[IMG]
[/IMG]
__________________
Kever niet te koop
Huis wel te koop Ons Huis
Reply With Quote
  #2  
Old 03-10-2005, 14:36
-Jens!-'s Avatar
-Jens!- -Jens!- is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,754
Default

reviceren ja? ding is toch net gereviceerd? hoop voor je dat er niet teveel plamuur op het koelhuis zit enzo

succes heh (not)
__________________
Current;
'67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n
Past;
'91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop


***Slam & Weld***
Scraping Volkswagen Nostalgica

www.facebook.com/slamandweld

Last edited by da_black_bull : 04-10-2005 at 15:37.
Reply With Quote
  #3  
Old 03-10-2005, 14:58
Rico Rico is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,421
Default

Quote:
Originally Posted by skywalker
Dat is een luchtgekoelde 4-cilinder boxer motor Rico!

Zonder gekheid: Wat is de motorcode?


Tja, Daar gaat het juist om, WELKE MOTORCODE HEB IK?????
__________________
Kever niet te koop
Huis wel te koop Ons Huis
Reply With Quote
  #4  
Old 03-10-2005, 14:59
Rico Rico is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,421
Default

Quote:
Originally Posted by da_black_bull
reviceren ja? ding is toch net gereviceerd? hoop voor je dat er niet teveel plamuur op het koelhuis zit enzo

succes heh


ja, eh.. de MOTOR is inderdaad zo'n 10.000 km geleden gereviceerd, maar de olie komt er nu met liters tegelijk, overal uitzetten.

volgens mij hebben ze kaugom als pakking gebruikt.
__________________
Kever niet te koop
Huis wel te koop Ons Huis
Reply With Quote
  #5  
Old 03-10-2005, 15:22
Bussie komt zo's Avatar
Bussie komt zo Bussie komt zo is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,233
Send a message via MSN to Bussie komt zo
Default

Motorcode staat op het huis waar de dynamo opzit.
En een nieuw pakkingsetje is geen reviseren.
Lijkt me genoeg als er alleen olie uitloopt.
Je zou even compressie kunnen meten.
Reply With Quote
  #6  
Old 03-10-2005, 15:24
Died's Avatar
Died Died is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 321
Default




Het moternummer is ingeslagen op het moterblok onder de dynamosteun. Dat is in het rode cirkeltje (zie ook het boek "de originele vwbus" door Laurence Meredith, isbn 90-389-0568-8)
Succes ermee!!!
__________________
If my Surfbus made you smile, return the favor...FLASH ME!
Reply With Quote
  #7  
Old 03-10-2005, 15:25
Died's Avatar
Died Died is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 321
Default

je bent me net voor bussie komt zo!!!!
__________________
If my Surfbus made you smile, return the favor...FLASH ME!
Reply With Quote
  #8  
Old 03-10-2005, 15:28
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,387
Default

Je motornummer heb je niet nodig hoor, gewoon '1600 dubbelpoorts' will do the job.

Nieuw pakkingsetje, nieuwe krukaskeerring (dubbel-lips nemen) en eventueel nieuwe stoterstangpijpjes.

Vaak zijn de rubber pakkingen onder de oliekoeler de oorzaak van lekkerij. Volgens mij levert P** slechts 2 van deze dingen in hun pakkingsetjes, eigenlijk heb je 4 nodig, dus even erbij bestellen.

enneh.. nieuw afdichten is wat anders dan een revisie!


Jens
__________________
KCN regio Fryslân
Reply With Quote
  #9  
Old 03-10-2005, 15:31
Rico Rico is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,421
Default

Quote:
Originally Posted by Died



Het moternummer is ingeslagen op het moterblok onder de dynamosteun. Dat is in het rode cirkeltje (zie ook het boek "de originele vwbus" door Laurence Meredith, isbn 90-389-0568-8)
Succes ermee!!!


daar staat: Zundtolge 1-4-3-2

maare.... is dat de motorcode?????
__________________
Kever niet te koop
Huis wel te koop Ons Huis
Reply With Quote
  #10  
Old 03-10-2005, 15:32
Rico Rico is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,421
Default

Quote:
Originally Posted by Zeend
Je motornummer heb je niet nodig hoor, gewoon '1600 dubbelpoorts' will do the job.

Nieuw pakkingsetje, nieuwe krukaskeerring (dubbel-lips nemen) en eventueel nieuwe stoterstangpijpjes.

Vaak zijn de rubber pakkingen onder de oliekoeler de oorzaak van lekkerij. Volgens mij levert P** slechts 2 van deze dingen in hun pakkingsetjes, eigenlijk heb je 4 nodig, dus even erbij bestellen.

enneh.. nieuw afdichten is wat anders dan een revisie!


Jens


Ja, goed dat je het daar over hebt.

het gaat niet alleen om nieuwe afdichtingen, het wordt ook een nieuwe benzinepomp, oliepomp, zuigerveren ga zo maar door.

dus...... het is iets meer dan alleen een pakkingzetje
__________________
Kever niet te koop
Huis wel te koop Ons Huis
Reply With Quote
  #11  
Old 03-10-2005, 15:36
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Quote:
Originally Posted by Rico
daar staat: Zundtolge 1-4-3-2

maare.... is dat de motorcode?????


Zeker weten dat je genoeg technische kennis hebt voor een revisie?
Daat staat de ontstekingsvolgorde en niet de motorcode!
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #12  
Old 03-10-2005, 17:27
Rico Rico is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,421
Default

Quote:
Originally Posted by Allart-Ghetta
Zeker weten dat je genoeg technische kennis hebt voor een revisie?
Daat staat de ontstekingsvolgorde en niet de motorcode!


ja lolbroek, dacht je nu echt dat ik dat niet door had
__________________
Kever niet te koop
Huis wel te koop Ons Huis
Reply With Quote
  #13  
Old 03-10-2005, 17:38
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Quote:
Originally Posted by Rico
ja lolbroek, dacht je nu echt dat ik dat niet door had


JA !
Reply With Quote
  #14  
Old 03-10-2005, 18:33
volksfahrer.nl's Avatar
volksfahrer.nl volksfahrer.nl is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,880
Default

Quote:
Originally Posted by ForumFreak
JA !


Ik eigenlijk ook!
__________________
www.volksfahrer.nl NEW!
www.theundutchables.nl
Reply With Quote
  #15  
Old 03-10-2005, 19:12
Rico Rico is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,421
Default

Zeker weten dat je genoeg technische kennis hebt voor een revisie?

Quote:
Originally Posted by Rico
ja lolbroek, dacht je nu echt dat ik dat niet door had


Quote:
Originally Posted by ForumFreak
JA !


Quote:
Originally Posted by keverpech
Ik eigenlijk ook!


Tja, leuk om zo te zien
ben eerst automonteur geworden,
daarna opleiding gedaan voor vliegtuigtechnicus
en ben nu makelaar

:lol:
__________________
Kever niet te koop
Huis wel te koop Ons Huis
Reply With Quote
  #16  
Old 03-10-2005, 19:17
chris's Avatar
chris chris is offline
Pornstar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,198
Default

staat er geen AD of AS oid???
Reply With Quote
  #17  
Old 03-10-2005, 19:18
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,879
Default

Quote:
Originally Posted by Rico
Tja, leuk om zo te zien
ben eerst automonteur geworden,
daarna opleiding gedaan voor vliegtuigtechnicus
toen was ik makelaar
Ben nu lasser
:lol:


Reply With Quote
  #18  
Old 03-10-2005, 20:37
sjef sjef is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 189
Default

Ja hoe weet je dat dan? het kan ook best een 1300 dubbelpoort zijn of een 16.. Denk dat je hem beter eens uit elkaar kan trekken Rico en bv zuigermaat opmeten Het zal de eerste niet zijn die een 1300 erin heeft.
Wat ga je eigenlijk na het makelaars gebeuren doen?
Reply With Quote
  #19  
Old 03-10-2005, 20:43
Don's Avatar
Don Don is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 622
Default

Een 1300 heeft geen gaten zitten voor een ophangingsbalk voor in een T2
__________________
www.doppie.eu
Reply With Quote
  #20  
Old 03-10-2005, 21:01
bugdaddy's Avatar
bugdaddy bugdaddy is offline
VW Addict
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 510
Default

Hai Rico,

Het motor nummer moet staan onder de dynamosteun...
en moet idd beginnen met AD... of AS....., kijk nog maar eens, misschien kan je daar een betere foto van nemen?
Op deze foto kan je er niets van maken, het nummer kan er ook uitgeslepen zijn.
Dit is iets wat revisie bedrijven ook wel doen, maar dan zetten ze er wel een nieuw type plaatje overheen.
en Don heeft wel gelijk, als de motor met een ophangingsbeugel vastgezeten heeft, moet het in ieder geval een 1600 carter zijn....

weet je al hoe de motor er aan toe is??? is revisie wel nodig?
laat anders je compressie meten en/of een weglektest doen, dat verteld erg veel over een blok, informeer maar eens bij een revisiebedrijf, kan veel werk/geld schelen.
__________________
red alert; GET DOWN!!!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum