Welke motor heb ik
Welke motor heb ik,
het is een 1600, dubbelpoorts, komt uit een T2b maar verder weet ik niets. wie helpt mij. Ik ga hem binnenkort reviceren en heb dan onderdelen nodig en moet dan wel kunnen zeggen wat voor motor ik heb. [IMG] [/IMG] |
reviceren ja? ding is toch net gereviceerd? hoop voor je dat er niet teveel plamuur op het koelhuis zit enzo :D :hug:
succes heh (not) :eek: :D :clap: |
Quote:
Tja, Daar gaat het juist om, WELKE MOTORCODE HEB IK????? |
Quote:
ja, eh.. de MOTOR is inderdaad zo'n 10.000 km geleden gereviceerd, maar de olie komt er nu met liters tegelijk, overal uitzetten. volgens mij hebben ze kaugom als pakking gebruikt. |
Motorcode staat op het huis waar de dynamo opzit.
En een nieuw pakkingsetje is geen reviseren. Lijkt me genoeg als er alleen olie uitloopt. Je zou even compressie kunnen meten. |
Het moternummer is ingeslagen op het moterblok onder de dynamosteun. Dat is in het rode cirkeltje (zie ook het boek "de originele vwbus" door Laurence Meredith, isbn 90-389-0568-8) Succes ermee!!! |
je bent me net voor bussie komt zo!!!!
|
Je motornummer heb je niet nodig hoor, gewoon '1600 dubbelpoorts' will do the job.
Nieuw pakkingsetje, nieuwe krukaskeerring (dubbel-lips nemen) en eventueel nieuwe stoterstangpijpjes. Vaak zijn de rubber pakkingen onder de oliekoeler de oorzaak van lekkerij. Volgens mij levert P** slechts 2 van deze dingen in hun pakkingsetjes, eigenlijk heb je 4 nodig, dus even erbij bestellen. enneh.. nieuw afdichten is wat anders dan een revisie! Jens |
Quote:
daar staat: Zundtolge 1-4-3-2 maare.... is dat de motorcode????? |
Quote:
Ja, goed dat je het daar over hebt. het gaat niet alleen om nieuwe afdichtingen, het wordt ook een nieuwe benzinepomp, oliepomp, zuigerveren ga zo maar door. dus...... het is iets meer dan alleen een pakkingzetje :) |
Quote:
Zeker weten dat je genoeg technische kennis hebt voor een revisie? Daat staat de ontstekingsvolgorde en niet de motorcode! |
Quote:
ja lolbroek, dacht je nu echt dat ik dat niet door had :D |
Quote:
JA ! :woowoo: |
Quote:
Ik eigenlijk ook! :rolleyes: |
Zeker weten dat je genoeg technische kennis hebt voor een revisie?
Quote:
Quote:
Quote:
Tja, leuk om zo te zien ben eerst automonteur geworden, daarna opleiding gedaan voor vliegtuigtechnicus en ben nu makelaar :lol: |
staat er geen AD of AS oid???
|
Quote:
:clap: |
Ja hoe weet je dat dan? het kan ook best een 1300 dubbelpoort zijn of een 16.. Denk dat je hem beter eens uit elkaar kan trekken Rico en bv zuigermaat opmeten ;) Het zal de eerste niet zijn die een 1300 erin heeft.
Wat ga je eigenlijk na het makelaars gebeuren doen? :tongue: |
Een 1300 heeft geen gaten zitten voor een ophangingsbalk voor in een T2
|
Hai Rico,
Het motor nummer moet staan onder de dynamosteun... en moet idd beginnen met AD... of AS....., kijk nog maar eens, misschien kan je daar een betere foto van nemen? Op deze foto kan je er niets van maken, het nummer kan er ook uitgeslepen zijn. Dit is iets wat revisie bedrijven ook wel doen, maar dan zetten ze er wel een nieuw type plaatje overheen. en Don heeft wel gelijk, als de motor met een ophangingsbeugel vastgezeten heeft, moet het in ieder geval een 1600 carter zijn.... weet je al hoe de motor er aan toe is??? is revisie wel nodig? laat anders je compressie meten en/of een weglektest doen, dat verteld erg veel over een blok, informeer maar eens bij een revisiebedrijf, kan veel werk/geld schelen. |
All times are GMT +1. The time now is 10:30. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.