Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Welke motor heb ik (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=14153)

Rico 03-10-2005 14:25

Welke motor heb ik
 
Welke motor heb ik,
het is een 1600, dubbelpoorts, komt uit een T2b maar verder weet ik niets.

wie helpt mij.
Ik ga hem binnenkort reviceren en heb dan onderdelen nodig en moet dan wel kunnen zeggen wat voor motor ik heb.

[IMG]
[/IMG]

-Jens!- 03-10-2005 14:36

reviceren ja? ding is toch net gereviceerd? hoop voor je dat er niet teveel plamuur op het koelhuis zit enzo :D :hug:

succes heh (not) :eek: :D :clap:

Rico 03-10-2005 14:58

Quote:
Originally Posted by skywalker
Dat is een luchtgekoelde 4-cilinder boxer motor Rico!

Zonder gekheid: Wat is de motorcode?


Tja, Daar gaat het juist om, WELKE MOTORCODE HEB IK?????

Rico 03-10-2005 14:59

Quote:
Originally Posted by da_black_bull
reviceren ja? ding is toch net gereviceerd? hoop voor je dat er niet teveel plamuur op het koelhuis zit enzo :D :hug:

succes heh :eek: :D :clap:


ja, eh.. de MOTOR is inderdaad zo'n 10.000 km geleden gereviceerd, maar de olie komt er nu met liters tegelijk, overal uitzetten.

volgens mij hebben ze kaugom als pakking gebruikt.

Bussie komt zo 03-10-2005 15:22

Motorcode staat op het huis waar de dynamo opzit.
En een nieuw pakkingsetje is geen reviseren.
Lijkt me genoeg als er alleen olie uitloopt.
Je zou even compressie kunnen meten.

Died 03-10-2005 15:24




Het moternummer is ingeslagen op het moterblok onder de dynamosteun. Dat is in het rode cirkeltje (zie ook het boek "de originele vwbus" door Laurence Meredith, isbn 90-389-0568-8)
Succes ermee!!!

Died 03-10-2005 15:25

je bent me net voor bussie komt zo!!!!

Zeend 03-10-2005 15:28

Je motornummer heb je niet nodig hoor, gewoon '1600 dubbelpoorts' will do the job.

Nieuw pakkingsetje, nieuwe krukaskeerring (dubbel-lips nemen) en eventueel nieuwe stoterstangpijpjes.

Vaak zijn de rubber pakkingen onder de oliekoeler de oorzaak van lekkerij. Volgens mij levert P** slechts 2 van deze dingen in hun pakkingsetjes, eigenlijk heb je 4 nodig, dus even erbij bestellen.

enneh.. nieuw afdichten is wat anders dan een revisie!


Jens

Rico 03-10-2005 15:31

Quote:
Originally Posted by Died



Het moternummer is ingeslagen op het moterblok onder de dynamosteun. Dat is in het rode cirkeltje (zie ook het boek "de originele vwbus" door Laurence Meredith, isbn 90-389-0568-8)
Succes ermee!!!


daar staat: Zundtolge 1-4-3-2

maare.... is dat de motorcode?????

Rico 03-10-2005 15:32

Quote:
Originally Posted by Zeend
Je motornummer heb je niet nodig hoor, gewoon '1600 dubbelpoorts' will do the job.

Nieuw pakkingsetje, nieuwe krukaskeerring (dubbel-lips nemen) en eventueel nieuwe stoterstangpijpjes.

Vaak zijn de rubber pakkingen onder de oliekoeler de oorzaak van lekkerij. Volgens mij levert P** slechts 2 van deze dingen in hun pakkingsetjes, eigenlijk heb je 4 nodig, dus even erbij bestellen.

enneh.. nieuw afdichten is wat anders dan een revisie!


Jens


Ja, goed dat je het daar over hebt.

het gaat niet alleen om nieuwe afdichtingen, het wordt ook een nieuwe benzinepomp, oliepomp, zuigerveren ga zo maar door.

dus...... het is iets meer dan alleen een pakkingzetje :)

Allart-Ghetta 03-10-2005 15:36

Quote:
Originally Posted by Rico
daar staat: Zundtolge 1-4-3-2

maare.... is dat de motorcode?????


Zeker weten dat je genoeg technische kennis hebt voor een revisie?
Daat staat de ontstekingsvolgorde en niet de motorcode!

Rico 03-10-2005 17:27

Quote:
Originally Posted by Allart-Ghetta
Zeker weten dat je genoeg technische kennis hebt voor een revisie?
Daat staat de ontstekingsvolgorde en niet de motorcode!


ja lolbroek, dacht je nu echt dat ik dat niet door had :D

Pedaalemmer 03-10-2005 17:38

Quote:
Originally Posted by Rico
ja lolbroek, dacht je nu echt dat ik dat niet door had :D


JA ! :woowoo:

volksfahrer.nl 03-10-2005 18:33

Quote:
Originally Posted by ForumFreak
JA ! :woowoo:


Ik eigenlijk ook!
:rolleyes:

Rico 03-10-2005 19:12

Zeker weten dat je genoeg technische kennis hebt voor een revisie?

Quote:
Originally Posted by Rico
ja lolbroek, dacht je nu echt dat ik dat niet door had :D


Quote:
Originally Posted by ForumFreak
JA ! :woowoo:


Quote:
Originally Posted by keverpech
Ik eigenlijk ook! :rolleyes:


Tja, leuk om zo te zien
ben eerst automonteur geworden,
daarna opleiding gedaan voor vliegtuigtechnicus
en ben nu makelaar

:lol:

chris 03-10-2005 19:17

staat er geen AD of AS oid???

Split52 03-10-2005 19:18

Quote:
Originally Posted by Rico
Tja, leuk om zo te zien
ben eerst automonteur geworden,
daarna opleiding gedaan voor vliegtuigtechnicus
toen was ik makelaar
Ben nu lasser
:lol:


:clap:

sjef 03-10-2005 20:37

Ja hoe weet je dat dan? het kan ook best een 1300 dubbelpoort zijn of een 16.. Denk dat je hem beter eens uit elkaar kan trekken Rico en bv zuigermaat opmeten ;) Het zal de eerste niet zijn die een 1300 erin heeft.
Wat ga je eigenlijk na het makelaars gebeuren doen? :tongue:

Don 03-10-2005 20:43

Een 1300 heeft geen gaten zitten voor een ophangingsbalk voor in een T2

bugdaddy 03-10-2005 21:01

Hai Rico,

Het motor nummer moet staan onder de dynamosteun...
en moet idd beginnen met AD... of AS....., kijk nog maar eens, misschien kan je daar een betere foto van nemen?
Op deze foto kan je er niets van maken, het nummer kan er ook uitgeslepen zijn.
Dit is iets wat revisie bedrijven ook wel doen, maar dan zetten ze er wel een nieuw type plaatje overheen.
en Don heeft wel gelijk, als de motor met een ophangingsbeugel vastgezeten heeft, moet het in ieder geval een 1600 carter zijn....

weet je al hoe de motor er aan toe is??? is revisie wel nodig?
laat anders je compressie meten en/of een weglektest doen, dat verteld erg veel over een blok, informeer maar eens bij een revisiebedrijf, kan veel werk/geld schelen.


All times are GMT +1. The time now is 10:30.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.