Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-12-2015, 21:29
Mark_MK1's Avatar
Mark_MK1 Mark_MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2014
Posts: 678
Default Golf 1.. dringend goede remblokken gezocht

Goedeavond alle,

Ik heb een abf in mijn 1 hangen. Nu rijd ik (voorlopig) met de standaard remmen.. 256 dacht ik omdat de g60 remmen niet in mijn ats passen. hrc en bekrachtiger al geupgraded naar 22mm maar ik mis die "bite" met remmen. het voelt slap aan en remt ook niet supper.

Welke blokken worden aanbevolen voor straatgebruik/sportief rijgedrag? geen EBC redtroep e.d. AUB

Greets Mark
__________________
Golf 1 1.6 8V >> 2.0 16V ABF >> 1.8 20VT klik
Passat 3BG 2.0 8V
Reply With Quote
  #2  
Old 27-12-2015, 00:34
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,557
Default

heb je de goede Rembekrachtiger gemonteerd?
hrc scirocco 16v en Rembekrachtiger van scirocco 16v 9"ïnch of Rembekrachtiger golf 1 cabrio 9 "inch model1986-1993).
__________________
VW Golf 4 Cabriolet.
VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983.
Reply With Quote
  #3  
Old 27-12-2015, 10:26
Mark_MK1's Avatar
Mark_MK1 Mark_MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2014
Posts: 678
Default

Grote bekrachtiger van een cabrio heb ik, en de hrc is nieuw 22mm. Denk niet dat het aan de ontluchting kan liggen?

Zijn er voor de standaard remmen ferodo blokken te koop?
__________________
Golf 1 1.6 8V >> 2.0 16V ABF >> 1.8 20VT klik
Passat 3BG 2.0 8V
Reply With Quote
  #4  
Old 27-12-2015, 10:30
R-oy R-oy is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 313
Default

Met het vermogen zou je toch naar g60 remmen moeten gaan kijken.
Welke schijven heb je nu? Geventileerd of massief?

Edit: Ik heb je topic bekeken en zag dat je sportschijven (geventileerd) gemonteerd hebt. Hoe is je remdruk verdeler afgesteld?

Ferodo ds2500:

http://www.fineline-imports.nl/remm...076-107254.html

Last edited by R-oy : 27-12-2015 at 10:56.
Reply With Quote
  #5  
Old 27-12-2015, 10:36
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Standaard is 239mm dacht ik en net wat R-oy zecht massief geventileerd ?
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #6  
Old 27-12-2015, 11:03
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 1,077
Default

Rembekrachtiger heeft niks met bite of remkracht zelf te maken (tenzij hij voor ontluchtingsproblemen zorgt).

Er zijn diverse goede merken qua remblokken te koop, maar je zal toch een beetje in het straat segment met lage temperatuurswaarden moeten blijven omdat je ze toch niet heet rijdt (en dan zijn ze ook supersnel op).

EBC hoor ik de laatste jaren goede verhalen over (maar ik gebruik ze ook niet )
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #7  
Old 27-12-2015, 11:04
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Remvloeistof ook vers?

Qua remblokken zou je kunnen kiezen uit:

EBC Yellowstuf
Ferodo DS2500
Performance Friction
Hawk

Deze remblokken hebben allemaal meer bite dan een standaard remblok

Je hoeft niet persè naar een grotere diameter remschijf. Is wel een optie, maar je kan ook op zoek naar een setje sportieve remklauwen die wél in je huidige velgen passen. En je zou ook nog een slang voor koellucht naar je remmerij kunnen leggen....

In de racerij kom je genoeg auto`s tegen met veel vermogen die kleine wielen (13" of 14") en remschijven hebben in combinatie met de opties die ik net noemde.
Reply With Quote
  #8  
Old 27-12-2015, 11:14
Mark_MK1's Avatar
Mark_MK1 Mark_MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2014
Posts: 678
Default

Bedankt voor de reacties. Ik heb inderdaad geventileerde schijven. remdrukverdelers moet ik even nakijken, dit weet ik niet uit mijn hoofd.

Ik heb al een setje g60 gepast, maar ivm met de bolling van de ats cup (helaas) past dit niet.. of iemand moet een nieuw opgemaakte set ats cup willen
__________________
Golf 1 1.6 8V >> 2.0 16V ABF >> 1.8 20VT klik
Passat 3BG 2.0 8V
Reply With Quote
  #9  
Old 27-12-2015, 12:10
Mark_MK1's Avatar
Mark_MK1 Mark_MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2014
Posts: 678
Default

poe.. 120 euro voor de ferodo blokken. Maar als ze beter remmen heb ik dat er wel voor over.

Hoe zit het met de schijven, maakt hier het merk nog verschil? Brembo e.d.?

Jeroen van Bolku heeft 239 mm Zimmermann + ATE blokken voor 185 euro
__________________
Golf 1 1.6 8V >> 2.0 16V ABF >> 1.8 20VT klik
Passat 3BG 2.0 8V
Reply With Quote
  #10  
Old 27-12-2015, 13:34
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Quote:
Originally Posted by Mark_MK1
poe.. 120 euro voor de ferodo blokken. Maar als ze beter remmen heb ik dat er wel voor over.

Hoe zit het met de schijven, maakt hier het merk nog verschil? Brembo e.d.?

Jeroen van Bolku heeft 239 mm Zimmermann + ATE blokken voor 185 euro


Wat je tegenwoordig vaak ziet, is dat men weer terug gaat naar ongeboorde remschijven ivm het uitscheuren bij de gaatjes. Zo heeft Marco op zijn blauwe Ring-Golf ook gewoon normale Brembo schijven dacht ik...zonder gaatjes dus. Ik heb toen ook gewoon standaard geventileerde schijven gekocht van Brembo bij mister-auto.

De remklauw bepaalt de bite.

FERODO kost wel wat inderdaad. Je zou daarom ook een goedkoper blokje kunnen proberen zoals EBC Yellowstuff. Deze heb ik ook gehad en bevielen mij toen prima voor wat ik ze toen gebruikte. Als die jou ook bevallen, is meer geld uitgeven alleen maar zonde toch?

Kost meer dan een standaard blok, maar de eerste keer hard remmen na de inrem-periode bezorgt je een grijns van oor tot oor

Wat de Performance Friction en Hawk blokjes kosten weet ik zo niet...maar de EBC kan je voor een nette prijs bij Marc kopen van Bolt-Action.
Reply With Quote
  #11  
Old 27-12-2015, 15:03
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Had op m'n e36 eerst ate powerdiscs icm ate sportblokken.
Remde wel aardig, maar had de schijven bij 4000km weggebruik al krom.
Toen onder garantie een setje zimmermann sportschijven, die bleven wel heel. Nu de ate blokken op zijn, rijdt ik op ferodo ds2500, en die zijn naar mijn id nog wat "happiger" als de ate blokken.
De ate's hebben ongeveer 50.000 km gemaakt, de ds2500 nu 25.000km
Op een 1375kg zware BMW 2.5 diesel 170pk😄
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #12  
Old 27-12-2015, 16:04
Mark_MK1's Avatar
Mark_MK1 Mark_MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2014
Posts: 678
Default

@René ik zat zelf ook al te denken aan de brembo max. ik zal toch eerst moeten aanvoelen hoe de ferodo ds2500 remt met mijn huidige schijven. de brembo max zijn goed te betalen.

Ik heb mijn keuze gemaakt, ik laat dit topic even open staan voor een review. kan handig zijn voor andere forum leden.

Bedankt voor de info allemaal
__________________
Golf 1 1.6 8V >> 2.0 16V ABF >> 1.8 20VT klik
Passat 3BG 2.0 8V
Reply With Quote
  #13  
Old 30-12-2015, 09:15
Mark_MK1's Avatar
Mark_MK1 Mark_MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2014
Posts: 678
Default

Even een wijziging in mijn keus aan remblokken. Ik heb de bestelling ferodo blokken afgezegd. ik heb via een vriend een setje zimmerman blokken en zimmerman 239 schijven geregeld voor een mooi prijsje.
__________________
Golf 1 1.6 8V >> 2.0 16V ABF >> 1.8 20VT klik
Passat 3BG 2.0 8V
Reply With Quote
  #14  
Old 30-12-2015, 10:56
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Gewoon proberen inderdaad....mocht je meer bite willen, kan je altijd een stapje hoger/duurder. Wel ff je bevindingen met ons delen hè
Reply With Quote
  #15  
Old 30-12-2015, 10:58
Mark_MK1's Avatar
Mark_MK1 Mark_MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2014
Posts: 678
Default

Quote:
Originally Posted by René
Gewoon proberen inderdaad....mocht je meer bite willen, kan je altijd een stapje hoger/duurder. Wel ff je bevindingen met ons delen hè

Komt goed
__________________
Golf 1 1.6 8V >> 2.0 16V ABF >> 1.8 20VT klik
Passat 3BG 2.0 8V
Reply With Quote
  #16  
Old 30-12-2015, 13:53
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

Ik ben benieuwd naar jou ervaringen!
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
Reply With Quote
  #17  
Old 30-12-2015, 22:23
Mark_MK1's Avatar
Mark_MK1 Mark_MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2014
Posts: 678
Default

Even een aantal rondjes gereden. De zimmerman blokken remmen super! Ook al is het 239mm, die blokken maken een wereld van verschil.

Alleen jammer dat de golf 300 meter bij mij huis vandaan er mee kapt. Loopt nu allemaal olie uit het kleppendeksel. Alles werkt, maar hij slaat niet aan.. Kan dit een beveiliging zijn van de oliedruk sensor? Gaat om een abf motor.
__________________
Golf 1 1.6 8V >> 2.0 16V ABF >> 1.8 20VT klik
Passat 3BG 2.0 8V
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum