Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Golf 1.. dringend goede remblokken gezocht (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=136319)

Mark_MK1 26-12-2015 21:29

Golf 1.. dringend goede remblokken gezocht
 
Goedeavond alle,

Ik heb een abf in mijn 1 hangen. Nu rijd ik (voorlopig) met de standaard remmen.. 256 dacht ik omdat de g60 remmen niet in mijn ats passen. hrc en bekrachtiger al geupgraded naar 22mm maar ik mis die "bite" met remmen. het voelt slap aan en remt ook niet supper.

Welke blokken worden aanbevolen voor straatgebruik/sportief rijgedrag? geen EBC redtroep e.d. AUB :thumbup:

Greets Mark

golfcabriolet 27-12-2015 00:34

heb je de goede Rembekrachtiger gemonteerd?
hrc scirocco 16v en Rembekrachtiger van scirocco 16v 9"ïnch of Rembekrachtiger golf 1 cabrio 9 "inch model1986-1993).

Mark_MK1 27-12-2015 10:26

Grote bekrachtiger van een cabrio heb ik, en de hrc is nieuw 22mm. Denk niet dat het aan de ontluchting kan liggen?

Zijn er voor de standaard remmen ferodo blokken te koop?

R-oy 27-12-2015 10:30

Met het vermogen zou je toch naar g60 remmen moeten gaan kijken.
Welke schijven heb je nu? Geventileerd of massief?

Edit: Ik heb je topic bekeken en zag dat je sportschijven (geventileerd) gemonteerd hebt. Hoe is je remdruk verdeler afgesteld?

Ferodo ds2500:

http://www.fineline-imports.nl/remm...076-107254.html

Style 27-12-2015 10:36

Standaard is 239mm dacht ik en net wat R-oy zecht massief geventileerd ?

daNpy 27-12-2015 11:03

Rembekrachtiger heeft niks met bite of remkracht zelf te maken (tenzij hij voor ontluchtingsproblemen zorgt).

Er zijn diverse goede merken qua remblokken te koop, maar je zal toch een beetje in het straat segment met lage temperatuurswaarden moeten blijven omdat je ze toch niet heet rijdt (en dan zijn ze ook supersnel op).

EBC hoor ik de laatste jaren goede verhalen over (maar ik gebruik ze ook niet :D)

René 27-12-2015 11:04

Remvloeistof ook vers?

Qua remblokken zou je kunnen kiezen uit:

EBC Yellowstuf
Ferodo DS2500
Performance Friction
Hawk

Deze remblokken hebben allemaal meer bite dan een standaard remblok

Je hoeft niet persè naar een grotere diameter remschijf. Is wel een optie, maar je kan ook op zoek naar een setje sportieve remklauwen die wél in je huidige velgen passen. En je zou ook nog een slang voor koellucht naar je remmerij kunnen leggen....

In de racerij kom je genoeg auto`s tegen met veel vermogen die kleine wielen (13" of 14") en remschijven hebben in combinatie met de opties die ik net noemde.

Mark_MK1 27-12-2015 11:14

Bedankt voor de reacties. Ik heb inderdaad geventileerde schijven. remdrukverdelers moet ik even nakijken, dit weet ik niet uit mijn hoofd.

Ik heb al een setje g60 gepast, maar ivm met de bolling van de ats cup (helaas) past dit niet.. of iemand moet een nieuw opgemaakte set ats cup willen :D

Mark_MK1 27-12-2015 12:10

poe.. 120 euro voor de ferodo blokken. Maar als ze beter remmen heb ik dat er wel voor over.

Hoe zit het met de schijven, maakt hier het merk nog verschil? Brembo e.d.?

Jeroen van Bolku heeft 239 mm Zimmermann + ATE blokken voor 185 euro

René 27-12-2015 13:34

Quote:
Originally Posted by Mark_MK1
poe.. 120 euro voor de ferodo blokken. Maar als ze beter remmen heb ik dat er wel voor over.

Hoe zit het met de schijven, maakt hier het merk nog verschil? Brembo e.d.?

Jeroen van Bolku heeft 239 mm Zimmermann + ATE blokken voor 185 euro


Wat je tegenwoordig vaak ziet, is dat men weer terug gaat naar ongeboorde remschijven ivm het uitscheuren bij de gaatjes. Zo heeft Marco op zijn blauwe Ring-Golf ook gewoon normale Brembo schijven dacht ik...zonder gaatjes dus. Ik heb toen ook gewoon standaard geventileerde schijven gekocht van Brembo bij mister-auto.

De remklauw bepaalt de bite.

FERODO kost wel wat inderdaad. Je zou daarom ook een goedkoper blokje kunnen proberen zoals EBC Yellowstuff. Deze heb ik ook gehad en bevielen mij toen prima voor wat ik ze toen gebruikte. Als die jou ook bevallen, is meer geld uitgeven alleen maar zonde toch?

Kost meer dan een standaard blok, maar de eerste keer hard remmen na de inrem-periode bezorgt je een grijns van oor tot oor :D

Wat de Performance Friction en Hawk blokjes kosten weet ik zo niet...maar de EBC kan je voor een nette prijs bij Marc kopen van Bolt-Action.

Polo1w 27-12-2015 15:03

Had op m'n e36 eerst ate powerdiscs icm ate sportblokken.
Remde wel aardig, maar had de schijven bij 4000km weggebruik al krom.
Toen onder garantie een setje zimmermann sportschijven, die bleven wel heel. Nu de ate blokken op zijn, rijdt ik op ferodo ds2500, en die zijn naar mijn id nog wat "happiger" als de ate blokken.
De ate's hebben ongeveer 50.000 km gemaakt, de ds2500 nu 25.000km
Op een 1375kg zware BMW 2.5 diesel 170pk😄

Mark_MK1 27-12-2015 16:04

@René ik zat zelf ook al te denken aan de brembo max. ik zal toch eerst moeten aanvoelen hoe de ferodo ds2500 remt met mijn huidige schijven. de brembo max zijn goed te betalen.

Ik heb mijn keuze gemaakt, ik laat dit topic even open staan voor een review. kan handig zijn voor andere forum leden.

Bedankt voor de info allemaal :D

Mark_MK1 30-12-2015 09:15

Even een wijziging in mijn keus aan remblokken. Ik heb de bestelling ferodo blokken afgezegd. ik heb via een vriend een setje zimmerman blokken en zimmerman 239 schijven geregeld voor een mooi prijsje.

René 30-12-2015 10:56

Gewoon proberen inderdaad....mocht je meer bite willen, kan je altijd een stapje hoger/duurder. Wel ff je bevindingen met ons delen hè :thumbup:

Mark_MK1 30-12-2015 10:58

Quote:
Originally Posted by René
Gewoon proberen inderdaad....mocht je meer bite willen, kan je altijd een stapje hoger/duurder. Wel ff je bevindingen met ons delen hè :thumbup:

Komt goed :D

yuli 30-12-2015 13:53

Ik ben benieuwd naar jou ervaringen!

Mark_MK1 30-12-2015 22:23

Even een aantal rondjes gereden. De zimmerman blokken remmen super! Ook al is het 239mm, die blokken maken een wereld van verschil.

Alleen jammer dat de golf 300 meter bij mij huis vandaan er mee kapt. Loopt nu allemaal olie uit het kleppendeksel. Alles werkt, maar hij slaat niet aan.. Kan dit een beveiliging zijn van de oliedruk sensor? Gaat om een abf motor.


All times are GMT +1. The time now is 02:05.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.