Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-10-2013, 06:56
jetta91 jetta91 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 860
Default Toch weer een golf2

Van't weekend mijn verjaardag gevierd,
Mijn vrouw had een geweldig leuk feest georganiseerd,
En haar cadeau aan mij was een golf 2. 1.6 benzine uit 1985

Wel eentje met wat werk, want daar ging het me eigenlijk om.
Volgende maand verloopt de apk, en ben benieuwd of ik m daar nog doorheen krijg haha.

To do lijstje voor de apk:

Tank banden vervangen
Verlichting nakijken, als k rem heb ik links geen verlichting meer en rechts doet alles het tegelijk.
Motor loopt te hoog stationair, ongeveer 2000 toeren, dus zal mijn co2 uitstoot ook wel niet ten goede komen.
De vering rondom is sinds 85 niet meer vervangen
Alle rubbers voor de ophanging vervangen hij zwalkt over de weg
Hoofdrem cilinder vervangen en een remleiding.

Zal van de week even foto's maken
__________________
ex Passat 1.9 TDI
ex Golf variant TDI
ex Golf 1.8 GL LPG
ex Jetta 1.6 5 deurs
ex Jetta 1.6 Coupé
Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM
Reply With Quote
  #2  
Old 01-10-2013, 07:16
Wouter42's Avatar
Wouter42 Wouter42 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 1,505
Default

Nog van harte! Kreeg ik maar zo'n cadeau

__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15
Project: VW Golf 1.8t GTI '99
Reply With Quote
  #3  
Old 01-10-2013, 09:37
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,569
Default

Toffe vrouw !!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #4  
Old 01-10-2013, 13:10
VW Johs's Avatar
VW Johs VW Johs is offline
Triple Action Donor
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 912
Default

Leuk kado
Reply With Quote
  #5  
Old 03-10-2013, 10:00
jetta91 jetta91 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 860
Default

Tankbanden gister middag vervangen,
Die dondert er niet meer onderweg haha

Ook de spullen besteld voor een beurtje
Bougies
Bougiekabels
Olie
Oliefilter
Luchtfilter
Brandstof filter
V snaar en nog wat spul

Ik hoop dat dat ook mijn toerental een beetje omlaag helpt,
Het is een golfje uit '85 een 1.6
En snap nog niet goed hoe je bij deze de ontsteking afsteld,
Bij een 1.3 nz draaide je 2 bouten los, en dan kon je de ontsteking verdraaien en goed optijd zetten,
Maar hoe doe je dat bij een 1.6? Deze staat rechtop i.p.v. Horizontaal als bij een NZ
En zie ook de 2 bouten niet zitten.

Tevens zit er een flinke hoeveelheid olie in mijn luchtfilter en luchtfilterbak, kan dit te maken hebben met het toerental?
Bijv versleten compressie of olieschraapveren? Hij tikt ook behoorlijk de klepjes.
__________________
ex Passat 1.9 TDI
ex Golf variant TDI
ex Golf 1.8 GL LPG
ex Jetta 1.6 5 deurs
ex Jetta 1.6 Coupé
Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM
Reply With Quote
  #6  
Old 03-10-2013, 10:01
jetta91 jetta91 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 860
Default

Heb trouwens een bos remmenreiniger ertegen aan gegooid,
Merk dan geen verschil in het toerental, dus ga er dan vanuit dat ie geen valse lucht aanzuigt
__________________
ex Passat 1.9 TDI
ex Golf variant TDI
ex Golf 1.8 GL LPG
ex Jetta 1.6 5 deurs
ex Jetta 1.6 Coupé
Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM
Reply With Quote
  #7  
Old 03-10-2013, 12:17
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

De olie in de luchtfilterbak en het filter komt best vaak voor, dit komt vanaf de carterontluchting af. Ik had bij mijn vorige mk2 ("87 1.6) ook precies zoiets.
Had toen ook even alle filtertjes/bougies/kabels vervangen en alles schoon gemaakt en toen liep ie al een stuk beter.
Dat ie zo hoog in toeren blijft hangen kan de boosdoener misschien wel de stationair regelaar zijn die op de zijkant links op de carburateur zit.
De ontsteking werkt eigenlijk precies het zelfde als op de 1.3 , alleen staat ie rechtop dus . Er zit een half maantje met een bout als je recht tegen de ontsteking aan kijkt, die houd hem vast dus als je die bout iets los draait kun je de ontsteking ook iets draaien om te kijken of ie misschien wat beter gaat lopen dan.
Reply With Quote
  #8  
Old 03-10-2013, 13:01
jetta91 jetta91 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 860
Default

Die stationair regelaar, is dat een soort rond potje?
En kan ik die controleren op z'n werking?
__________________
ex Passat 1.9 TDI
ex Golf variant TDI
ex Golf 1.8 GL LPG
ex Jetta 1.6 5 deurs
ex Jetta 1.6 Coupé
Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM
Reply With Quote
  #9  
Old 03-10-2013, 13:26
jetta91 jetta91 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 860
Default

[IMG]
[/IMG]

[IMG]
[/IMG]


[/IMG]

[IMG]
[/IMG]

[IMG]
[/IMG]
Wel wat roest onder het raam, maar gelukkig nog niet doorgerot.

[IMG]
[/IMG]
Helaas op het dak wel een doorgerot plekje

[IMG]g]http://www.mijnalbum.nl/Foto-CI8CBQLH-D.jpg[/img][/IMG]
Het muizen nestje


[/IMG]
En het bijbehorende voorraadje noten haha
__________________
ex Passat 1.9 TDI
ex Golf variant TDI
ex Golf 1.8 GL LPG
ex Jetta 1.6 5 deurs
ex Jetta 1.6 Coupé
Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM
Reply With Quote
  #10  
Old 05-10-2013, 18:20
Sevrinn's Avatar
Sevrinn Sevrinn is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2012
Posts: 129
Send a message via AIM to Sevrinn
Default

Gave kleur!
__________________
VW Volf '95 'for sale'
Reply With Quote
  #11  
Old 05-10-2013, 18:49
bugs's Avatar
bugs bugs is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,088
Send a message via MSN to bugs
Default

Leuke golf! Veel plezier ermee!
Ik heb mij laten vertellen dat het regelschroefje precies andersom werkt dan je verwacht, indraaien is dus opschroeven en uitdraaien minder, maar zal wel een combinatie zijn van ontsteking niet goed afgesteld en stationair. Eigenlijk moet je het door zo'n oude rot wie deze carburateurs van nieuw kent af laten stellen.
Reply With Quote
  #12  
Old 09-10-2013, 12:49
jetta91 jetta91 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 860
Default

Inmiddels al veel vervangen, loopt nog steeds 2100 toeren, loopt wel netjes trouwens, tikt niet, schommelt verder ook niet, nu wou ik de ontsteking proberen te verdraaien om te kijken of die daarop reageert, maar ik krijg geen beweging in de ontsteking.

Is het een ander soort ontsteking( dat je deze dus niet kan draaien ) of is het gewoon aannemelijk dat dez sinds 1985 niet meer los is geweest, en dus echt goed vast zit 😝
__________________
ex Passat 1.9 TDI
ex Golf variant TDI
ex Golf 1.8 GL LPG
ex Jetta 1.6 5 deurs
ex Jetta 1.6 Coupé
Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM
Reply With Quote
  #13  
Old 09-10-2013, 15:44
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

denk het laatste bij mijn 90'er zat ie ook goed 'vastgeplakt'. Boutje goed los en goed wrikken.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?

Last edited by tim_j : 09-10-2013 at 15:47.
Reply With Quote
  #14  
Old 09-10-2013, 17:14
staande golf staande golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 595
Default

Die zit gewoon vast gerot ja Nachtje in de wd40 en dan wat wrikken
Reply With Quote
  #15  
Old 23-10-2013, 09:25
jetta91 jetta91 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 860
Default

Nou hij komt nog niet los haha.
Mankeren toch wat meer dingen aan de auto dan ik dacht, daarnaast ligt mijn zwager op het sterfbed en dus ook even geen behoefte om nu verder te gaan met de auto, van de week maar even schorsen en dan de circuit auto eruit en de golf de garage in drukken, en dan maar eens kijken, misschien de 1.6 reviseren gewoon de originele motor erin, of toch iets anders, staat nog wel wat aparts onder mn werkbank voor in een golf, een Honda CRX B16A V-tec japanse import motor.....

Spuiter al gesproken binnenkort nog even om de auto heen lopen,
Lasser is gisteren geweest die doet de vloer, dak doe ik zelf
__________________
ex Passat 1.9 TDI
ex Golf variant TDI
ex Golf 1.8 GL LPG
ex Jetta 1.6 5 deurs
ex Jetta 1.6 Coupé
Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM
Reply With Quote
  #16  
Old 23-10-2013, 20:17
jetta91 jetta91 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 860
Default

Weet iemand trouwens waar ik nieuwe remleidingen kan bestellen, van de hoofdremcilinder tot aan de achteras?

Heb al het een en ander afgestruind, maar zelf kan ik niks vinden online.
__________________
ex Passat 1.9 TDI
ex Golf variant TDI
ex Golf 1.8 GL LPG
ex Jetta 1.6 5 deurs
ex Jetta 1.6 Coupé
Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM
Reply With Quote
  #17  
Old 29-10-2013, 12:37
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Of vrij makkelijk zelf te fabriceren met koperleiding. Kraagfelsapparaatgereedschapding kost ook geen bal meer bij fatsoenlijke materialenhandel.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #18  
Old 30-10-2013, 11:41
gizmo98 gizmo98 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 851
Default

Mooie auto

onsteking voorzichtig los kloppen bijv (kunstof hamertje)

vergeet niet de bout los tedraaien waar de onsteking het blok ingaat

maar je gaat toch GEEN HONDA motor in golf bouwen !!!!!!

dat is net zo iets als stroop in de vermecelli soep.

ergens vaccium slang lek pierburg werkt met vaccium




afijn mijn mening..

verder succes met de hobby

en sterkte met het prive gebeuren
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF
Reply With Quote
  #19  
Old 08-11-2013, 15:56
jetta91 jetta91 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 860
Default

Haa maar je verwacht het niet,

Nee ik twijfel tussen een paar opties,
Het reviseren van de 1.6 heeft denk ik wel de voorkeur op het moment,
Versnellingsbak revisie heb ik ook iemand voor gevonden,
Enige waar ik dan mee zit is de kabelboom,

Kabelboom is hartstikke verrot, zijn er mensen op het forum die deze kunnen namaken?
Zodat ik dan een nieuwe kabelboom heb?

Of kan je ze nog ergens nieuw vinden?
__________________
ex Passat 1.9 TDI
ex Golf variant TDI
ex Golf 1.8 GL LPG
ex Jetta 1.6 5 deurs
ex Jetta 1.6 Coupé
Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM
Reply With Quote
  #20  
Old 06-02-2014, 19:52
jetta91 jetta91 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 860
Default

Vorige week al druk bezig geweest aan de binnenkant,
Hij is wel echt verrot, niet alleen het dak en raam sponningen zijn door gerot,
De bodem platen zijn bijna helemaal weg,

Van't weekend trek ik de motor eruit, even kijken wat voor schade ik daar nog tegenkom,

Daarna nieuwe dorpels en bodemplaten bestellen, en dan langzaam eens kijken of we er nog wat van kunnen maken,

Motor blijft wel, wordt gewoon gereviseerd dus ik blijf bij een 1.6
Kleuren schema ben ik ook al uit, zal wit met oranje worden

Zal van't weekend meteen even foto's plaatsen,

Iemand trouwens ervaring met het zelf maken van een kabelboom? Deze is echt te ver heen....
__________________
ex Passat 1.9 TDI
ex Golf variant TDI
ex Golf 1.8 GL LPG
ex Jetta 1.6 5 deurs
ex Jetta 1.6 Coupé
Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum