Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Toch weer een golf2 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=119254)

jetta91 01-10-2013 06:56

Toch weer een golf2
 
Van't weekend mijn verjaardag gevierd,
Mijn vrouw had een geweldig leuk feest georganiseerd,
En haar cadeau aan mij was een golf 2. 1.6 benzine uit 1985

Wel eentje met wat werk, want daar ging het me eigenlijk om.
Volgende maand verloopt de apk, en ben benieuwd of ik m daar nog doorheen krijg haha.

To do lijstje voor de apk:

Tank banden vervangen
Verlichting nakijken, als k rem heb ik links geen verlichting meer en rechts doet alles het tegelijk.
Motor loopt te hoog stationair, ongeveer 2000 toeren, dus zal mijn co2 uitstoot ook wel niet ten goede komen.
De vering rondom is sinds 85 niet meer vervangen
Alle rubbers voor de ophanging vervangen hij zwalkt over de weg
Hoofdrem cilinder vervangen en een remleiding.

Zal van de week even foto's maken

Wouter42 01-10-2013 07:16

Nog van harte! Kreeg ik maar zo'n cadeau :D

:postpics:

LRR 01-10-2013 09:37

Toffe vrouw !! ;)

VW Johs 01-10-2013 13:10

Leuk kado

jetta91 03-10-2013 10:00

Tankbanden gister middag vervangen,
Die dondert er niet meer onderweg haha

Ook de spullen besteld voor een beurtje
Bougies
Bougiekabels
Olie
Oliefilter
Luchtfilter
Brandstof filter
V snaar en nog wat spul

Ik hoop dat dat ook mijn toerental een beetje omlaag helpt,
Het is een golfje uit '85 een 1.6
En snap nog niet goed hoe je bij deze de ontsteking afsteld,
Bij een 1.3 nz draaide je 2 bouten los, en dan kon je de ontsteking verdraaien en goed optijd zetten,
Maar hoe doe je dat bij een 1.6? Deze staat rechtop i.p.v. Horizontaal als bij een NZ
En zie ook de 2 bouten niet zitten.

Tevens zit er een flinke hoeveelheid olie in mijn luchtfilter en luchtfilterbak, kan dit te maken hebben met het toerental?
Bijv versleten compressie of olieschraapveren? Hij tikt ook behoorlijk de klepjes.

jetta91 03-10-2013 10:01

Heb trouwens een bos remmenreiniger ertegen aan gegooid,
Merk dan geen verschil in het toerental, dus ga er dan vanuit dat ie geen valse lucht aanzuigt

Kevert 03-10-2013 12:17

De olie in de luchtfilterbak en het filter komt best vaak voor, dit komt vanaf de carterontluchting af. Ik had bij mijn vorige mk2 ("87 1.6) ook precies zoiets.
Had toen ook even alle filtertjes/bougies/kabels vervangen en alles schoon gemaakt en toen liep ie al een stuk beter.
Dat ie zo hoog in toeren blijft hangen kan de boosdoener misschien wel de stationair regelaar zijn die op de zijkant links op de carburateur zit.
De ontsteking werkt eigenlijk precies het zelfde als op de 1.3 , alleen staat ie rechtop dus ;). Er zit een half maantje met een bout als je recht tegen de ontsteking aan kijkt, die houd hem vast dus als je die bout iets los draait kun je de ontsteking ook iets draaien om te kijken of ie misschien wat beter gaat lopen dan.

jetta91 03-10-2013 13:01

Die stationair regelaar, is dat een soort rond potje?
En kan ik die controleren op z'n werking?

jetta91 03-10-2013 13:26

[IMG]
[/IMG]

[IMG]
[/IMG]


[/IMG]

[IMG]
[/IMG]

[IMG]
[/IMG]
Wel wat roest onder het raam, maar gelukkig nog niet doorgerot.

[IMG]
[/IMG]
Helaas op het dak wel een doorgerot plekje

[IMG]g]http://www.mijnalbum.nl/Foto-CI8CBQLH-D.jpg[/img][/IMG]
Het muizen nestje


[/IMG]
En het bijbehorende voorraadje noten haha

Sevrinn 05-10-2013 18:20

Gave kleur! ;)

bugs 05-10-2013 18:49

Leuke golf! Veel plezier ermee!
Ik heb mij laten vertellen dat het regelschroefje precies andersom werkt dan je verwacht, indraaien is dus opschroeven en uitdraaien minder, maar zal wel een combinatie zijn van ontsteking niet goed afgesteld en stationair. Eigenlijk moet je het door zo'n oude rot wie deze carburateurs van nieuw kent af laten stellen.

jetta91 09-10-2013 12:49

Inmiddels al veel vervangen, loopt nog steeds 2100 toeren, loopt wel netjes trouwens, tikt niet, schommelt verder ook niet, nu wou ik de ontsteking proberen te verdraaien om te kijken of die daarop reageert, maar ik krijg geen beweging in de ontsteking.

Is het een ander soort ontsteking( dat je deze dus niet kan draaien ) of is het gewoon aannemelijk dat dez sinds 1985 niet meer los is geweest, en dus echt goed vast zit 😝

tim_j 09-10-2013 15:44

denk het laatste :D bij mijn 90'er zat ie ook goed 'vastgeplakt'. Boutje goed los en goed wrikken.

staande golf 09-10-2013 17:14

Die zit gewoon vast gerot ja :D Nachtje in de wd40 en dan wat wrikken :)

jetta91 23-10-2013 09:25

Nou hij komt nog niet los haha.
Mankeren toch wat meer dingen aan de auto dan ik dacht, daarnaast ligt mijn zwager op het sterfbed en dus ook even geen behoefte om nu verder te gaan met de auto, van de week maar even schorsen en dan de circuit auto eruit en de golf de garage in drukken, en dan maar eens kijken, misschien de 1.6 reviseren gewoon de originele motor erin, of toch iets anders, staat nog wel wat aparts onder mn werkbank voor in een golf, een Honda CRX B16A V-tec japanse import motor.....

Spuiter al gesproken binnenkort nog even om de auto heen lopen,
Lasser is gisteren geweest die doet de vloer, dak doe ik zelf

jetta91 23-10-2013 20:17

Weet iemand trouwens waar ik nieuwe remleidingen kan bestellen, van de hoofdremcilinder tot aan de achteras?

Heb al het een en ander afgestruind, maar zelf kan ik niks vinden online.

Polo1w 29-10-2013 12:37

Of vrij makkelijk zelf te fabriceren met koperleiding. Kraagfelsapparaatgereedschapding kost ook geen bal meer bij fatsoenlijke materialenhandel. :thumbup:

gizmo98 30-10-2013 11:41

Mooie auto

onsteking voorzichtig los kloppen bijv (kunstof hamertje)

vergeet niet de bout los tedraaien waar de onsteking het blok ingaat

maar je gaat toch GEEN HONDA motor in golf bouwen !!!!!!

dat is net zo iets als stroop in de vermecelli soep.

ergens vaccium slang lek pierburg werkt met vaccium




afijn mijn mening..

verder succes met de hobby

en sterkte met het prive gebeuren

jetta91 08-11-2013 15:56

Haa maar je verwacht het niet,

Nee ik twijfel tussen een paar opties,
Het reviseren van de 1.6 heeft denk ik wel de voorkeur op het moment,
Versnellingsbak revisie heb ik ook iemand voor gevonden,
Enige waar ik dan mee zit is de kabelboom,

Kabelboom is hartstikke verrot, zijn er mensen op het forum die deze kunnen namaken?
Zodat ik dan een nieuwe kabelboom heb?

Of kan je ze nog ergens nieuw vinden?

jetta91 06-02-2014 19:52

Vorige week al druk bezig geweest aan de binnenkant,
Hij is wel echt verrot, niet alleen het dak en raam sponningen zijn door gerot,
De bodem platen zijn bijna helemaal weg,

Van't weekend trek ik de motor eruit, even kijken wat voor schade ik daar nog tegenkom,

Daarna nieuwe dorpels en bodemplaten bestellen, en dan langzaam eens kijken of we er nog wat van kunnen maken,

Motor blijft wel, wordt gewoon gereviseerd dus ik blijf bij een 1.6
Kleuren schema ben ik ook al uit, zal wit met oranje worden

Zal van't weekend meteen even foto's plaatsen,

Iemand trouwens ervaring met het zelf maken van een kabelboom? Deze is echt te ver heen....


All times are GMT +1. The time now is 23:23.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.