|
|||
|
|||
Polo 1.9 SDI AGD trilt de tent uit :-( Help..
Na een grote beurt (distributie riem vervangen, multie riem, brandstof filter, lucht filter. EGR afgesloten en inlaad compleet schoon gemaakt, etc.) maakt de motor veel meer geluid en trilt veel meer (harde diesel geluid). Dashboard etc. trilt erg mee.
Voor die tijd voelde hij meer aan als benzine motor maar nu is het een keiharde diesel. Volgende zou het kunnen zijn:
Wat wordt nu echt radeloos.
|
|||
|
|||
Laat die onderste steun onder je bak eens los.
Kijk dan of het trillen minder is. En weet je zeker dat er geen 2massa vliegwiel in zit? Niet alle sdi's hebben volgens mij een vast vliegwiel?
|
|||
|
|||
Quote:
Nee maakt niets uit. De gehele motor trilt/schut met hard diesel geluid. De onderste steun is dus vervangen, maar de oude was zelf nog beter.. Alles afgezocht en iemand melde dat ADG en AEF(?) hebben een vast vliegwiel. En als ik naar de vervangende onderdeel kijk lijkt het ook een vast vliegwiel.. Maar als iemand het echt wet.. Misschien elektronisch de timing bij stellen? Heb helaas niet de software
|
|||
|
|||
Denk dan toch dat de pomptiming niet goed is!
Met vagcom kun je de pomptiming controleren en bijstellen.
|
||||
|
||||
even een kabeltje bestellen online, software zit er meestal bij!
|
|
|||
|
|||
Pomp staat op 0,9 officieel zou het 0,85 maar hoger schijnt beter te zijn. Hij stond op 0,79 maar maakte allemaal geen verschil uit..
Heb een BT stekker geval maar helaas niet de goede software.. Maar zou inderdaad goed zijn om het uit te lezen voor de timing.. Daarom op zoek naar een persoon of bedrijf die hiermee ervaring heeft..
If you can't fix it with duct tape, you haven't used enough! Last edited by Fixma : 09-08-2013 at 06:59. |
|
|||
|
|||
je mag morgenavond wel langskomen !
voor controle met VAGcom uitlezen , en evt. Pomptiming afstellen ik woon in steenwijk . |
|
|||
|
|||
Fastbloelm, Geweldig.. Helaas een weekje weg. Neem even contct met je op..
|
|||
|
|||
Fastboelm heeft mij super geholpen.. Pff wat een ervarning en kennis.. Pomp afstellen met meet klokje is te grof.. Hij stond nu te vroeg.. Dus bijgesteld en is al een stuk beter..
Van het weekend nog wat dingen aanpassen en controlleren en hopelijk is het dan optimaal. Nogmaals bedankt voor al de hulp..