|
|||
|
|||
van een 1.1 na een 1.3?
hallo,
ik heb nu een 1100 motor in me golf. nu vraag ik me af wat ik zou moeten veranderen als ik een 1300 er in wil zetten en waar ik rekening mee moet houde. |
|
||||
|
||||
Niet zo heel veel past 1 op 1 vraag is alleen waarom van een 1100 naar een 1300
Zo'n groot verschil is dit niet ? als het je daar om te doen is
|
|||
|
|||
Quote:
heb je net iets meer vermogen en dan wil ik meteen een 5 bak monteren. ben opzich wel te vrede met de motor. denk niet dat het veel zin hebt om een 5 bak te monteren ofwel? |
|
||||
|
||||
Een vijfbak kan ook achter je 1.1, echter zul je dan de versnellingsbaksteun naar de langsbalk moeten aanpassen. Er is geen standaard steun voor een vijfbak aan een smallblock (1.1 of 1.3)
|
|||
|
|||
Neem aan dat je 1.1 naar 1.3 carbarateur wil veranderen , dit is weinig moeite blokken zijn vrijwel hetzelfde
|
|||
|
|||
Quote:
klopt zou je dan ook alleen klaar zijn met een andere cilinder en kop? Last edited by LionMK1 : 04-03-2013 at 21:20. |
|
|||
|
|||
Quote:
Welke bak moet ik hebben dan? |
|
||||
|
||||
Baktype is 085 .
Golf 2 had deze vaker ingebouwd bij de smallblocks. Je moet alleen de baksteun wat ik eerder aangaf zelf maken (baksteun van de 085bak aanpassen aan de baksteun van de 084 bak die je nu hebt.) Volgens mij is er ergens een topic van. Die van een bigblock passen niet (type 020 bak)
|
||||
|
||||
Ik heb dit ooit ook gedaan en zeer tevreden met t resultaat. Echt een merkbaar verschil in vermogen hoor. Tis dan wel geen 16v of 20vt, maar wel een hele verademing tov de 1.1motor.
Ik had 1 uit een 85 golf2. 1e type met hydrostoters. Mooi soepel en stil en de 4bak van de golf had ik ook mee overgezet. Is een mooi stuk langer dan de 1.1bak. En t hoeft geen vermogen te kosten |
|
|||
|
|||
Quote:
oke dankje wel |
|
|||
|
|||
Quote:
wat heb je toen allemaal vervangen? cilinder cilinder kop.. maar verder nog wat? |
|
||||
|
||||
het complete 1300 blok en bak van de golf2 over gezet.
|
|
|||
|
|||
Quote:
oke en qua las (steunen) werk moet je daar nog wat aan doen? |