Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   van een 1.1 na een 1.3? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=111562)

LionMK1 03-03-2013 20:01

van een 1.1 na een 1.3?
 
hallo,

ik heb nu een 1100 motor in me golf.
nu vraag ik me af wat ik zou moeten veranderen als ik een 1300 er in wil zetten
en waar ik rekening mee moet houde.

Style 03-03-2013 20:09

Niet zo heel veel past 1 op 1 vraag is alleen waarom van een 1100 naar een 1300
Zo'n groot verschil is dit niet ? als het je daar om te doen is ;)

LionMK1 03-03-2013 20:20

Quote:
Originally Posted by Style
Niet zo heel veel past 1 op 1 vraag is alleen waarom van een 1100 naar een 1300
Zo'n groot verschil is dit niet ? als het je daar om te doen is ;)


heb je net iets meer vermogen en dan wil ik meteen een 5 bak monteren.
ben opzich wel te vrede met de motor. denk niet dat het veel zin hebt om een 5 bak te monteren ofwel?

Yellowbug 03-03-2013 20:29

Een vijfbak kan ook achter je 1.1, echter zul je dan de versnellingsbaksteun naar de langsbalk moeten aanpassen. Er is geen standaard steun voor een vijfbak aan een smallblock (1.1 of 1.3)

CAR-POOL 03-03-2013 22:03

Neem aan dat je 1.1 naar 1.3 carbarateur wil veranderen , dit is weinig moeite blokken zijn vrijwel hetzelfde

LionMK1 04-03-2013 20:45

Quote:
Originally Posted by CAR-POOL
Neem aan dat je 1.1 naar 1.3 carbarateur wil veranderen , dit is weinig moeite blokken zijn vrijwel hetzelfde


klopt zou je dan ook alleen klaar zijn met een andere cilinder en kop?

LionMK1 04-03-2013 20:46

Quote:
Originally Posted by Yellowbug
Een vijfbak kan ook achter je 1.1, echter zul je dan de versnellingsbaksteun naar de langsbalk moeten aanpassen. Er is geen standaard steun voor een vijfbak aan een smallblock (1.1 of 1.3)


Welke bak moet ik hebben dan?

Yellowbug 04-03-2013 21:04

Baktype is 085 .
Golf 2 had deze vaker ingebouwd bij de smallblocks. Je moet alleen de baksteun wat ik eerder aangaf zelf maken (baksteun van de 085bak aanpassen aan de baksteun van de 084 bak die je nu hebt.) Volgens mij is er ergens een topic van.
Die van een bigblock passen niet (type 020 bak)

Johan1982MK1 04-03-2013 21:12

Ik heb dit ooit ook gedaan en zeer tevreden met t resultaat. Echt een merkbaar verschil in vermogen hoor. Tis dan wel geen 16v of 20vt, maar wel een hele verademing tov de 1.1motor.
Ik had 1 uit een 85 golf2. 1e type met hydrostoters. Mooi soepel en stil en de 4bak van de golf had ik ook mee overgezet. Is een mooi stuk langer dan de 1.1bak.

En t hoeft geen vermogen te kosten ;)

LionMK1 04-03-2013 21:33

Quote:
Originally Posted by Yellowbug
Baktype is 085 .
Golf 2 had deze vaker ingebouwd bij de smallblocks. Je moet alleen de baksteun wat ik eerder aangaf zelf maken (baksteun van de 085bak aanpassen aan de baksteun van de 084 bak die je nu hebt.) Volgens mij is er ergens een topic van.
Die van een bigblock passen niet (type 020 bak)


oke dankje wel :thumbup:

LionMK1 04-03-2013 21:35

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Ik heb dit ooit ook gedaan en zeer tevreden met t resultaat. Echt een merkbaar verschil in vermogen hoor. Tis dan wel geen 16v of 20vt, maar wel een hele verademing tov de 1.1motor.
Ik had 1 uit een 85 golf2. 1e type met hydrostoters. Mooi soepel en stil en de 4bak van de golf had ik ook mee overgezet. Is een mooi stuk langer dan de 1.1bak.

En t hoeft geen vermogen te kosten ;)


wat heb je toen allemaal vervangen?
cilinder
cilinder kop..
maar verder nog wat?

Johan1982MK1 05-03-2013 08:28

het complete 1300 blok en bak van de golf2 over gezet.

LionMK1 05-03-2013 17:46

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
het complete 1300 blok en bak van de golf2 over gezet.


oke en qua las (steunen) werk moet je daar nog wat aan doen?


All times are GMT +1. The time now is 23:33.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.