#1
|
|||
|
|||
HELP! koel probleem in de winter?
zoals het topic al luid, help!
ik reed gisteren over de snelweg, plots zie ik mijn lampje van de coolvloeistof aan springen. (ik hou niet zo van rode lichtjes in mijn auto) dus ik gelijk de vluchtstrook op. kijk nog even snel op mijn temp meter (die wijst boven de 110 graden aan) en hop gooi de motor uit. heb mijn vloeistof nivo nagekeken, voorzichtig de dop er af gedraaid, stond niet gek veel druk op, niet meer als anders na 15 minuten rijden. deze was gewoon op pijl. en was ook niet onwijs heet, kon mijn vinger er in stoppen motor weer gestart en hop lichtje weer aan. ik ben wel rustig aan naar huis gereden door de rijwind daalde de temp iets waardoor het lampje uit ging maar na even bij een stoplicht te staan ging hij weer branden. normaal wordt hij niet heter dan 80 en in de zomer 90 graden. kortom wat kan er mis wezen met mijn polo gt uit 91? :frown: |
#2
|
||||
|
||||
sensor kapot?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
|||
|
|||
Thermostaat bleef misschien (halverwege) hangen?
Dan kan de boel ook te heet worden. Mocht het weer gebeuren, dan kun je de onderste slang van de radiator een voelen. Als deze goed warm/heet is dan gaat de thermostaat iig open. Anders evt sensor kapot idd, of slechte massaverbinding. Of of..
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#4
|
|||
|
|||
die sensor... waar kan ik die ongeveer vinden ?
|
#5
|
|||
|
|||
Onder het onstekingshuis zit het thermostaathuis, met aan de voorzijde 2 sensoren. Blauwe sensor is van de stuurcomputer, en zwarte van de meter in de cockpit.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#6
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 09:34. |
#7
|
|||
|
|||
AHA! kijk daar heb ik wat aan.
´k heb gisten al mijn thermostaat vervangen zag daar ook die sensoren maar wist niet goed wat ze deden. het euvel is na het vervangen van het termostaat niet verholpen. dus nu zijn de sensoren aan de beurt. ik denk dat ik ze maar gelijk allebij vervang. heb ik dat gehad |
#8
|
||||
|
||||
wacht daar nog even mee. check eerst de bus achter de thermostaat. bel me even. je hebt mn nummer.
|
#9
|
|||
|
|||
Quote:
nope heb je nummer niet, wat is er met het busje achter de termostaat? |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
check je pb, rechts bovenin het scherm. |
#11
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 09:34. |
#12
|
||||
|
||||
of je hebt een waterpomp van de brezan met kunstof rotor ,deze wil nog wel eens loslaten ,resultaat is dan bovengenoemde storing
__________________
kopbewerking ,pm |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
jawel hoor, ik ken Martin al wat langer en had hem graag even aan de foon om hem uit te leggen dat ik het al eens heb meegemaakt dat het brugstukje dat de stift van de thermostaat tegen moet houden gebroken was. Dan heb je zo'n beetje dezelfde klachten. en kan je ook je hand in de koelvloeistof steken, terwijl de motortemp over de rooie gaat. Ik heb zelfs evt. wat deeltjes liggen, en wilde hem daaraan helpen. maar dat van die loslatende rotor kende ik ook. da's pas zoeken. |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
ook weer leuk om cris even te spreken. gelukkig heb ik geen aftermarket waterpomp dus daar zal het denk ik niet aan liggen. circulatie is er zeker wel.. alleen verkeerde waarden. ik ga van de week even kijken wat het nou eigenlijk is... rijdt nu even tijdelijk in een golfje |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Nou het is verholpen hoor. Heb een termostaat huisje op de sloop gehaald, incl. sensoren en termostaatje. deze overgeschroeft op mijn polo en voila! hij rijdt weer perfect! dus perfecte tip waldorf! thanx |
#16
|
||||
|
||||
graag gedaan.
|
#17
|
|||
|
|||
Ik snap het probleem en oorzaak van oververhitting wanneer dat stukje in het thermostaathuis afgebroken is, maar:
heb het probleem dat mijn Jetta 2 met NZ motor niet echt op temperatuur wil komen, de meter blijft op 1/4 staan, en daalt zelfs als ik de verwarming aan doe. Ben er inmiddels achter dat het beruchte stukje in het thermostaathuis ook afgebroken is, maar dit kan in dit geval de oorzaak niet zijn toch? Thermostaat vervangen, geen verandering. Vreemde is: laat ik de motor stationair draaien, dan slaat de fan wel aan. En waar staat de meter dan op? -> iets over 1/4... Volgende stap is dus om de zwarte sensor in het t-huis te vervangen, en dan meteen maar het hele huis..
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |