Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   HELP! koel probleem in de winter? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=6724)

rifmaster 22-12-2004 13:55

HELP! koel probleem in de winter?
 
zoals het topic al luid, help!

ik reed gisteren over de snelweg, plots zie ik mijn lampje van de coolvloeistof
aan springen. (ik hou niet zo van rode lichtjes in mijn auto) dus ik gelijk de vluchtstrook op. kijk nog even snel op mijn temp meter (die wijst boven de 110 graden aan)
en hop gooi de motor uit.
heb mijn vloeistof nivo nagekeken, voorzichtig de dop er af gedraaid, stond niet gek veel druk op, niet meer als anders na 15 minuten rijden.
deze was gewoon op pijl. en was ook niet onwijs heet, kon mijn vinger er in stoppen :)
motor weer gestart en hop lichtje weer aan.
ik ben wel rustig aan naar huis gereden door de rijwind daalde de temp iets waardoor het lampje uit ging maar na even bij een stoplicht te staan ging hij weer branden.

normaal wordt hij niet heter dan 80 en in de zomer 90 graden.

kortom wat kan er mis wezen met mijn polo gt uit 91?
:frown:

René 22-12-2004 13:58

sensor kapot?

Dennis@polo86c.nl 22-12-2004 16:44

Thermostaat bleef misschien (halverwege) hangen?
Dan kan de boel ook te heet worden.

Mocht het weer gebeuren, dan kun je de onderste slang van de radiator een voelen.
Als deze goed warm/heet is dan gaat de thermostaat iig open.

Anders evt sensor kapot idd, of slechte massaverbinding. Of of..

rifmaster 22-12-2004 16:58

die sensor... waar kan ik die ongeveer vinden ?

Dennis@polo86c.nl 22-12-2004 17:56

Onder het onstekingshuis zit het thermostaathuis, met aan de voorzijde 2 sensoren. Blauwe sensor is van de stuurcomputer, en zwarte van de meter in de cockpit.

Sjon 22-12-2004 17:57

.

rifmaster 23-12-2004 14:04

AHA! kijk daar heb ik wat aan.
´k heb gisten al mijn thermostaat vervangen zag daar ook die sensoren maar wist niet goed wat ze deden.
het euvel is na het vervangen van het termostaat niet verholpen.
dus nu zijn de sensoren aan de beurt.
ik denk dat ik ze maar gelijk allebij vervang. heb ik dat gehad

Waldorf 23-12-2004 14:09

wacht daar nog even mee. check eerst de bus achter de thermostaat. bel me even. je hebt mn nummer.

rifmaster 23-12-2004 14:14

Quote:
Originally Posted by Waldorf
wacht daar nog even mee. check eerst de bus achter de thermostaat. bel me even. je hebt mn nummer.


nope heb je nummer niet,
wat is er met het busje achter de termostaat?

Waldorf 23-12-2004 14:21

Quote:
Originally Posted by rifmaster
nope heb je nummer niet,
wat is er met het busje achter de termostaat?


check je pb, rechts bovenin het scherm.

Sjon 23-12-2004 17:53

.

serge pot 23-12-2004 19:25

of je hebt een waterpomp van de brezan met kunstof rotor ,deze wil nog wel eens loslaten ,resultaat is dan bovengenoemde storing

Waldorf 23-12-2004 19:39

Quote:
Originally Posted by DJ Sjonk
Mogen wij niet meelezen?
Ben wel benieuwd eigenlijk


jawel hoor, ik ken Martin al wat langer en had hem graag even aan de foon om hem uit te leggen dat ik het al eens heb meegemaakt dat het brugstukje dat de stift van de thermostaat tegen moet houden gebroken was.
Dan heb je zo'n beetje dezelfde klachten. en kan je ook je hand in de koelvloeistof steken, terwijl de motortemp over de rooie gaat. Ik heb zelfs evt. wat deeltjes liggen, en wilde hem daaraan helpen.

maar dat van die loslatende rotor kende ik ook. da's pas zoeken.

rifmaster 27-12-2004 19:22

Quote:
Originally Posted by Waldorf
jawel hoor, ik ken Martin al wat langer en had hem graag even aan de foon om hem uit te leggen dat ik het al eens heb meegemaakt dat het brugstukje dat de stift van de thermostaat tegen moet houden gebroken was.
Dan heb je zo'n beetje dezelfde klachten. en kan je ook je hand in de koelvloeistof steken, terwijl de motortemp over de rooie gaat. Ik heb zelfs evt. wat deeltjes liggen, en wilde hem daaraan helpen.

maar dat van die loslatende rotor kende ik ook. da's pas zoeken.



ook weer leuk om cris even te spreken.:)
gelukkig heb ik geen aftermarket waterpomp dus daar zal het denk ik niet aan liggen. circulatie is er zeker wel.. alleen verkeerde waarden.
ik ga van de week even kijken wat het nou eigenlijk is...
rijdt nu even tijdelijk in een golfje

rifmaster 04-01-2005 09:20

Quote:
Originally Posted by rifmaster
ook weer leuk om cris even te spreken.:)
gelukkig heb ik geen aftermarket waterpomp dus daar zal het denk ik niet aan liggen. circulatie is er zeker wel.. alleen verkeerde waarden.
ik ga van de week even kijken wat het nou eigenlijk is...
rijdt nu even tijdelijk in een golfje


Nou het is verholpen hoor.
Heb een termostaat huisje op de sloop gehaald, incl. sensoren en termostaatje.
deze overgeschroeft op mijn polo en voila! hij rijdt weer perfect!

dus perfecte tip waldorf! thanx

Waldorf 04-01-2005 16:49

graag gedaan.

Dennis@polo86c.nl 11-01-2005 23:04

Ik snap het probleem en oorzaak van oververhitting wanneer dat stukje in het thermostaathuis afgebroken is, maar:

heb het probleem dat mijn Jetta 2 met NZ motor niet echt op temperatuur wil komen, de meter blijft op 1/4 staan, en daalt zelfs als ik de verwarming aan doe.
Ben er inmiddels achter dat het beruchte stukje in het thermostaathuis ook afgebroken is, maar dit kan in dit geval de oorzaak niet zijn toch?
Thermostaat vervangen, geen verandering.

Vreemde is: laat ik de motor stationair draaien, dan slaat de fan wel aan. En waar staat de meter dan op? -> iets over 1/4...

Volgende stap is dus om de zwarte sensor in het t-huis te vervangen, en dan meteen maar het hele huis..


All times are GMT +1. The time now is 15:21.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.