|
||||
|
||||
kijk eens voor de aardigheid naar de autobandentest van autoweek (week 21 of 23). Daarin wordt een ander lowbudget merk getest en als (levensgevaarlijk imo) slecht gescoord. De band knalde op de meetapparatuur uit elkaar:S
Bezuinigen op banden lijkt me nooit een goed idee. Als er maar een paar euro per band verschil zit tussen een Kumho / Fulda of Durun zou ik zeker voor een van de eerste gaan. |
|
||||
|
||||
Ik had altijd zoiets mwoah rubber is rubber voor mijn daily, en reed dan ook altijd op goedkope zooi; Wanli, Hankook, Nokian...
Sinds kort nieuw setje Vredesteins erop, pfoe wat een wereld van verschil geen aquaplanning meer, veel grip in de bochten, ik ga er ook niet meer op bezuinigen..
|
||||
|
||||
Wat er vooral is met Nankang is dat ze redelijk afwijkende maten maken die erg in trek zijn omdat ze heel plat/smal of wat ook zijn en het dan lekker strak om onze geliefde velgen zit.
Ik heb er flink wat kmers mee gereden 185-45-15 en het zijn voor die prijs prima banden. Maar als ik ze vergelijk met bijvoorbeeld Dunlops (sp9000) of bijvoorbeeld een setje Conti's merk ik echt wel verschil qua grip/nat weer gedrag.
|
|||
|
|||
Quote:
Waarom zou je dan wel voor Durun gaan. Mooi merk band voor een Dacia Logan |
|
|||
|
|||
Quote:
Over Durun banden Heb nieuwe A2000, 3 week onder mijn 307SW gehad. Niet zo maar doen, heb 6 banden gehad en ze zijn 10X geballanceerd. De band is zwaarder dan een (merkband) omdat er meer natuurrubber in zit, dit kan meer trillingen veroorzaken. Bij een kleine onballans in de band, die ik ook had, wordt het met een hogere snelheid alleen maar erger. Tevens zit er minder nylon in en meer een ander soort draad om de band te versterken. Niet dat de band onveilig of zo, maar hierdoor wordt hij gevoeliger voor de buiten temperatuur, harder in de winter en zachter in de zomer. Een merkband heeft meer nylon en minder natuurrubber, hierdoor is deze mkinder gevoelig voor temperatuur en is hij lichter, wat de ballans ten goede komt. Hoop dat je zo genoeg info hebt. Made in China. Bert |
|
|||
|
|||
Ik kan ze zelf ook inkopen voor echt weing
maar ik heb al eerder zon merk ingekocht ik doe het niet meer idd bobbels slingeren enz enz ik verkoop het alleen als mensen het echt willen en dan zeg ik van te voren dat er niks te zeuren valt na die tijd |
|
||||
|
||||
Dürüm is voor op een broodje.
Kumho en Fulda zijn wel degelijk bekende banden. Misschien dat ze niet altijd mee kunnen spelen met de echt enorme merken, maar ik weet van in ieder geval die laatste dat het een in Duitsland veel gebruikte band is, en daar zijn ze rete-streng met bandjes.
|
||||
|
||||
Ik heb nu die Nangkang AS-1 banden op de velgen liggen in de maat 165-45-15, nou ik kan je zeggen ik heb werkelijk nog geen betere band gehad als deze, ik rij altijd te hard en ook erg goed door, ook met dit weer, dus sneeuw ijzel en regen hou ik me voet graag op het gas.
Ik heb dus verschillende merken gehad zoals, Yokohama A538 Conticontactsport 2 Vredestein Bridgstone Potenza Uniroyal Fulda Nangkang AS-1 Nangkang Ultra NS-II En ik blijf erbij voor de prijs wat die nangkang's kosten zijn ze in mijn ogen echt heel goed. Al die andere banden waren wel een stuk zachter en had zeker wat meer grip, maar sleten ook werkelijk dubbel zo hard. Durum daarin tegen heb ik wel van gehoort en krijg eigenlijk allen maar mindere reactie's er over. Dus gewoon probreren dan kom je er wel achter. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
ik heb ze op de zomerset liggen (rh cup 7 en 8j)
heb er 4x de 195/45/15 sport-one opliggen. ik ben er zeer goed over te spreken. op droog wegdek zijn ze super, op nat wegdek wat minder. maar voor de prijs mag je zeker niet klagen. heb er nu ongeveer 22000 kilometer mee gereden, en de voorbanden zijn nu ongeveer half versleten (niet slecht dus) daarintegen heb ik voor de winter een set winterbanden. ik zou met deze banden daarom ook niet in de winter gaan rijden. maar als zomerband fungeren ze in mijn ogen prima, en er zullen vast wel betere banden zijn, maar die kosten ook 1,5 tot 2 keer zoveel. kortom gewoon goed low budged bandje