Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Wielen en banden (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=32)
-   -   Bandenmerk: Durun (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=46695)

necropolis 26-09-2008 07:35

Bandenmerk: Durun

Iemand al van gehoord of ervaring mee ??

Ik ben namelijk op zoek naar een setje banden in de maat 195/45/16 en m'n bandenboer vertelde me dat dit merk (ondermerk van Dunlop) prijs kwaliteit erg goed zat.

Gaat om het type Sport-One

http://www.duruntyre.co.uk/dutch/performance.htm

classicline 26-09-2008 07:49

Ik zou nooit op banden bezuinigen en gewoon een goed merk nemen..

Ze kunnen je leven redden als je een keer onverwacht moet remmen!

Ik rij altijd met Dunlop of Pirelli.

Twan

maniacmark 26-09-2008 07:50

Ik ben het helemaal met Classicline eens. Al rij ik altijd Vredestein of Michelin

necropolis 26-09-2008 07:57

Quote:
Originally Posted by classicline
Ik zou nooit op banden bezuinigen en gewoon een goed merk nemen..

Ze kunnen je leven redden als je een keer onverwacht moet remmen!

Akkoord maar daarom ga ik ook juist ook voor een nieuw setje en geen tweedehands.

Ik geef toe dat ik wat naar de prijs per band kijk, deze zouden echt stukken beter rijden dan die Wanli's / Nankang's (volgens bandenboer)

Bovenstaande merken komen wel eens terug bij hem, maar Durun heeft ie nog nooit teruggekregen. Ik twijfel :)

Ferry24 26-09-2008 08:09

Ja omdat hij waarschijnlijk nooit Durun verkoopt :)

Ga voor een paar euro meer dan naar Kuhmo toe.

necropolis 26-09-2008 08:14

Quote:
Originally Posted by Ferry24
Ja omdat hij waarschijnlijk nooit Durun verkoopt :)

Ga voor een paar euro meer dan naar Kuhmo toe.

Betwijfel ik sterk, hij is distributeur van dit merk en heb al wat maatjes gezien in zijn stock.

En Kumho klinkt me anders zeker niet bekender in de oren dus waarom zou ik dan voor zo'n merk gaan ?

Ferry24 26-09-2008 08:22

kumho is hier niet zo bekend maar zeker in buitenland erg goed... Zijn aantal onafhankelijke tests erg goed eruit. En uit persoonlijke ervaring kan ik je zeggen dat het zeker voor het geld een erg goede band is. Doet zeker niet onder voor een Dunlop en slijt ook niet te hard.
Al mijn winterbanden zijn van kumho, en ik heb op m'n vrouw d'r auto het nu ook. Op de golf komen ze straks ook op zeker.

necropolis 26-09-2008 08:29

Ik heb wel zo het gevoel dat jullie het merk Durun niet te best vertrouwen gewoon omdat het juist nog zo onbekend is.. kan toch goed zijn ?

En als die info klopt , dat het een ondermerk zou zijn van Dunlop..

Het is wel een feit dat ik van m'n banden verwacht dat ze even goed blijven rijden bij nat weer dan bij droog. Toch nog een andere bandencentrale bezoeken straks.

knarfmk1 26-09-2008 08:53

Durun: het klinkt iig als een heel taai broodje Kebab

Gertjan 26-09-2008 11:06

Idd, was ook het eerste toen ik de titel zag :D
Durün döner? :D

martiepartie 26-09-2008 11:58

Quote:
Originally Posted by necropolis
Ik heb wel zo het gevoel dat jullie het merk Durun niet te best vertrouwen gewoon omdat het juist nog zo onbekend is.. kan toch goed zijn ?

En als die info klopt , dat het een ondermerk zou zijn van Dunlop..

Het is wel een feit dat ik van m'n banden verwacht dat ze even goed blijven rijden bij nat weer dan bij droog. Toch nog een andere bandencentrale bezoeken straks.

onbekend maakt onbemind:)

Ik zou zelf liever een tientje per band meer uitgeven voor een bekendere band. Als je Durun googled, krijg je ook geen ervaringen/commentaren van gebruikers, alleen maar sites van Durun banden zelf of handelaren. Ik zou nog even verder doorspitten..

Dat het een ondermerk van Dunlop is zegt niets.. Ik heb ook wel eens schoenen gekocht die een ondermerk van Van Lier waren, maar toch liep ik ze binnen de korste tijd kapot én liepen ze niet lekker ;)

tiefflieger 26-09-2008 16:57

Ik rij nu zelf met Kumho Ecsta KH11 in 195-45-16.
Super band, ligt goed op de weg en kost ook maar 7 tientjes per stuk.

Je kan voor iets minder ook wel Sunny, Nankang, Marschal enz kopen maar met de winter in aantocht zou ik toch liever iets meer uitgeven...

maartenunplukt 26-09-2008 18:41

agree met hierboven

Nankang zijn prima zolang het droog is, maar als het eenmaal flink regent rijd ik haast als een bejaarde... binnenkort gaan mooi de winter goodyears er weer onder.

Denk dat het met meer van die goedkooppie zo zal zijn

De Limburger 26-09-2008 22:30

Ik heb met zomer banden in Luxemburg gereden in de sneeuw,De banden waren Nankang, en moet zeggen in de sneeuw geen grip (normaal). Maar op de ijzel en zwaar natte wegen niet echt grootte problemen gehad heb nog erg goed kunnen door rijden, ik ga niet snel nog een ander merk rijden. Namelijk Nankang is mooi geprijst en zeer zeker goed in de rijeigenschappen is.

Ik heb namelijk ook Continental Contactsport 2 banden gehad en die sleten echt als de ziekte, die koop ik echt nooit meer.

Gr Ronnie

variejantje 26-09-2008 23:02

Het feit dat je hier je bevestiging komt zoeken of het een goede band is zegt me genoeg. Een paar tientjes MEER, betekend bijvoorbeeld een paar metertjes remweg MINDER om eens wat te noemen.

Of anders gezegd probeer ze vooral, en deel je ervaring.

timberland 27-09-2008 07:27

ik heb een paar keer met een klanten auto gereden met durun.
rijd hetzelfde als nankang, vind ik persoonlijk ook waardeloos, je voelt de auto continu de neiging hebben om te glijden in bochten en in regen is het glibberen en glijden.
persoonlijk zou ik dan voor kuhmo of fulda gaan, of Falken die hebben de auto type's van dunlop alleen doorontwikkeld

Gijs 27-09-2008 11:20

Quote:
Originally Posted by Gertjan
Idd, was ook het eerste toen ik de titel zag :D
Durün döner? :D

Was ik niet de enige dus :D

Persoonlijk ben ik niet zo voor die prut merken... Over Uniroyal (Rainsport) ben ik ook wel goed te spreken. Overigens gaan die er in de winter wel altijd onderuit, en gaan er echte winterbanden onder (Vredestein ofzo).

Wolgast 27-09-2008 11:27

Hier in Duitsland komen de Kumho banden over het algemeen als ''Emphelungswert'' of zelfs ''Sehr Emphelungswert'' uit tests. De Nangkang komt er als ''bedingt emphelungswert'' uit.

Heb zelf goede ervaringen met Kumho. Heb ze nu onder de Golf III liggen in de maat 195-50-15 en kosten hier 46 € p.st incl. Om de prijs hoef je het niet te laten omdat Nangkang rond de 40 € p.st zitten.

Gewoon wat meer geld uitgeven aan banden. Het is en blijft het enige contact met de weg.

En winterbanden heb ik van Pneumant overigens.... Kosten ook niet veel en rijden erg goed. Hoewel ze wel hard slijten...

tiefflieger 28-09-2008 19:56

Mijn Kumho's in 195-45-16 mogen weg, zie banden en velgen te koop forum.

marving60 28-09-2008 20:24

Over het algemeen denk ik dat de meeste Nankang gebruikers redelijk tevreden zijn over hun bandjes. En ik denk ook dat er toen Nankang net op de markt kwam, alleen maar negatief over gepraat werd (door mensen die het nooit onder de auto hebben gehad)

Als je banjes van durun hebt die heel goedkoop zijn kun je het toch altijd proberen. als t niets is verkoop je ze en weet je voorgoed dat je geen durun meer wilt.

Persoonlijk vind ik Nankang en Durun wel een beetje goedkoop klinken (zijn ze ook). Maar dat zou voor mij geen hinder zijn om ze te proberen.

All times are GMT +1. The time now is 00:30.