Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-10-2009, 12:40
Thibaut Thibaut is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 6
Default Golf 2 verwarming probleem

Even voorstellen, ik ben Thibaut, 17 jaar en woon in Herselt (België), binnen enkele maanden heb ik mijn rijbewijs en ben dus bezig met een VW'tje op te knappen

Ik ben bezig met een Golf 2 1.6 Diesel van '87, maar hij heeft enkele problemen waar ik niet direct een antwoord op kan vinden en welke wel eens ernstig zouden kunnen zijn.
Het eerste probleem dat verholpen moet worden (zeker met de winter op komst) is dat de verwarming niet goed werkt, het is een erg eigenaardig probleem namelijk;

als je vertrekt met koude motor begint de verwarming na enkele kilometertjes te warmen en doet volledig normaal, maar na zo'n 6 Ã* 7 km gereden te hebben komt er enkel nog koude lucht uit :?
En ook na vele km' ers blijft er enkel koude lucht uit komen. Alleen als je voor een lange tijd stopt en de motor laat afkoelen en dan terug vertrekt werkt de verwarming opnieuw maar na enkele kilometers krijg je dan hetzelfde probleem.


Wie weet wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn?

Alvast heel erg bedankt,
Thibaut
Reply With Quote
  #2  
Old 24-10-2009, 13:01
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Komt er een soort schuimrubber uit de ventilatiekanalen als je de ventilator op 3 zet?
Reply With Quote
  #3  
Old 24-10-2009, 15:33
Thibaut Thibaut is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 6
Default

Nee, dat niet.
Reply With Quote
  #4  
Old 24-10-2009, 15:56
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Dat zal er dan in de loop der jaren al uit geblazen zijn
In de kachel unit zitten kleppen die bedekt zijn met dit schuim
Dat vergaat in de loop der jaren en dan geeft de kachel geen warmte meer
Reply With Quote
  #5  
Old 24-10-2009, 16:05
Thibaut Thibaut is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 6
Default

Maar hoe verklaar je dan dat hij wel nog warmte geeft de eerste 6 kilometers?
Reply With Quote
  #6  
Old 24-10-2009, 16:14
bugs's Avatar
bugs bugs is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,088
Send a message via MSN to bugs
Default

heb je deze er tussen zitten? :







dan heb je kans dat deze verstopt zit, of het klepje gaat niet meer open.
dit kun je oplossen door er met een beetje een dikke schroevendraaier, in het dikke deel te wurmen. (dan druk je het klepje terug)
je kunt het testen door het ding op de kraan te zetten, dan moet het meeste water uit het dikke deel komen.

als je dat potje er niet tussen hebt zitten: dan is je kachelradiator lek.

laat even weten wat het is!
Reply With Quote
  #7  
Old 24-10-2009, 17:43
Niles's Avatar
Niles Niles is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 326
Send a message via MSN to Niles
Default

KVS op pijl?
Reply With Quote
  #8  
Old 24-10-2009, 17:45
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

of de termostaat blijft open staan
Reply With Quote
  #9  
Old 25-10-2009, 11:44
JAYWALKER JAYWALKER is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 6
Default

Quote:
als je dat potje er niet tussen hebt zitten: dan is je kachelradiator lek.


Als je warmtewisselaar lek zou zijn zou je dat wel merken aan het stoombad in je auto.
Lijkt mij idd een koelvloeistof tekort.
Reply With Quote
  #10  
Old 06-11-2009, 13:18
Thibaut Thibaut is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 6
Default

In ieder geval zit er genoeg koelvloeistof in het circuit, de temperatuur van de motor blijft volgens het metertje normaal en de radiator is al zeker niet lek want van vocht/ stoom heb ik nog geen last gehad.

Wat moet ik dan doen om het probleem van de baan te krijgen? Een andere 2dehandse overdrukklep zoeken en uitproberen of het probleem daarmee is opgelost?

Of direct de radiator vervangen? Kan je eigenlijk controleren of deze verstopt is?


Alvast bedankt
Thibaut
Reply With Quote
  #11  
Old 06-11-2009, 22:12
bugs's Avatar
bugs bugs is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,088
Send a message via MSN to bugs
Default

probeer eerst de overdrukklep maar.

als je er met een grote schroevendraaier in gaat wurmen, dan druk je het klepje ook open.

als je dan de kraan op het dikke stuk, maar wel op de invoerkant zet, dan moet het meeste water uit het dikke stuk komen. als dat zo is, kun je het er weer tussen zetten!
Reply With Quote
  #12  
Old 07-11-2009, 16:33
bugs's Avatar
bugs bugs is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,088
Send a message via MSN to bugs
Default

ik heb er nog 1 liggen die werkt, kost niet veel, voor info pb maar even
Reply With Quote
  #13  
Old 07-11-2009, 19:42
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

of je haalt em ertussen uit.......al opgelost inmiddels?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum