Golf 2 verwarming probleem
Even voorstellen, ik ben Thibaut, 17 jaar en woon in Herselt (België), binnen enkele maanden heb ik mijn rijbewijs en ben dus bezig met een VW'tje op te knappen :)
Ik ben bezig met een Golf 2 1.6 Diesel van '87, maar hij heeft enkele problemen waar ik niet direct een antwoord op kan vinden en welke wel eens ernstig zouden kunnen zijn. Het eerste probleem dat verholpen moet worden (zeker met de winter op komst) is dat de verwarming niet goed werkt, het is een erg eigenaardig probleem namelijk; als je vertrekt met koude motor begint de verwarming na enkele kilometertjes te warmen en doet volledig normaal, maar na zo'n 6 Ã* 7 km gereden te hebben komt er enkel nog koude lucht uit :? En ook na vele km' ers blijft er enkel koude lucht uit komen. Alleen als je voor een lange tijd stopt en de motor laat afkoelen en dan terug vertrekt werkt de verwarming opnieuw maar na enkele kilometers krijg je dan hetzelfde probleem. Wie weet wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn? Alvast heel erg bedankt, Thibaut |
Komt er een soort schuimrubber uit de ventilatiekanalen als je de ventilator op 3 zet?
|
Nee, dat niet.
|
Dat zal er dan in de loop der jaren al uit geblazen zijn
In de kachel unit zitten kleppen die bedekt zijn met dit schuim Dat vergaat in de loop der jaren en dan geeft de kachel geen warmte meer |
Maar hoe verklaar je dan dat hij wel nog warmte geeft de eerste 6 kilometers?
|
heb je deze er tussen zitten? :
dan heb je kans dat deze verstopt zit, of het klepje gaat niet meer open. dit kun je oplossen door er met een beetje een dikke schroevendraaier, in het dikke deel te wurmen. (dan druk je het klepje terug) je kunt het testen door het ding op de kraan te zetten, dan moet het meeste water uit het dikke deel komen. als je dat potje er niet tussen hebt zitten: dan is je kachelradiator lek. laat even weten wat het is! |
KVS op pijl?
|
of de termostaat blijft open staan
|
Quote:
Als je warmtewisselaar lek zou zijn zou je dat wel merken aan het stoombad in je auto. Lijkt mij idd een koelvloeistof tekort. |
In ieder geval zit er genoeg koelvloeistof in het circuit, de temperatuur van de motor blijft volgens het metertje normaal en de radiator is al zeker niet lek want van vocht/ stoom heb ik nog geen last gehad.
Wat moet ik dan doen om het probleem van de baan te krijgen? Een andere 2dehandse overdrukklep zoeken en uitproberen of het probleem daarmee is opgelost? Of direct de radiator vervangen? Kan je eigenlijk controleren of deze verstopt is? Alvast bedankt Thibaut |
probeer eerst de overdrukklep maar.
als je er met een grote schroevendraaier in gaat wurmen, dan druk je het klepje ook open. als je dan de kraan op het dikke stuk, maar wel op de invoerkant zet, dan moet het meeste water uit het dikke stuk komen. als dat zo is, kun je het er weer tussen zetten! |
ik heb er nog 1 liggen die werkt, kost niet veel, voor info pb maar even
|
of je haalt em ertussen uit.......al opgelost inmiddels?
|
All times are GMT +1. The time now is 07:54. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.