Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-09-2007, 14:23
cork81's Avatar
cork81 cork81 is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2007
Posts: 109
Default Dikke versus Dunne inlaat

Hoi Helden,

afgelopen week was ik druk bezig om het duitse bradwurst spruitstuk te vervangen door een spaghetti exemplaar van Supersprint. Gaat denk ik wel wat nieuwe stampende paarden opleveren, want het origineel is niet echt ideaal van vorm lijkt me (veeeeel verschil in buislengte !!)

Nu had ik daarvoor het eerste gedeelte van het inlaatspruitstuk los gehaald.
Omdat ik wel eens gehoord had van dunne en dikke inlaatbuizen bekeek ik dat ding eens wat beter en wat bleek...

Ik ben een van de gelukkigen met een KR motor met dunne buizen

Nu zat ik gister effies te zoeken naar een uitlaatspruitstuk met dikke buizen, maar toen viel het me op dat er nog al wat luitjes zijn die op marktplaats alleen het eerste deel van de dikke inlaat aanbieden ?! Met het eerste deel bedoel ik het gedeelte wat aan het gasklephuis vast zit.

Is het nu zu dat het tweede gedeelte (wat aan het blok vastzit) van een dikke inlaat gelijk is aan dat van een dunne ?!?!

Met andere woorden, moet ik gaan voor een complete versie van het dikke inlaatspruitstuk of is alleen het eerste stuk genoeg ?!?
Reply With Quote
  #2  
Old 08-09-2007, 15:39
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Het deel met de bochten is zo ver ik weet gelijk bij dikke en dunne buizen.

Let wel op, want ze vragen zich zo langzaamaan echt achterlijke prijzen voor die dingen. €250 is niks nieuws meer. Voor zoiets zou je maximaal tussen de €75 - 100 moeten betalen, en dan is het nog goed duur. Meer dan 5 tientjes geef ik er niet voor.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #3  
Old 08-09-2007, 20:31
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Het onderste gedeelte is wel degelijk verschillend bij 'dik' of 'dun'.
De doorlaat bij het pasvlak tussen boven en onderdeel is 40mm of 50mm in beide delen! (of 42mm, maar da's zeldzaam).

Het onderste gedeelte is voor Golf of Scirocco type wel hetzelfde overigens.

Stokbrood, heb je voor mijn neus dat Scirocco spruitstuk weggekaapt, heb je er nog niet eens naar omgekeken?
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #4  
Old 09-09-2007, 13:45
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
Stokbrood, heb je voor mijn neus dat Scirocco spruitstuk weggekaapt, heb je er nog niet eens naar omgekeken?


Uhm... jawel Stijn.

Ik ben gewoon niet geïnteresseerd in dunne buisjes, dus weet d'r ook niet veel van af.
Heb de dikke buizen van een Golf en van een Rocco nu, dus voor mij is 't zoeken effe stop. Volgende mag jij hebben.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #5  
Old 09-09-2007, 16:24
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Voor het aankomende 16v-g60 project he Chris
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #6  
Old 10-09-2007, 01:07
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Erik_Edition#1
Voor het aankomende 16v-g60 project he Chris


Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met verzamelen he.
Wil ooit wel eens zo'n blok gaan bouwen, maar dan wil ik het ook goed doen. Tegen de tijd dat ik het geld er voor heb zijn die onderdelen niet meer te betalen (lijken wel BBS-en) dus zo gauw iets voorbij komt dat ik wel kan betalen koop ik het ook.

Het is in ieder geval geen handel, tenzij iemand een echt astronomisch hoog bedrag d'r voor biedt.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #7  
Old 10-09-2007, 07:03
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Het is in ieder geval geen handel, tenzij iemand een echt astronomisch hoog bedrag d'r voor biedt.
ik bied je 55,75€
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #8  
Old 10-09-2007, 07:08
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Eventueel heb ik nog wel een inlaat liggen van een kr ( dikke buizen, helemaal kompleet) voor je golf mk2.
Reply With Quote
  #9  
Old 10-09-2007, 10:37
NeFReT's Avatar
NeFReT NeFReT is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 795
Default

op vwforum was er een topic dat over de dunne en de dikke buizen gingen.

verschil was bijna niet te merken.

gti met dunnen inlaat op de testbank.

daarna de dikke erop en weer op de testbank.

dat met de dunnen had zelfs een tikkeltje meer koppel.

ik zal ff kijken of ik topic voor je ken terug vinden.

of je moet voor het oog doen dan zeg ik niets maar om 50 a 100 euro uit te geven aan iets wat niet eens verschil maakt vind ik gewoon te.
__________________
Vw Golf Mk5 Gti Bwa Stage 3
Reply With Quote
  #10  
Old 10-09-2007, 11:12
NeFReT's Avatar
NeFReT NeFReT is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 795
Default

http://www.vwforum.nl/modules.php?n...uitstuk&start=0

alsje

hoop dat je hier wat aan hebt.
__________________
Vw Golf Mk5 Gti Bwa Stage 3
Reply With Quote
  #11  
Old 10-09-2007, 18:53
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by NeFReT
dat met de dunnen had zelfs een tikkeltje meer koppel.


Klopt, maar een lager vermogen en lagere top.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #12  
Old 10-09-2007, 18:54
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Erik_Edition#1
ik bied je 55,75€


Wat mot die komma daar?
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #13  
Old 10-09-2007, 19:21
NeFReT's Avatar
NeFReT NeFReT is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 795
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Klopt, maar een lager vermogen en lagere top.



klopt maar tis of de een of het ander.

en of het ook echt de moeite waard is?

ik persoonlijk vind van niet.

gooi er dan een 8klepper versnellingsbak eronder..
__________________
Vw Golf Mk5 Gti Bwa Stage 3
Reply With Quote
  #14  
Old 10-09-2007, 19:27
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

En frictieplaat
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #15  
Old 10-09-2007, 19:42
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

En 1.3 vliegwiel.
Kopen?
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #16  
Old 11-09-2007, 18:18
1.8 16v 1.8 16v is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 24
Default

wat scheeld dat met een bak van een 16klepper dan?
Reply With Quote
  #17  
Old 11-09-2007, 20:24
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by 1.8 16v
wat scheeld dat met een bak van een 16klepper dan?

Van een GTI [9A]
een iets hogere top snelheid
omdat de 5e iets langer is
Van een gewone 1800/8v [ATH] is bagger met een orginele 16v[is een toerenmotor]
Reply With Quote
  #18  
Old 06-10-2007, 17:46
1.8 16v 1.8 16v is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 24
Default

heb een kr motor met dikke inlaat,green inleg filter,supersprint sprijtstuk met doorstroom demper en supersprint achterdemper klinkt echt toppie!!!maar heb nu verbreed staal inde maat 195 45 14 dus rolomtrek stuk kleiner! voordeel vermogen vanaf laag toerental nadeel lage topsnelheid en veel toeren op de snelweg. mijn vraag:
wat voor versnellingsbak kan ik het best gebruiken?
Reply With Quote
  #19  
Old 07-10-2007, 19:09
cork81's Avatar
cork81 cork81 is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2007
Posts: 109
Default

Thanx voor de info,

voorlopig bler ik fijn verder met de dunne buizen. Heb ook geen hoge topsnelheid nodig want mijn Golf gaat alleen maar km's maken op circuits dus de bak mag ook blijven zitten waar ie zit.

1.8 16V snap niet waarom je met jouw opbouw als voordeel vermogen vanaf laag toerental zou krijgen ?!?!? Zoveel heb je niet aan je motor veranderd...

Als je die toeren op de snelweg vervelend vind moet je volgens mij een heeeeeelee laaaange vijf in je bak zetten. Maar weet niet of het makkelijk spelen is met de verschillende tandwielen van een Volkswagen bak hoor, heb het nog nooit geprobeerd.

Bij peugeotjes 205 GTI doen ze vaak voor een hogere top de vijfde overbrengverhouding vervangen door die van de 205 diesel. (of mag ik op dit forum niet over franse rommel praten )
Reply With Quote
  #20  
Old 07-10-2007, 20:00
saus's Avatar
saus saus is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 258
Default

Quote:
Originally Posted by cork81
Thanx voor de info,

voorlopig bler ik fijn verder met de dunne buizen. Heb ook geen hoge topsnelheid nodig want mijn Golf gaat alleen maar km's maken op circuits dus de bak mag ook blijven zitten waar ie zit.


Op het circuit rij je juist alleen in je hoge toerengebied, dan kan je beter wel de dikke buizen pakken.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum