#1
|
||||
|
||||
Dikke versus Dunne inlaat
Hoi Helden,
afgelopen week was ik druk bezig om het duitse bradwurst spruitstuk te vervangen door een spaghetti exemplaar van Supersprint. Gaat denk ik wel wat nieuwe stampende paarden opleveren, want het origineel is niet echt ideaal van vorm lijkt me (veeeeel verschil in buislengte !!) Nu had ik daarvoor het eerste gedeelte van het inlaatspruitstuk los gehaald. Omdat ik wel eens gehoord had van dunne en dikke inlaatbuizen bekeek ik dat ding eens wat beter en wat bleek... Ik ben een van de gelukkigen met een KR motor met dunne buizen Nu zat ik gister effies te zoeken naar een uitlaatspruitstuk met dikke buizen, maar toen viel het me op dat er nog al wat luitjes zijn die op marktplaats alleen het eerste deel van de dikke inlaat aanbieden ?! Met het eerste deel bedoel ik het gedeelte wat aan het gasklephuis vast zit. Is het nu zu dat het tweede gedeelte (wat aan het blok vastzit) van een dikke inlaat gelijk is aan dat van een dunne ?!?! Met andere woorden, moet ik gaan voor een complete versie van het dikke inlaatspruitstuk of is alleen het eerste stuk genoeg ?!? |
#2
|
||||
|
||||
Het deel met de bochten is zo ver ik weet gelijk bij dikke en dunne buizen.
Let wel op, want ze vragen zich zo langzaamaan echt achterlijke prijzen voor die dingen. €250 is niks nieuws meer. Voor zoiets zou je maximaal tussen de €75 - 100 moeten betalen, en dan is het nog goed duur. Meer dan 5 tientjes geef ik er niet voor.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#3
|
||||
|
||||
Het onderste gedeelte is wel degelijk verschillend bij 'dik' of 'dun'.
De doorlaat bij het pasvlak tussen boven en onderdeel is 40mm of 50mm in beide delen! (of 42mm, maar da's zeldzaam). Het onderste gedeelte is voor Golf of Scirocco type wel hetzelfde overigens. Stokbrood, heb je voor mijn neus dat Scirocco spruitstuk weggekaapt, heb je er nog niet eens naar omgekeken?
__________________
Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Uhm... jawel Stijn. Ik ben gewoon niet geïnteresseerd in dunne buisjes, dus weet d'r ook niet veel van af. Heb de dikke buizen van een Golf en van een Rocco nu, dus voor mij is 't zoeken effe stop. Volgende mag jij hebben.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#5
|
||||
|
||||
Voor het aankomende 16v-g60 project he Chris
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met verzamelen he. Wil ooit wel eens zo'n blok gaan bouwen, maar dan wil ik het ook goed doen. Tegen de tijd dat ik het geld er voor heb zijn die onderdelen niet meer te betalen (lijken wel BBS-en) dus zo gauw iets voorbij komt dat ik wel kan betalen koop ik het ook. Het is in ieder geval geen handel, tenzij iemand een echt astronomisch hoog bedrag d'r voor biedt.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#8
|
|||
|
|||
Eventueel heb ik nog wel een inlaat liggen van een kr ( dikke buizen, helemaal kompleet) voor je golf mk2.
|
#9
|
||||
|
||||
op vwforum was er een topic dat over de dunne en de dikke buizen gingen.
verschil was bijna niet te merken. gti met dunnen inlaat op de testbank. daarna de dikke erop en weer op de testbank. dat met de dunnen had zelfs een tikkeltje meer koppel. ik zal ff kijken of ik topic voor je ken terug vinden. of je moet voor het oog doen dan zeg ik niets maar om 50 a 100 euro uit te geven aan iets wat niet eens verschil maakt vind ik gewoon te.
__________________
Vw Golf Mk5 Gti Bwa Stage 3
|
#10
|
||||
|
||||
__________________
Vw Golf Mk5 Gti Bwa Stage 3
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt, maar een lager vermogen en lagere top.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Wat mot die komma daar?
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
klopt maar tis of de een of het ander. en of het ook echt de moeite waard is? ik persoonlijk vind van niet. gooi er dan een 8klepper versnellingsbak eronder..
__________________
Vw Golf Mk5 Gti Bwa Stage 3
|
#14
|
||||
|
||||
En frictieplaat
__________________
Quote:
|
#15
|
||||
|
||||
En 1.3 vliegwiel.
Kopen?
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#16
|
|||
|
|||
wat scheeld dat met een bak van een 16klepper dan?
|
#17
|
|||
|
|||
Quote:
Van een GTI [9A] een iets hogere top snelheid omdat de 5e iets langer is Van een gewone 1800/8v [ATH] is bagger met een orginele 16v[is een toerenmotor] |
#18
|
|||
|
|||
heb een kr motor met dikke inlaat,green inleg filter,supersprint sprijtstuk met doorstroom demper en supersprint achterdemper klinkt echt toppie!!!maar heb nu verbreed staal inde maat 195 45 14 dus rolomtrek stuk kleiner! voordeel vermogen vanaf laag toerental nadeel lage topsnelheid en veel toeren op de snelweg. mijn vraag:
wat voor versnellingsbak kan ik het best gebruiken? |
#19
|
||||
|
||||
Thanx voor de info,
voorlopig bler ik fijn verder met de dunne buizen. Heb ook geen hoge topsnelheid nodig want mijn Golf gaat alleen maar km's maken op circuits dus de bak mag ook blijven zitten waar ie zit. 1.8 16V snap niet waarom je met jouw opbouw als voordeel vermogen vanaf laag toerental zou krijgen ?!?!? Zoveel heb je niet aan je motor veranderd... Als je die toeren op de snelweg vervelend vind moet je volgens mij een heeeeeelee laaaange vijf in je bak zetten. Maar weet niet of het makkelijk spelen is met de verschillende tandwielen van een Volkswagen bak hoor, heb het nog nooit geprobeerd. Bij peugeotjes 205 GTI doen ze vaak voor een hogere top de vijfde overbrengverhouding vervangen door die van de 205 diesel. (of mag ik op dit forum niet over franse rommel praten ) |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Op het circuit rij je juist alleen in je hoge toerengebied, dan kan je beter wel de dikke buizen pakken. |