Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Dikke versus Dunne inlaat (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=34667)

cork81 08-09-2007 14:23

Dikke versus Dunne inlaat
 
Hoi Helden,

afgelopen week was ik druk bezig om het duitse bradwurst spruitstuk te vervangen door een spaghetti exemplaar van Supersprint. Gaat denk ik wel wat nieuwe stampende paarden opleveren, want het origineel is niet echt ideaal van vorm lijkt me (veeeeel verschil in buislengte !!)

Nu had ik daarvoor het eerste gedeelte van het inlaatspruitstuk los gehaald.
Omdat ik wel eens gehoord had van dunne en dikke inlaatbuizen bekeek ik dat ding eens wat beter en wat bleek...

Ik ben een van de gelukkigen met een KR motor met dunne buizen :woowoo:

Nu zat ik gister effies te zoeken naar een uitlaatspruitstuk met dikke buizen, maar toen viel het me op dat er nog al wat luitjes zijn die op marktplaats alleen het eerste deel van de dikke inlaat aanbieden :confused: ?! Met het eerste deel bedoel ik het gedeelte wat aan het gasklephuis vast zit.

Is het nu zu dat het tweede gedeelte (wat aan het blok vastzit) van een dikke inlaat gelijk is aan dat van een dunne ?!?!

Met andere woorden, moet ik gaan voor een complete versie van het dikke inlaatspruitstuk of is alleen het eerste stuk genoeg ?!?

breadfan83 08-09-2007 15:39

Het deel met de bochten is zo ver ik weet gelijk bij dikke en dunne buizen.

Let wel op, want ze vragen zich zo langzaamaan echt achterlijke prijzen voor die dingen. €250 is niks nieuws meer. Voor zoiets zou je maximaal tussen de €75 - 100 moeten betalen, en dan is het nog goed duur. Meer dan 5 tientjes geef ik er niet voor.

Stijn 08-09-2007 20:31

Het onderste gedeelte is wel degelijk verschillend bij 'dik' of 'dun'.
De doorlaat bij het pasvlak tussen boven en onderdeel is 40mm of 50mm in beide delen! (of 42mm, maar da's zeldzaam).

Het onderste gedeelte is voor Golf of Scirocco type wel hetzelfde overigens.

Stokbrood, heb je voor mijn neus dat Scirocco spruitstuk weggekaapt, heb je er nog niet eens naar omgekeken?

breadfan83 09-09-2007 13:45

Quote:
Originally Posted by Stijn
Stokbrood, heb je voor mijn neus dat Scirocco spruitstuk weggekaapt, heb je er nog niet eens naar omgekeken?


Uhm... jawel Stijn. ;)

Ik ben gewoon niet geïnteresseerd in dunne buisjes, dus weet d'r ook niet veel van af.
Heb de dikke buizen van een Golf en van een Rocco nu, dus voor mij is 't zoeken effe stop. Volgende mag jij hebben. :D

Erik 09-09-2007 16:24

Voor het aankomende 16v-g60 project he Chris ;):rock:

breadfan83 10-09-2007 01:07

Quote:
Originally Posted by Erik_Edition#1
Voor het aankomende 16v-g60 project he Chris ;):rock:


Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met verzamelen he.
Wil ooit wel eens zo'n blok gaan bouwen, maar dan wil ik het ook goed doen. Tegen de tijd dat ik het geld er voor heb zijn die onderdelen niet meer te betalen (lijken wel BBS-en) dus zo gauw iets voorbij komt dat ik wel kan betalen koop ik het ook. :D

Het is in ieder geval geen handel, tenzij iemand een echt astronomisch hoog bedrag d'r voor biedt.

Erik 10-09-2007 07:03

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Het is in ieder geval geen handel, tenzij iemand een echt astronomisch hoog bedrag d'r voor biedt.
ik bied je 55,75€ :D

Ron mk1 10-09-2007 07:08

Eventueel heb ik nog wel een inlaat liggen van een kr ( dikke buizen, helemaal kompleet) voor je golf mk2.

NeFReT 10-09-2007 10:37

op vwforum was er een topic dat over de dunne en de dikke buizen gingen.

verschil was bijna niet te merken.

gti met dunnen inlaat op de testbank.

daarna de dikke erop en weer op de testbank.

dat met de dunnen had zelfs een tikkeltje meer koppel.

ik zal ff kijken of ik topic voor je ken terug vinden.

of je moet voor het oog doen dan zeg ik niets maar om 50 a 100 euro uit te geven aan iets wat niet eens verschil maakt vind ik gewoon te.

NeFReT 10-09-2007 11:12

http://www.vwforum.nl/modules.php?n...uitstuk&start=0

alsje

hoop dat je hier wat aan hebt.

breadfan83 10-09-2007 18:53

Quote:
Originally Posted by NeFReT
dat met de dunnen had zelfs een tikkeltje meer koppel.


Klopt, maar een lager vermogen en lagere top. ;)

breadfan83 10-09-2007 18:54

Quote:
Originally Posted by Erik_Edition#1
ik bied je 55,75€ :D


Wat mot die komma daar? :screwy:

NeFReT 10-09-2007 19:21

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Klopt, maar een lager vermogen en lagere top. ;)



klopt maar tis of de een of het ander.

en of het ook echt de moeite waard is?

ik persoonlijk vind van niet.

gooi er dan een 8klepper versnellingsbak eronder..

Stijn 10-09-2007 19:27

En frictieplaat

breadfan83 10-09-2007 19:42

En 1.3 vliegwiel.
Kopen?

1.8 16v 11-09-2007 18:18

wat scheeld dat met een bak van een 16klepper dan?

golf mkII 16v 11-09-2007 20:24

Quote:
Originally Posted by 1.8 16v
wat scheeld dat met een bak van een 16klepper dan?

Van een GTI [9A]
een iets hogere top snelheid
omdat de 5e iets langer is
Van een gewone 1800/8v [ATH] is bagger met een orginele 16v[is een toerenmotor]

1.8 16v 06-10-2007 17:46

heb een kr motor met dikke inlaat,green inleg filter,supersprint sprijtstuk met doorstroom demper en supersprint achterdemper klinkt echt toppie!!!maar heb nu verbreed staal inde maat 195 45 14 dus rolomtrek stuk kleiner! voordeel vermogen vanaf laag toerental nadeel lage topsnelheid en veel toeren op de snelweg. mijn vraag:
wat voor versnellingsbak kan ik het best gebruiken?

cork81 07-10-2007 19:09

Thanx voor de info,

voorlopig bler ik fijn verder met de dunne buizen. Heb ook geen hoge topsnelheid nodig want mijn Golf gaat alleen maar km's maken op circuits dus de bak mag ook blijven zitten waar ie zit.

1.8 16V snap niet waarom je met jouw opbouw als voordeel vermogen vanaf laag toerental zou krijgen ?!?!? Zoveel heb je niet aan je motor veranderd...

Als je die toeren op de snelweg vervelend vind moet je volgens mij een heeeeeelee laaaange vijf in je bak zetten. Maar weet niet of het makkelijk spelen is met de verschillende tandwielen van een Volkswagen bak hoor, heb het nog nooit geprobeerd.

Bij peugeotjes 205 GTI doen ze vaak voor een hogere top de vijfde overbrengverhouding vervangen door die van de 205 diesel. (of mag ik op dit forum niet over franse rommel praten :D )

saus 07-10-2007 20:00

Quote:
Originally Posted by cork81
Thanx voor de info,

voorlopig bler ik fijn verder met de dunne buizen. Heb ook geen hoge topsnelheid nodig want mijn Golf gaat alleen maar km's maken op circuits dus de bak mag ook blijven zitten waar ie zit.


Op het circuit rij je juist alleen in je hoge toerengebied, dan kan je beter wel de dikke buizen pakken.


All times are GMT +1. The time now is 07:38.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.