Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-02-2007, 17:46
golf_gtd golf_gtd is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 12
Default Koelsysteem golf GTD '87

Heb een probleem met de koelwater van de golf, als ik het reservoir tot het maximum bijvul is het na een uur rijden weer op het minimum en onderweg gooit ie het er bovenaan het potje eruit. Nu het potje gewoon leeg is bij een koude motor en ik start hem dan staat er nu 10 seconden al druk op het potje.
Ik heb al een thermostaat gehaalt die wil ik vervangen maar waar zit deze ergens op het blok?
Reply With Quote
  #2  
Old 18-02-2007, 18:07
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Thermostaat zit bij de onderste radiateurslang,bij de waterpomp
Maar zo te lezen lijkt het op de koppakking die doorgeslagen is
Reply With Quote
  #3  
Old 18-02-2007, 18:33
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Ja ,lijkt zeer sterk op een lekke koppakking!
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #4  
Old 18-02-2007, 18:34
FireAndIce-GTD FireAndIce-GTD is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 141
Default

Bij een GTD wil de cilinderkop tog wel es scheuren tussen de kleppen ??
__________________
Fire and Ice GTD
Reply With Quote
  #5  
Old 18-02-2007, 19:29
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Quote:
Originally Posted by FireAndIce-GTD
Bij een GTD wil de cilinderkop tog wel es scheuren tussen de kleppen ??


Dan heb je compressie verlies,en zeker geen koelvloeistofverlies ,of druk in het koelsysteem!

,maar die scheurtjes komen wel voor bij de turbodieselmotoren ,maar leveren vaak geen grote problemen op.
Komen vaak voor bij motoren die 200.000 km of meer hebben gelopen.
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #6  
Old 18-02-2007, 19:32
FireAndIce-GTD FireAndIce-GTD is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 141
Default

Ok.. kunnen ze dan niet doorscheuren tot aan de koel kanalen ??
__________________
Fire and Ice GTD
Reply With Quote
  #7  
Old 18-02-2007, 19:41
sikke aant's Avatar
sikke aant sikke aant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 852
Default

als je een kop zonder die scheurtjes vind dan heb je een unieke kop

maar die scheurtjes kunnen nooit een keer zover scheuren tot aan een koelkanaal, dat bestaat niet.

hij zal eerder naar de cilinder lekken of naar een olie kanaal.
__________________
Mijn caddy type 1 pompvertuiver TDI project topic

Mijn 85er golf 2 GTD daily topic

58er Spijlbus project topic
Reply With Quote
  #8  
Old 18-02-2007, 21:32
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Scheurtjes tussen de klepzetels [heb een GTI kop ook]dat kan geen kwaad
Reply With Quote
  #9  
Old 23-02-2007, 13:13
golf_gtd golf_gtd is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 12
Default

Er zit geen olie in de koelvloeistof of witte olie in het blok. Wat is precies het verschil tussen een 1.6 ongeblazen diesel en een turbodiesel?
Ik kan namelijk nog wel een gewone 1.6 diesel van een kennis kopen, maar kun je dan de turbo etc. alles overzetten?
Reply With Quote
  #10  
Old 23-02-2007, 14:24
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Wat jettaracing zegt klopt niet. Sikke-aant bevestigd dit ook al.

De meeste IDI diesels hebben al scheur vorming binnen 50dkm.

Inderdaad de koelkanalen van de idi diesels zitten erg dicht aan de voorverbrandingskamers. Tussen de kleppen weg scheurt het door naar de voor verbrandingskamer en uiteindelijk naar de koelkanalen.

De 1900 (T)D motoren hebben dit nog sneller door de grotere kanalen en voorverbrandingskamers.

De immitatie cilinderkoppen die hebben meer materiaal op de gevoelige plaatsen en blijven ook langer heel!

Een 1600D heeft geen zuigerbodem koeling, waardoor je de kop uit de zuigers kan branden. (dit bij slechte verstuivers of opvoeren van de motor) Er zijn ook Eco TD's uitgevoerd zonder zuigerbodem koeling.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #11  
Old 02-04-2007, 08:45
golf_gtd golf_gtd is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 12
Default

Maar kun je een gewone 1600 Diesel ook ombouwen naar een 1600 GTD? Ik heb ja alle spullen van de GTD nog en kan ik ze zo op de 1600 D zetten?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum