Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Koelsysteem golf GTD '87 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=29147)

golf_gtd 18-02-2007 17:46

Koelsysteem golf GTD '87
 
Heb een probleem met de koelwater van de golf, als ik het reservoir tot het maximum bijvul is het na een uur rijden weer op het minimum en onderweg gooit ie het er bovenaan het potje eruit. Nu het potje gewoon leeg is bij een koude motor en ik start hem dan staat er nu 10 seconden al druk op het potje.
Ik heb al een thermostaat gehaalt die wil ik vervangen maar waar zit deze ergens op het blok?

golf mkII 16v 18-02-2007 18:07

Thermostaat zit bij de onderste radiateurslang,bij de waterpomp
Maar zo te lezen lijkt het op de koppakking die doorgeslagen is

jettaracing 18-02-2007 18:33

Ja ,lijkt zeer sterk op een lekke koppakking!

FireAndIce-GTD 18-02-2007 18:34

Bij een GTD wil de cilinderkop tog wel es scheuren tussen de kleppen ??

jettaracing 18-02-2007 19:29

Quote:
Originally Posted by FireAndIce-GTD
Bij een GTD wil de cilinderkop tog wel es scheuren tussen de kleppen ??


Dan heb je compressie verlies,en zeker geen koelvloeistofverlies ,of druk in het koelsysteem!

,maar die scheurtjes komen wel voor bij de turbodieselmotoren ,maar leveren vaak geen grote problemen op.
Komen vaak voor bij motoren die 200.000 km of meer hebben gelopen.

FireAndIce-GTD 18-02-2007 19:32

Ok.. kunnen ze dan niet doorscheuren tot aan de koel kanalen ??

sikke aant 18-02-2007 19:41

als je een kop zonder die scheurtjes vind dan heb je een unieke kop :thumbup:

maar die scheurtjes kunnen nooit een keer zover scheuren tot aan een koelkanaal, dat bestaat niet.

hij zal eerder naar de cilinder lekken of naar een olie kanaal.

golf mkII 16v 18-02-2007 21:32

Scheurtjes tussen de klepzetels [heb een GTI kop ook]dat kan geen kwaad

golf_gtd 23-02-2007 13:13

Er zit geen olie in de koelvloeistof of witte olie in het blok. Wat is precies het verschil tussen een 1.6 ongeblazen diesel en een turbodiesel?
Ik kan namelijk nog wel een gewone 1.6 diesel van een kennis kopen, maar kun je dan de turbo etc. alles overzetten?

DÁ-BRT 23-02-2007 14:24

Wat jettaracing zegt klopt niet. Sikke-aant bevestigd dit ook al.

De meeste IDI diesels hebben al scheur vorming binnen 50dkm.

Inderdaad de koelkanalen van de idi diesels zitten erg dicht aan de voorverbrandingskamers. Tussen de kleppen weg scheurt het door naar de voor verbrandingskamer en uiteindelijk naar de koelkanalen.

De 1900 (T)D motoren hebben dit nog sneller door de grotere kanalen en voorverbrandingskamers.

De immitatie cilinderkoppen die hebben meer materiaal op de gevoelige plaatsen en blijven ook langer heel!

Een 1600D heeft geen zuigerbodem koeling, waardoor je de kop uit de zuigers kan branden. (dit bij slechte verstuivers of opvoeren van de motor) Er zijn ook Eco TD's uitgevoerd zonder zuigerbodem koeling.

golf_gtd 02-04-2007 08:45

Maar kun je een gewone 1600 Diesel ook ombouwen naar een 1600 GTD? Ik heb ja alle spullen van de GTD nog en kan ik ze zo op de 1600 D zetten?


All times are GMT +1. The time now is 10:57.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.