Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 28-01-2006, 18:01
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003

Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn

Kan Golf 1 GTD nergens vinden behalve origineel (katjing).
Zoveel Golf 1 GTD's zijn er niet gemaakt en als je al wat GTDachtigs vindt in de 'Brezan' boeken dan zijn het uiteindelijk altijd Golf 2 radiators (net te breed, zitten net tegen de dynamosteun aan).
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
Old 28-01-2006, 18:23
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor

Send a message via MSN to MauSeR35

heb nog wel een nummer van zo'n bedrijf dat ze maakt, moet ik eens bellen of ze van die dingen hebben en wat ze dan kosten?
Old 28-01-2006, 19:15
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003

Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn

info altijd welkom
Reply With Quote
Old 28-01-2006, 20:22
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC

"t schijnt (naar ik ook maar van horen zeggen heb) dat zolang de zijkanten heel zijn (de plastic delen), je er 'naar wens' van alles tussen kunt laten maken.

Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel m*jn kant op!
Reply With Quote
Old 08-02-2006, 08:58
Rickyrick Rickyrick is offline
Postwhore

Send a message via MSN to Rickyrick

Watvoor soort buizen heb je exact gebruikt Stijn? ik neem aan dat de diameter ook van belang is?
Old 26-03-2006, 22:55
AD racing AD racing is offline
Forum Regular

Rijdt deze nog steeds en nog veranderingen doorgevoerd?

Kan je soms eens een lijstje geven wat je er ondertussen al allemaal aan hebt verandert?

Bedankt al...
Reply With Quote
Old 27-03-2006, 22:34
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003

Buis: gewoon een eind leiding wat ik nog had liggen, de diameter kwam aardig overheen met de aansluitingen hier en daar Lekker DHZ project dus :p

Hij rijdt nogsteeds, en het is alweer bijna zonnebloemtijd!

Veranderingen:
-Pomp maximaal opgeschroefd
-Toerenbegrenzer gedeactiveerd dmv vastzetten veer
-Verrijkpen verdraaid naar steile zijde
-Overdruk klep geblokkeerd
-Wastegate gedeactiveerd
Reply With Quote
Old 27-03-2006, 22:44
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore

Send a message via MSN to Moroder

En hoe hard gaat dat nou dan ?? Estimated power ??

En ff off:

Je v8 is een gave bak !

Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
Old 27-03-2006, 22:51
Moroder's Avatar
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Stijn
Kan Golf 1 GTD nergens vinden behalve origineel (katjing).
Zoveel Golf 1 GTD's zijn er niet gemaakt en als je al wat GTDachtigs vindt in de 'Brezan' boeken dan zijn het uiteindelijk altijd Golf 2 radiators (net te breed, zitten net tegen de dynamosteun aan).

En Brezan kan em wel leveren (jaah kank zien, aangezien ik bij de Brezan werk :P). En deze zit dus ook niet voor een Golf 2 TD.
Ik had laatst al gevraagd wat ie koste, dacht iets van 80-90 euro Bruto ex btw....

Reply With Quote
Old 27-03-2006, 22:55
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit

Send a message via MSN to Marco

Quote:
Buis: gewoon een eind leiding wat ik nog had liggen, de diameter kwam aardig overheen met de aansluitingen hier en daar Lekker DHZ project dus :p

Hij rijdt nogsteeds, en het is alweer bijna zonnebloemtijd!

Hell Yeah !!

Voor die tijd bij mezelf ook maar eens ff de begrenzer de-activeren !!
Old 28-03-2006, 09:04
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003

Thanks Moroder
Zal eens even gaan buurten bij de Brezan dan, hopelijk kan ik ooit eindelijk de koelproblemen vaarwel zwaaien.
Estimated power: geen idee. Blokkie is best gaar aan het worden (compressie is niet meer je-van-het) maar loopt volledig dankzij de turbo nogsteeds richting de 180km/u.
Reply With Quote
Old 28-03-2006, 19:54
Moroder's Avatar
Postwhore

Quote:
Thanks Moroder
Zal eens even gaan buurten bij de Brezan dan, hopelijk kan ik ooit eindelijk de koelproblemen vaarwel zwaaien.
Estimated power: geen idee. Blokkie is best gaar aan het worden (compressie is niet meer je-van-het) maar loopt volledig dankzij de turbo nogsteeds richting de 180km/u.

Hehe gaat dus best hard. Is et dinkie ook niet zo erg op berekend !

Ow jah ff handig, de nummers van de radiateur.

Radiateurs die wij leveren zijn van AVA, maar van die nummers kunnen wij weer een goedkoop alternatief leveren .

Hella nummer:
8MK 376 715-091

Quinton Hazell nummer:
QER1664

MVG,

Jeroen

Reply With Quote
Old 13-04-2006, 21:49
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003

De QER1664 is dus gegarandeerd en helemaal Golf 1 GTD? Ik ga hem namelijk bestellen, de oude is gepl...gejinxt
Reply With Quote
Old 30-06-2006, 06:08
Piet78 Piet78 is offline
Forum Newbee

Hallo,

heb zelf ook met een 1.6tg gereden met 300.000 km op de teller.
Motor bijna op zou je zeggen?!
Rond deze km-stand zat ik met een uitlaatgaslek tussen cilinderkop en uitlaatspruitstuk. Terwijl de turbo er toch af moest heb ik metteen een kleinere watergekoelde turbo gebruikt van 1.6 TD intercooler. En metteen de druk wat verhoogt en de pomp wat verrijkt.
Vertrek vanuit stilstand: fenomenaal, mijn hoofd werd tegen mijn hoofdsteun gegooid! serieus van verschoten! Echter: in 3de versnelling het effect/de winst volledig weg. Na wat geredeneer tot het vermoeden gekomen dat de inlaatlucht te heet wordt bij hoge belasting. Intercooler van mercedes CDI genomen en verlast+ ingebouwd => blijvend effect maar minder zoals eerst: groetendeels turbodrukleiding is turbodarm ipv buis: drukverlies op uitzetting leiding dus.
referentie pk's/koppel: leon TDI 110 pk kon niet mee in acceleren
evenals passat 130pk met 6 versnellingen was net gelijk in accelereren. (bedoel het eigenlijk andersom )
Rookte natuurlijk nogal.
Heb er zo een 15000 km mee gereden totdat ik in het achteruitrijden misschien iets geforceerd heb.
1 uur later (1 uurtje op café gezeten) reed ik op m'n gemak naar huis en na kleine km begon m'n golf te schudden, net alsof je met een platte band rijdt. Bleek mijn motor te zijn. Ik moet nog steeds het blok eens opendoen om te kijken wat er juist defect is. Door wat ik hier net las kan het dus hoogst waarschijlijk de koppakking zijn, aangezien bij het snel achteruitrijden (70 meter) bijna geen lucht door de radiator gaat.
Ik ben na dit incident naar een vermogentestbank gegaan (wat ik eigenlijk veel eerder had moeten doen) en mijn blokje leverde nog steeds 86 pk.

Heb onderstussen enkele jaren met mn gti gereden en nu terug begonnen om de diesel OK te maken. Zelfde turboconfiguratie op een 1.9TD.

Mijn vraag is nu aan jullie: de Boschpomp die ik gemonteerd heb voor dit blok is er 1 zonder turbodrukaansluiting maar komt wel van een AAZ-motor.
Is dit normaal en werkt dit goed. (mijn motor heeft geen EGR-klep)
Wanneer de motor draait is het net alsof er in 1 cilinder een klopje/tik zit welke verbeterd met warmdraaien. Rookt niet terwijl.
Hebben jullie soms een handboek of tekening van de opbouw van een boschpomp?

Groeten,

Piet

Weten jullie soms raad?
Reply With Quote
Old 30-06-2006, 10:37
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head

Send a message via MSN to DÁ-BRT

Kijk voor alle dieseldingen eens op VWCaddyforum.nl

Ik ben een van de forum gebruikers daar die zijn eigen brandstofpompen bouwt.

Wat je zegt over de brandstofpomp dat er geen turbodruk aansluiting is. Komt dat omdat je niet goed kijkt of omdat er geen paddestoel (LDA membraam) op zit? Zit er geen paddestoel op dan is de kans groot dat het een frankenstein motor is of een 1Z.

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)

"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
Old 30-06-2006, 10:40
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
Zit er geen paddestoel op dan is de kans groot dat het een frankenstein motor is of een 1Z.

Frankenstein? Modelletje zelfbouw bedoel je?

Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel m*jn kant op!
Reply With Quote
Old 30-06-2006, 11:19
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head

Send a message via MSN to DÁ-BRT

Jein. Ik bedoel dan heeft hij of een andere motor gekocht dan hem is verteld of iemand heeft van reserve onderdelen weer een lopende motor gemaakt.

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)

"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
Old 02-11-2007, 19:54
Haas Haas is offline
Forum regular

kuch kuch... pfffffffffffffffffffffffffffffff..... ff stof afblazen

denk dat ik het hier wel neer kan zetten, net het topic doorgelezen.
Ik rijd op het moment een Golf II 1.6 TD met de turbodruk op 1.1 bar. Dit is gedaan door de vorige eigenaar. Ook de dieselpomp is opgeschroefd (althans, daar vertrouw ik op, gezien de vorige eigenaar me dat verteld heeft en hij best wel hard loopt). Veel veel lol mee, rookt goed op de snelweg en dus niets te klagen zou je zeggen. alleen...moetie op voor apk; dat wordt dus een probleem

nu is het zo bij flink optrekken:

Best lachen dus en goed tegen bumperklevers (niet veel last van, maar goed )

Nu wil ik voor de apk de turbo gewoon op druk laten staan, maar de pomp ff wat dichter zetten om door de roetmeting heen te komen. Nu dus de vraag: hoe doe ik dat Ben niet bekend met VW en al helemaal niet met dieselpompen. Nu heb ik al gelezen dat uitdraaien van t schroefie minder toevoer is en dat ik daarbij ook het stationair bij moet stellen. Dat zal niet zon probleem zijn. Maar zijn er ongeveer richtlijnen? Heb namelijk geen meetapparaat bij de hand, dus hoe weet ik nu of ik voor de apk goed sta? Ik wil m daarna weer terugzetten, aangeizen deze nu goed loopt.
Normaal loopt zo'n ding op 0.7 bar oid? Dus als ik daar naar terug wil, moet ik dan 1 x ronddraaien, 2 x, of wat? Of wordt het gewoon terugdraaien en proefrijden?
(geen gevaar voor te schraal gaan lopen btw?)
Reply With Quote
Old 02-11-2007, 21:36
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003

Een diesel loopt altijd schraal bij minder dan vol 'gas'.
De turbodruk zou ik niks aan veranderen, alleen je pomp wat terugschroeven is genoeg voor de APK. Als je dat trucje kent dan zul je je realiseren dat iedere (ouderwetse) diesel de roetmeting haalt

Draai de 'rookstop' (dat is die schroef aan de zijkant met contramoer, net boven de injectieleidingen) terug om minder brandstof in te spuiten (= minder rook = trager).
Ik zou zeggen een a twee slagen, het is gewoon net zo ver draaien tot hij bij acceleren niet meer rookt (gewoon met de hand de gashevel snel naar volgas draaien om te testen). Je zult daarna dus weer de stationair op moeten schroeven (tapeindje M6 met contramoer, wijst zichzelf).

Na APK terugzetten: weer net zo ver indraaien tot je de juiste balans tussen plezier en burenruzies gevonden denkt te hebben. Je bent slechts gelimiteerd door hoever je je stationair kunt terugschroeven of Femke Halsema die aan komt bellen.
Reply With Quote
Old 02-11-2007, 21:57
lwin's Avatar
lwin lwin is offline
VW Addict

blijft leuk, je femke grappen

Quote:
Een diesel loopt altijd schraal bij minder dan vol 'gas'.
De turbodruk zou ik niks aan veranderen, alleen je pomp wat terugschroeven is genoeg voor de APK. Als je dat trucje kent dan zul je je realiseren dat iedere (ouderwetse) diesel de roetmeting haalt

Draai de 'rookstop' (dat is die schroef aan de zijkant met contramoer, net boven de injectieleidingen) terug om minder brandstof in te spuiten (= minder rook = trager).
Ik zou zeggen een a twee slagen, het is gewoon net zo ver draaien tot hij bij acceleren niet meer rookt (gewoon met de hand de gashevel snel naar volgas draaien om te testen). Je zult daarna dus weer de stationair op moeten schroeven (tapeindje M6 met contramoer, wijst zichzelf).

Na APK terugzetten: weer net zo ver indraaien tot je de juiste balans tussen plezier en burenruzies gevonden denkt te hebben. Je bent slechts gelimiteerd door hoever je je stationair kunt terugschroeven of Femke Halsema die aan komt bellen.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules