1.6TD op druk....
Nou ben ik al lang aan het schroeven aan m'n TD'tje om het allemaal sneller te krijgen (pomp flink open, wastegate gedeactiveerd, overdrukklep afgedopt, 63mm uitlaat), vandaag kreeg ik het heldere idee om eens een turbodrukmeter in te bouwen.
Sorry voor de shit foto (mobieltje doet niet echt lekker macro), maar ik begin te begrijpen waarom ik meer koppakingen dan banden verslijt :eek: :eek: :eek: :cool: |
whoooooooooooooootttt.....give him hell!!!
|
dat is goeie poep :D
|
:D goed bezig :cool:
|
leipe shit Tijn !
|
WTF !!!
Hahahahaha, cheap ass tuning, behalve als je zo door blijft gaan met je koppakkingen :) Kicku man |
:D
Voor de duidelijkheid, laaste getal op de schaal is 1,5 :cool: |
is dat zo`n lompe turbo of wat is hier de oorzaak van?
|
Hehehe, das wel mstrt, Stijn! Even een dikke 1,5 bar op je turbootje! :D
|
Hahaha mooi spul, zal mij benieuwen wanneer er andere dingen dan de koppakking het begeven
|
hehe, niet wat meer foto's van de wagen?
Ik ben zelf bezig met een TDI in mijn golfje 1 te leggen... Draait al en zo, nog juist elektronisch gaspedaal en dergelijke kwijt geraken en ik kan ook goed door dieselen... Arne |
:eek: :eek: :eek: :cool:
|
jeah boost it
|
Woooosh! Blow me! Eeeh, the diesel, that is :p Heb zelf ook nog met een 1.6 TD @ zo'n 95 pk gereden, en dat stampte best! :eek: Dit zullen toch wel wat meer pony's zijn, schatting? Oh, ennuh: rooktie? :wink:
|
Quote:
dat zou ik nu ook eens graag weten :D :D ik heb een golf2 1.6gtd motor liggen voor in men golf 1 dus dit intreseert me wel :tongue: |
Ik heb werkelijk geen idee wat het doet aan pk's, maar het rookt als een schoorsteen ja! Trekt echt heel de straat zwart als het moet.
Helemaal lekker loopt het nog niet, met die hoge turbodrukken verdwijnt de rook in het hoge toerengebied en neemt het vermogen wat of. Denk dat de dieselpomp gewoon niet genoeg verrijkt krijgt en niet weet wat 'ie met die druk aan moet! Volgende actie: intercooler en die pomp kietelen ;) |
hi stijn,
met wat voor een TD rij je dan?? ik heb zelf n JR die ik in mijn MK1 ga leggen.. ik heb nog de keus in turbo's uit: Garret T3, kkk k014, kkk k024. mij is geadviseerd om een combinatie te nemen van het watergekoelde huis + de uitlaatzijde van de k024 met daarbij de inlaat zijde van de T3. (caddy forum). maar ik denk dat ik het gewoon bij de K024 laat, ik kan later altijd nog kijken naar andere opties... en wat betreft pomp?? als ik dit zo lees dan moet ik maar de originele JR pomp gaan vervangen voor een RS of AB pomp. wat denk jij er van?? |
garret turbo..niet garat..;)
|
Heb je het boost-paddestoeltje in de pomp ook al vervangen door eentje die meer verrijkt? Moet je ff op de Vortex kijken naar een Canadees met een Jetta 2 1.6 TD, speciaal snel paddestoeltje, dikke uitlaat eronder en lekker rap, veel aan gedaan.
|
oeps....
|
All times are GMT +1. The time now is 10:49. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.