#1
|
||||
|
||||
wat te doen met een 1.3 blok ?
hey mijn blok ligt toch uiteen van men derby
hij is van 91 maar 1 st ingeschreven in 93 (showroom model van in den tijd ) tis dus een doodgewoone 1.3 geen gt ofzo maar ik moet toch mijn koppakking vervangen en vervang ineens alle rubbers waterpomp filters olie en heel die troep nu zou ik graag een anders nokkenasje ofzo steken iemand die weet welke graden ik max mag nemen ofzo voor save te spelen zonder andere aanpassingen in de blok? zou graag wat meer power hebben maar save zou een 280° nog save zijn of mag toch 265 ofzo
__________________
Check mijn webwinkel |
#2
|
||||
|
||||
zoek zoek, serge weet hier alles van, staan genoeg topics hier op volksforum over het kietelen van een 1.3 blokkie...
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#3
|
|||
|
|||
neem aan dat jij wel een NZ blok hebt...
|
#4
|
||||
|
||||
waar vind ik exxact men motorcode terug
of een site met alle info ?
__________________
Check mijn webwinkel |
#5
|
||||
|
||||
Ik weet wel een site....
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project * '86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor * Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk * |
#6
|
||||
|
||||
kan op een sticker op je distributiekap staan, Kan ook even op chassisnummer zoeken in Elsa
__________________
Your Signature |
#8
|
|||
|
|||
Je kunt ook gewoon de dealer bellen, aan het kenteken hebben ze voldoende
om je de motorcode te vertellen... tenzij je een import hebt |
#9
|
||||
|
||||
bedankt mark 1
ga meteen is opzoeken mijn polo is gewoon 1 uit walonië dus België geen invoer import kunne ze ook opzoeken hoor men broer zen gti is een ingevoerde en bij vw konden ze een heele lijst afdrukken met alle opties en blabla dat ie standaard heeft ik kon me niet inhouden en op ebay maar een splinternieuwe nokkenas gekocht van schrick met 280° en bij deze mens ook een culasse aangekocht met nieuwe ventielen en bewerkte kop inlaat en uitlaat poorden enzo aangepast. dus hoop dat de kop past en dan ben k een gelukkig mens
__________________
Check mijn webwinkel |
#10
|
||||
|
||||
ok op men sticker van vw op men achterflank (langsbinnen)
staat op motorcode 2G boitecode 8p kan dit kloppen? ja edit heb ze gevonden op de tabel op polo86c.nl heb eens naar de code op de motorkop (culasse) geen vergelijken met de bewerkte en mijn org. org code: 030 103 373 bewerkte kop : 052 103 373 / c zou deze dan passen? denk van wel en no gis edit heb eens goed zitten kijken en de pok is helemaal anders aansluiting kleppendeksel is van oudere polo enzo en ook hoe de nokkenas gemonteerd zit enzo dus komt wss alles te koop en mss vind k eens wel iets anders anders blijft hem gewoon zo met een uitlaatlijn van supersprint
__________________
Check mijn webwinkel Last edited by Golf-classic : 27-06-2006 at 21:48. |
#11
|
|||
|
|||
Wat kost zo'n schrick nokkenas en wat is je vermogenswinst? Moet je de rest automatisch ook aanpassen?
|
#12
|
||||
|
||||
Een 2G is inderdaad een hydrostoter,.
En die kop + nokkenas zijn 'sleeptuimelaar'. Opzich zou de kop wel passen (als je het krukastandwiel ook wisseld), maar de kop op de foto heeft verbrandingsruimte in de kop, en een 2G heeft dat niet: daar zit ze juist in de zuiger. De compressie zal drastisch dalen: Leuk voor een turbo project, maar dat is denk ik niet wat je zoekt. BTW: De nokkenas past zowieso niet in een hydrokop, maar 'for future reference': Een 280 graden nokkenas is zowieso wat veel van het goede voor een hydro-kop. 268 graden is nog wel te doen, maar daar boven zal de de stoters moeten aanpassen/vervangen.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#13
|
|||
|
|||
dan maar gelijk een andere ondermotor scoren!
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN |
#14
|
||||
|
||||
nee alles komt gewoon te koop ja
moto zal dan maar orgineel blijven op een supersprint uitlaat lijn na btw de kop is niet bewerkt is enkel gereviseerd met nieuw kleppen enzo
__________________
Check mijn webwinkel |
#15
|
||||
|
||||
ja dat is het probleem he met men blok
dat ik men cullas niets kan afhalen om meer compressie te krijgen. verbrandings kamer zit in men pistons dus zou je al andere pistons en de blok moeten gaan vlakken en zie ik toch niet zitten voor men daily en ook nog met die klote monopoint carbu die alles toenijpt als k de kop en nokkenas laat bijslijpen ben dus bij iemand in kontact gekomen die niets anders doet dan motors bewerken en heeft me dat alleemaal uitgelegt. dak mss beter ne oudere blok zoek met verbrandingskamer in cullas dus er word niets aan gedaan
__________________
Check mijn webwinkel |
#16
|
||||
|
||||
wat jiuj nodig hebt is een motor met de motorcode hh of gf deze hebben verbrandingsruimten in de kop ,waar dus deze kop van jou op past
__________________
kopbewerking ,pm |
#17
|
||||
|
||||
ja maar gaan geen andere motor erin leggen deze word gewoon orgineel gelaten
zaak gesloten
__________________
Check mijn webwinkel |