Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-06-2006, 21:47
Golf-classic's Avatar
Golf-classic Golf-classic is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 601
Default wat te doen met een 1.3 blok ?

hey mijn blok ligt toch uiteen van men derby

hij is van 91 maar 1 st ingeschreven in 93 (showroom model van in den tijd )


tis dus een doodgewoone 1.3

geen gt ofzo


maar ik moet toch mijn koppakking vervangen


en vervang ineens alle rubbers waterpomp filters olie en heel die troep



nu zou ik graag een anders nokkenasje ofzo steken


iemand die weet welke graden ik max mag nemen ofzo voor save te spelen zonder andere aanpassingen in de blok?


zou graag wat meer power hebben maar save



zou een 280° nog save zijn of mag toch 265 ofzo
__________________
Check mijn webwinkel
Reply With Quote
  #2  
Old 25-06-2006, 22:16
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

zoek zoek, serge weet hier alles van, staan genoeg topics hier op volksforum over het kietelen van een 1.3 blokkie...
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #3  
Old 25-06-2006, 22:25
wolfswagen wolfswagen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 36
Default

neem aan dat jij wel een NZ blok hebt...
Reply With Quote
  #4  
Old 26-06-2006, 20:28
Golf-classic's Avatar
Golf-classic Golf-classic is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 601
Default

waar vind ik exxact men motorcode terug

of een site met alle info ?
__________________
Check mijn webwinkel
Reply With Quote
  #5  
Old 26-06-2006, 20:40
Mark1's Avatar
Mark1 Mark1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 649
Default

Ik weet wel een site....
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project *
'86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor *
Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk *
Reply With Quote
  #6  
Old 26-06-2006, 20:52
vw dennis's Avatar
vw dennis vw dennis is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,313
Default

kan op een sticker op je distributiekap staan, Kan ook even op chassisnummer zoeken in Elsa
__________________
Your Signature
Reply With Quote
  #7  
Old 26-06-2006, 21:40
Mark1's Avatar
Mark1 Mark1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 649
Default

__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project *
'86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor *
Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk *
Reply With Quote
  #8  
Old 27-06-2006, 15:46
wolfswagen wolfswagen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 36
Default

Je kunt ook gewoon de dealer bellen, aan het kenteken hebben ze voldoende
om je de motorcode te vertellen... tenzij je een import hebt
Reply With Quote
  #9  
Old 27-06-2006, 20:46
Golf-classic's Avatar
Golf-classic Golf-classic is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 601
Default

bedankt mark 1


ga meteen is opzoeken


mijn polo is gewoon 1 uit walonië dus België geen invoer

import kunne ze ook opzoeken hoor
men broer zen gti is een ingevoerde en bij vw konden ze een heele lijst afdrukken met alle opties en blabla dat ie standaard heeft




ik kon me niet inhouden en op ebay maar een splinternieuwe nokkenas gekocht van schrick met 280°


en bij deze mens ook een culasse aangekocht met nieuwe ventielen en bewerkte kop inlaat en uitlaat poorden enzo aangepast.


dus hoop dat de kop past en dan ben k een gelukkig mens





__________________
Check mijn webwinkel
Reply With Quote
  #10  
Old 27-06-2006, 20:57
Golf-classic's Avatar
Golf-classic Golf-classic is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 601
Default

ok op men sticker van vw op men achterflank (langsbinnen)


staat op motorcode 2G boitecode 8p



kan dit kloppen?

ja edit heb ze gevonden op de tabel op polo86c.nl


heb eens naar de code op de motorkop (culasse) geen vergelijken met de bewerkte en mijn org.


org code: 030 103 373


bewerkte kop : 052 103 373 / c

zou deze dan passen? denk van wel



en no gis edit

heb eens goed zitten kijken en de pok is helemaal anders
aansluiting kleppendeksel is van oudere polo enzo en ook hoe de nokkenas gemonteerd zit enzo


dus komt wss alles te koop en mss vind k eens wel iets anders anders blijft hem gewoon zo met een uitlaatlijn van supersprint
__________________
Check mijn webwinkel

Last edited by Golf-classic : 27-06-2006 at 21:48.
Reply With Quote
  #11  
Old 28-06-2006, 13:29
wolfswagen wolfswagen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 36
Default

Wat kost zo'n schrick nokkenas en wat is je vermogenswinst? Moet je de rest automatisch ook aanpassen?
Reply With Quote
  #12  
Old 28-06-2006, 13:56
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Een 2G is inderdaad een hydrostoter,.

En die kop + nokkenas zijn 'sleeptuimelaar'.

Opzich zou de kop wel passen (als je het krukastandwiel ook wisseld), maar de kop op de foto heeft verbrandingsruimte in de kop, en een 2G heeft dat niet: daar zit ze juist in de zuiger. De compressie zal drastisch dalen: Leuk voor een turbo project, maar dat is denk ik niet wat je zoekt.

BTW:
De nokkenas past zowieso niet in een hydrokop, maar 'for future reference':
Een 280 graden nokkenas is zowieso wat veel van het goede voor een hydro-kop. 268 graden is nog wel te doen, maar daar boven zal de de stoters moeten aanpassen/vervangen.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
  #13  
Old 30-06-2006, 10:16
patrick 86c patrick 86c is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,037
Default

dan maar gelijk een andere ondermotor scoren!
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN
Reply With Quote
  #14  
Old 30-06-2006, 22:03
Golf-classic's Avatar
Golf-classic Golf-classic is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 601
Default

nee alles komt gewoon te koop ja

moto zal dan maar orgineel blijven op een supersprint uitlaat lijn na



btw de kop is niet bewerkt
is enkel gereviseerd met nieuw kleppen enzo
__________________
Check mijn webwinkel
Reply With Quote
  #15  
Old 05-07-2006, 08:44
Golf-classic's Avatar
Golf-classic Golf-classic is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 601
Default

ja dat is het probleem he met men blok

dat ik men cullas niets kan afhalen om meer compressie te krijgen.


verbrandings kamer zit in men pistons
dus zou je al andere pistons en de blok moeten gaan vlakken en zie ik toch niet zitten voor men daily

en ook nog met die klote monopoint carbu die alles toenijpt
als k de kop en nokkenas laat bijslijpen



ben dus bij iemand in kontact gekomen die niets anders doet dan motors bewerken en heeft me dat alleemaal uitgelegt.
dak mss beter ne oudere blok zoek met verbrandingskamer in cullas


dus er word niets aan gedaan
__________________
Check mijn webwinkel
Reply With Quote
  #16  
Old 07-07-2006, 20:15
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

wat jiuj nodig hebt is een motor met de motorcode hh of gf deze hebben verbrandingsruimten in de kop ,waar dus deze kop van jou op past
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #17  
Old 09-07-2006, 22:24
Golf-classic's Avatar
Golf-classic Golf-classic is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 601
Default

ja maar gaan geen andere motor erin leggen deze word gewoon orgineel gelaten




zaak gesloten
__________________
Check mijn webwinkel
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum