Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   wat te doen met een 1.3 blok ? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=22394)

Golf-classic 25-06-2006 21:47

wat te doen met een 1.3 blok ?
 
hey mijn blok ligt toch uiteen van men derby

hij is van 91 maar 1 st ingeschreven in 93 (showroom model van in den tijd :rolleyes: )


tis dus een doodgewoone 1.3

geen gt ofzo


maar ik moet toch mijn koppakking vervangen


en vervang ineens alle rubbers waterpomp filters olie en heel die troep



nu zou ik graag een anders nokkenasje ofzo steken


iemand die weet welke graden ik max mag nemen ofzo voor save te spelen zonder andere aanpassingen in de blok?


zou graag wat meer power hebben maar save



zou een 280° nog save zijn of mag toch 265 ofzo

Lexo 25-06-2006 22:16

zoek zoek, serge weet hier alles van, staan genoeg topics hier op volksforum over het kietelen van een 1.3 blokkie...

wolfswagen 25-06-2006 22:25

neem aan dat jij wel een NZ blok hebt...

Golf-classic 26-06-2006 20:28

waar vind ik exxact men motorcode terug

of een site met alle info ?

Mark1 26-06-2006 20:40

Ik weet wel een site.... :rolleyes:

vw dennis 26-06-2006 20:52

kan op een sticker op je distributiekap staan, Kan ook even op chassisnummer zoeken in Elsa

Mark1 26-06-2006 21:40

Leesvoer

wolfswagen 27-06-2006 15:46

Je kunt ook gewoon de dealer bellen, aan het kenteken hebben ze voldoende
om je de motorcode te vertellen... tenzij je een import hebt

Golf-classic 27-06-2006 20:46

bedankt mark 1 :)


ga meteen is opzoeken


mijn polo is gewoon 1 uit walonië dus België geen invoer

import kunne ze ook opzoeken hoor
men broer zen gti is een ingevoerde en bij vw konden ze een heele lijst afdrukken met alle opties en blabla dat ie standaard heeft




ik kon me niet inhouden en op ebay maar een splinternieuwe nokkenas gekocht van schrick met 280°


en bij deze mens ook een culasse aangekocht met nieuwe ventielen en bewerkte kop inlaat en uitlaat poorden enzo aangepast.


dus hoop dat de kop past en dan ben k een gelukkig mens






Golf-classic 27-06-2006 20:57

ok op men sticker van vw op men achterflank (langsbinnen)


staat op motorcode 2G boitecode 8p



kan dit kloppen?

ja edit heb ze gevonden op de tabel op polo86c.nl :D


heb eens naar de code op de motorkop (culasse) geen vergelijken met de bewerkte en mijn org.


org code: 030 103 373


bewerkte kop : 052 103 373 / c

zou deze dan passen? denk van wel



en no gis edit

heb eens goed zitten kijken en de pok is helemaal anders
aansluiting kleppendeksel is van oudere polo enzo en ook hoe de nokkenas gemonteerd zit enzo


dus komt wss alles te koop en mss vind k eens wel iets anders anders blijft hem gewoon zo met een uitlaatlijn van supersprint

wolfswagen 28-06-2006 13:29

Wat kost zo'n schrick nokkenas en wat is je vermogenswinst? Moet je de rest automatisch ook aanpassen?

sjampoo 28-06-2006 13:56

Een 2G is inderdaad een hydrostoter,.

En die kop + nokkenas zijn 'sleeptuimelaar'.

Opzich zou de kop wel passen (als je het krukastandwiel ook wisseld), maar de kop op de foto heeft verbrandingsruimte in de kop, en een 2G heeft dat niet: daar zit ze juist in de zuiger. De compressie zal drastisch dalen: Leuk voor een turbo project, maar dat is denk ik niet wat je zoekt.

BTW:
De nokkenas past zowieso niet in een hydrokop, maar 'for future reference':
Een 280 graden nokkenas is zowieso wat veel van het goede voor een hydro-kop. 268 graden is nog wel te doen, maar daar boven zal de de stoters moeten aanpassen/vervangen.

patrick 86c 30-06-2006 10:16

dan maar gelijk een andere ondermotor scoren!

Golf-classic 30-06-2006 22:03

nee alles komt gewoon te koop ja :D

moto zal dan maar orgineel blijven op een supersprint uitlaat lijn na



btw de kop is niet bewerkt
is enkel gereviseerd met nieuw kleppen enzo

Golf-classic 05-07-2006 08:44

ja dat is het probleem he met men blok

dat ik men cullas niets kan afhalen om meer compressie te krijgen.


verbrandings kamer zit in men pistons
dus zou je al andere pistons en de blok moeten gaan vlakken en zie ik toch niet zitten voor men daily ;)

en ook nog met die klote monopoint carbu die alles toenijpt :(
als k de kop en nokkenas laat bijslijpen



ben dus bij iemand in kontact gekomen die niets anders doet dan motors bewerken en heeft me dat alleemaal uitgelegt.
dak mss beter ne oudere blok zoek met verbrandingskamer in cullas


dus er word niets aan gedaan

serge pot 07-07-2006 20:15

wat jiuj nodig hebt is een motor met de motorcode hh of gf deze hebben verbrandingsruimten in de kop ,waar dus deze kop van jou op past

Golf-classic 09-07-2006 22:24

ja maar gaan geen andere motor erin leggen deze word gewoon orgineel gelaten




zaak gesloten :tongue:


All times are GMT +1. The time now is 02:46.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.