Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-11-2005, 00:21
dimivk dimivk is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 24
Default golf 2 probleem ,toerental, schokken en stilvallen

ik heb dus het probleem waneer ik mijn auto start smorgens of waneer hij koud staat dat ik echt gas moet geven bij stationair draaien omdat hij anders wil stilvallen. dit duurt dan zo ongeveer een kilometer maar wat ik dan heb als ik telkens ergens moet stoppen dat hij altijd anders draait van toerental soms 2000 of 1500 toeren en als ik dan ff mijn gas indruk en loslaat zakt het dan wel naar een 1200 of iets minder.

maar nu heb ik ook nog het probleem als ik een tijd rij dat hij plotseling vertraagd en ik kan volledig gaspedaal indrukken zonder dat hij terug versnelt.
en ik heb hevig schokken ook dan van de auto .
had dat derstraks en ben stilgevallen met de auto , lampje van batterij pinkte juist voor ik stilvalde maar had die gemeten voor ik vertrok en had ongeveer 13V en als ik tuiskwam nog telkens 13V alhoewel ik met lichten reed .

weet iemand soms wat het zou kunnen zijn? het gaat om een golf2 madison uit 90 met een 1300benzine motor.

grtz dimi
Reply With Quote
  #2  
Old 21-11-2005, 09:56
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

1300 benzine uit 1990: dat is vast motorcode NZ.

Mogelijke oorzaken:
- valse lucht, bv. slang van carterontluchting poreus of onderdrukleidingen/sokjes
- blauwe temperatuursensor stuk (zit in thermostaathuis)
- luchtmassameter blijft hangen: van binnen bespuiten met reiniger en goed doorblazen
- onderdrukmembraam van de ontstekingvervroeging stuk.
- slechte kabelverbindingen, bv. massa vanaf accu via carros. naar motorblok
- lambdasonde defect: probeer eens te rijden met de stekker hiervan losgetrokken (stekkerverbinding bij inlaatspruitstuk)

U ziet: er is veel mogelijk
Hoe is het verbruik?
En hoe is het onderhoud? Benzinefilter/luchtfilter/bougies enz?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #3  
Old 22-11-2005, 13:58
bonsai bonsai is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 11
Default

ik heb het zelfde probleem maar dan met 1,3 uit 85 (hk code)
Reply With Quote
  #4  
Old 28-11-2005, 00:13
dimivk dimivk is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 24
Default

had het derstrks weer, was nog maar vijf minuutjes vertrokken en auto schokte heel de tijd uiteindelijk ben ik dan stilgevallen en wilde hij niet meer starten , heb dan luchtfilterkap opengedaan en carbu spray op die klep gespoten en ze eens bewogen en dan starte hij pas terug.

het begint wel erg vervelend te worden en de auto rookt erg en het stinkt ook erg naar benzine.
Reply With Quote
  #5  
Old 28-11-2005, 23:37
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

dennis omschreef toch al het een en ander heb je dat al geprobeert??????????????
Reply With Quote
  #6  
Old 29-11-2005, 10:07
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default



Slechte koude start: blauwe temperatuursensor!
Luchtfilterkap<->klep : je bedoelt de luchtmassameter? Loshalen en schoonmaken.

Maar goed, dat had ik allemaal al beschreven idd
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #7  
Old 29-11-2005, 22:46
dimivk dimivk is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 24
Default

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl


Slechte koude start: blauwe temperatuursensor!
Luchtfilterkap<->klep : je bedoelt de luchtmassameter? Loshalen en schoonmaken.

Maar goed, dat had ik allemaal al beschreven idd


denk dat ik het heb gevonden licht aan de bougies denkek
had auto gestart als hij koud stond en dan davert hij erg en trokn mijn bougiekabel 1 voor 1 uit mijn delco bij twee begon hij nog meer te daveren en bij 1 een beetje meer en bij de laatste geheel niet . mijn vermoeden is dus dat hij maar op drie cilinders draait door die versleten bougies.

zou mijn probleem opgelost zijn als ik nieuwe haal?

grtz dimi
Reply With Quote
  #8  
Old 30-11-2005, 15:35
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Worth a try...
Hoe zagen ze eruit? (qua slijtage/kleur )

Verdelerkap/bougiekabels kunnen het ook nog zijn.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #9  
Old 30-11-2005, 23:08
dimivk dimivk is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 24
Default

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl
Worth a try...
Hoe zagen ze eruit? (qua slijtage/kleur )

Verdelerkap/bougiekabels kunnen het ook nog zijn.

ze waren heel zwart nu draait hij toch iets beter met nieuwe maar bij koude start heb ik nog schokken of is dit eerder normaal?
Reply With Quote
  #10  
Old 01-12-2005, 10:04
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Nee, dit is niet normaal...
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #11  
Old 01-12-2005, 11:53
Sander's Avatar
Sander Sander is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 2,280
Default

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl
Worth a try...
Hoe zagen ze eruit? (qua slijtage/kleur )

Verdelerkap/bougiekabels kunnen het ook nog zijn.


Bougiekabels zijn makkelijk te checken door met een plantenspuit water te nevelen over de bougiekabels met een draaiende motor. Knetteren of kleine vonkjes zien betekend tijd voor nieuwe kabel(s).
__________________
I love airride.
Reply With Quote
  #12  
Old 01-12-2005, 18:00
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by Junior01
Bougiekabels zijn makkelijk te checken door met een plantenspuit water te nevelen over de bougiekabels met een draaiende motor. Knetteren of kleine vonkjes zien betekend tijd voor nieuwe kabel(s).

mot je wel in het donker doen!!!!!!!!!!!!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum