Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   golf 2 probleem ,toerental, schokken en stilvallen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=15396)

dimivk 21-11-2005 00:21

golf 2 probleem ,toerental, schokken en stilvallen
 
ik heb dus het probleem waneer ik mijn auto start smorgens of waneer hij koud staat dat ik echt gas moet geven bij stationair draaien omdat hij anders wil stilvallen. dit duurt dan zo ongeveer een kilometer maar wat ik dan heb als ik telkens ergens moet stoppen dat hij altijd anders draait van toerental soms 2000 of 1500 toeren en als ik dan ff mijn gas indruk en loslaat zakt het dan wel naar een 1200 of iets minder.

maar nu heb ik ook nog het probleem als ik een tijd rij dat hij plotseling vertraagd en ik kan volledig gaspedaal indrukken zonder dat hij terug versnelt.
en ik heb hevig schokken ook dan van de auto .
had dat derstraks en ben stilgevallen met de auto , lampje van batterij pinkte juist voor ik stilvalde maar had die gemeten voor ik vertrok en had ongeveer 13V en als ik tuiskwam nog telkens 13V alhoewel ik met lichten reed .

weet iemand soms wat het zou kunnen zijn? het gaat om een golf2 madison uit 90 met een 1300benzine motor.

grtz dimi

Dennis@polo86c.nl 21-11-2005 09:56

1300 benzine uit 1990: dat is vast motorcode NZ.

Mogelijke oorzaken:
- valse lucht, bv. slang van carterontluchting poreus of onderdrukleidingen/sokjes
- blauwe temperatuursensor stuk (zit in thermostaathuis)
- luchtmassameter blijft hangen: van binnen bespuiten met reiniger en goed doorblazen
- onderdrukmembraam van de ontstekingvervroeging stuk.
- slechte kabelverbindingen, bv. massa vanaf accu via carros. naar motorblok
- lambdasonde defect: probeer eens te rijden met de stekker hiervan losgetrokken (stekkerverbinding bij inlaatspruitstuk)

U ziet: er is veel mogelijk :)
Hoe is het verbruik?
En hoe is het onderhoud? Benzinefilter/luchtfilter/bougies enz?

bonsai 22-11-2005 13:58

ik heb het zelfde probleem maar dan met 1,3 uit 85 (hk code)

dimivk 28-11-2005 00:13

had het derstrks weer, was nog maar vijf minuutjes vertrokken en auto schokte heel de tijd uiteindelijk ben ik dan stilgevallen en wilde hij niet meer starten , heb dan luchtfilterkap opengedaan en carbu spray op die klep gespoten en ze eens bewogen en dan starte hij pas terug.

het begint wel erg vervelend te worden en de auto rookt erg en het stinkt ook erg naar benzine.

golf mkII 16v 28-11-2005 23:37

dennis omschreef toch al het een en ander heb je dat al geprobeert??????????????

Dennis@polo86c.nl 29-11-2005 10:07

:iamwithst

Slechte koude start: blauwe temperatuursensor!
Luchtfilterkap<->klep : je bedoelt de luchtmassameter? Loshalen en schoonmaken.

Maar goed, dat had ik allemaal al beschreven idd :(

dimivk 29-11-2005 22:46

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl
:iamwithst

Slechte koude start: blauwe temperatuursensor!
Luchtfilterkap<->klep : je bedoelt de luchtmassameter? Loshalen en schoonmaken.

Maar goed, dat had ik allemaal al beschreven idd :(


denk dat ik het heb gevonden licht aan de bougies denkek
had auto gestart als hij koud stond en dan davert hij erg en trokn mijn bougiekabel 1 voor 1 uit mijn delco bij twee begon hij nog meer te daveren en bij 1 een beetje meer en bij de laatste geheel niet . mijn vermoeden is dus dat hij maar op drie cilinders draait door die versleten bougies.

zou mijn probleem opgelost zijn als ik nieuwe haal?

grtz dimi

Dennis@polo86c.nl 30-11-2005 15:35

Worth a try...
Hoe zagen ze eruit? (qua slijtage/kleur :chair: )

Verdelerkap/bougiekabels kunnen het ook nog zijn.

dimivk 30-11-2005 23:08

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl
Worth a try...
Hoe zagen ze eruit? (qua slijtage/kleur :chair: )

Verdelerkap/bougiekabels kunnen het ook nog zijn.

ze waren heel zwart nu draait hij toch iets beter met nieuwe maar bij koude start heb ik nog schokken of is dit eerder normaal? :confused:

Dennis@polo86c.nl 01-12-2005 10:04

Nee, dit is niet normaal...

Sander 01-12-2005 11:53

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl
Worth a try...
Hoe zagen ze eruit? (qua slijtage/kleur :chair: )

Verdelerkap/bougiekabels kunnen het ook nog zijn.


Bougiekabels zijn makkelijk te checken door met een plantenspuit water te nevelen over de bougiekabels met een draaiende motor. Knetteren of kleine vonkjes zien betekend tijd voor nieuwe kabel(s).

golf mkII 16v 01-12-2005 18:00

Quote:
Originally Posted by Junior01
Bougiekabels zijn makkelijk te checken door met een plantenspuit water te nevelen over de bougiekabels met een draaiende motor. Knetteren of kleine vonkjes zien betekend tijd voor nieuwe kabel(s).

mot je wel in het donker doen!!!!!!!!!!!! :D


All times are GMT +1. The time now is 10:45.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.