Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-10-2005, 15:38
TimMK1's Avatar
TimMK1 TimMK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 841
Default 16V KR met dubbele solexen in golf 1 afstellingvraag..

Hey, we zijn nou al een tijdje bezig met een 16V KR met dubbele solexen in een golf 1.. Nou zit alles in elkaar maar de afstelling is echt naadje..
Weet iemand watvoor venturi's ik zou moeten gebruiken met 40 mm solexen op een voor de rest standaard KR blok?
Dan had ik nog een vraag.. Ik heb nu een ontsteking zonder vacuümvervroeging.. Ik merk dat hij vooral bij halfgas flink stottert.. bij volgas houd hij nog wel in maar is het stotteren een eind over.. Zou het kunnen dat het komt omdat ik geen vacuümvervgroeging heb?

Bedankt weer!
Reply With Quote
  #2  
Old 04-10-2005, 15:44
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Question

Quote:
Originally Posted by TimMK1
Hey, we zijn nou al een tijdje bezig met een 16V KR met dubbele solexen in een golf 1.. Nou zit alles in elkaar maar de afstelling is echt naadje..
Weet iemand watvoor venturi's ik zou moeten gebruiken met 40 mm solexen op een voor de rest standaard KR blok?
Dan had ik nog een vraag.. Ik heb nu een ontsteking zonder vacuümvervroeging.. Ik merk dat hij vooral bij halfgas flink stottert.. bij volgas houd hij nog wel in maar is het stotteren een eind over.. Zou het kunnen dat het komt omdat ik geen vacuümvervgroeging heb?

Bedankt weer!



Denk je ook aan de hoofdsproeiers, de remlucht sproeiers etc, met alleen aanpassen van de venturi's red je het niet (denk ik)
Reply With Quote
  #3  
Old 04-10-2005, 15:47
TimMK1's Avatar
TimMK1 TimMK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 841
Default

Ja zeg het maar.. alle informatie erover is welkom..
Reply With Quote
  #4  
Old 04-10-2005, 16:00
einzer's Avatar
einzer einzer is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 880
Default

Auto gewoon op vermogensbank zetten dan heb je de beste afstelling!
Reply With Quote
  #5  
Old 04-10-2005, 17:00
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by einzer
Auto gewoon op vermogensbank zetten dan heb je de beste afstelling!



En de juiste afstelling is alleen te vinden als je alles goed hebt, dus evt andere venturi's, sproeiers enz ....tenzij je iemand kent die dat soort zaken uit het hoofd weet..

Ik weet nog uit de tijd dat ik veel met Webers/Solexen/Dell Orto's rommelde ik een hele bak met dat soort zaken had ...

En zelfs dan was het soms nog pielen om de juiste afstelling te verkrijgen ..
Reply With Quote
  #6  
Old 04-10-2005, 21:22
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

vermogens bank is niet de weg en dus ruk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
op een 16 v :
venturi +gelijk aan klepzetel doorlaat uit mijn blote hoofd 36 .aangezien het blok standaard is zou ik 34 nemen
hoofd sproeier 150 of 145
lucht een 180 of 190
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #7  
Old 04-10-2005, 21:26
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

je krijgt op een vermogens bank nooit ,herhaal nooit de luchtdrukken onder de kap als op de weg .dit is van zeer groot invloed op je afstelling .
de derby van michael is bij gramsbergen op de bank afgesteld .op de bank prima .op de weg ruk .
heb toen mijn natte vinger werk er op losgelaten .eerst alleen maar lamda 1 tijdens accelelreren welke arm weg liep (bank afstelling) ,na mijn natte vinger werk dus lamda 0,8 tot 0,7 tijdens accelelreren over het hele toeren gebied .
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #8  
Old 04-10-2005, 21:29
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

Quote:
Originally Posted by TimMK1
Hey, we zijn nou al een tijdje bezig met een 16V KR met dubbele solexen in een golf 1.. Nou zit alles in elkaar maar de afstelling is echt naadje..
Weet iemand watvoor venturi's ik zou moeten gebruiken met 40 mm solexen op een voor de rest standaard KR blok?
Dan had ik nog een vraag.. Ik heb nu een ontsteking zonder vacuümvervroeging.. Ik merk dat hij vooral bij halfgas flink stottert.. bij volgas houd hij nog wel in maar is het stotteren een eind over.. Zou het kunnen dat het komt omdat ik geen vacuümvervgroeging heb?

Bedankt weer!

zet je ontsteking op 15 gr voor bdp bij 900 rpm
,carbs synchroon (dwz stationair schroef omhoog en drosselkleppen op tuimelen zetten )
nu heb je een basis waarop je kunt rijden .co naalden 4 tot 6 halve slagen los
eventueel tot 7 halve slagen .
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #9  
Old 04-10-2005, 21:48
sanderh's Avatar
sanderh sanderh is offline
Forum regular
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 61
Default

Handig formuletje (als gids!):

Venturi diameter = wortel (cc per cylinder * maximum rpm) )/ 40

Choke diameter = (Venturi diameter * 40) / 50

Main jet = choke diameter * 4

Sorry krijg wortel teken er niet in!!!!!
__________________
[SIZE=1][FONT=Comic Sans MS]Sander Hessels

http://www.sander-hessels.nl/

Last edited by sanderh : 04-10-2005 at 21:51.
Reply With Quote
  #10  
Old 04-10-2005, 21:54
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

die formule heb ik allang over boord gegooid .klepzetel doorlaat is de max restrictie ,dus ook de max door laat van je venturi ,met grotere venturi alleen bovenin vermogen ,gelijkwaardig een random motortje welke zowel midden als boven in lekker doet .kleiner ,een motor die onderin lekker presteert tot het midden gebied
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #11  
Old 04-10-2005, 22:03
sanderh's Avatar
sanderh sanderh is offline
Forum regular
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 61
Default

Heb je ook helemaal gelijk in! Maar gaf het ook als hulpmiddeltje om meet te beginnen!!
__________________
[SIZE=1][FONT=Comic Sans MS]Sander Hessels

http://www.sander-hessels.nl/
Reply With Quote
  #12  
Old 04-10-2005, 22:11
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

das waar
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #13  
Old 05-10-2005, 11:07
TimMK1's Avatar
TimMK1 TimMK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 841
Default

Zijn de onderdelen voor webers en solexen gewoon uitwisselbaar? Of zit hier verschil in?
Reply With Quote
  #14  
Old 05-10-2005, 11:46
bobby-digital's Avatar
bobby-digital bobby-digital is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,336
Send a message via MSN to bobby-digital
Default

zijn onderdelen voor solexen nog enigszins verkrijgbaar trouwens???
heb er nu dellorto's opzitten maar daar is niet veel meer voor volgens mij....

sorry voor de off-topic
Reply With Quote
  #15  
Old 05-10-2005, 12:03
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Stel de vraag maar ff hier anders moet ik weer een topic openen.

Vacuumvervroegde ontsteking op een 16v zetten ? Waar komt die ontsteking vanaf en is het gewoon plug&play ?
Reply With Quote
  #16  
Old 05-10-2005, 12:10
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Quote:
Originally Posted by Lieuwe
Stel de vraag maar ff hier anders moet ik weer een topic openen.

Vacuumvervroegde ontsteking op een 16v zetten ? Waar komt die ontsteking vanaf en is het gewoon plug&play ?


Search -> "webers vacuum*" et voila, 3 topics waar alle info al te vinden is...

Mensen, hoe moeilijk is het om eerst even de zoekfunctie te gebruiken voor je wat post?
Reply With Quote
  #17  
Old 05-10-2005, 18:45
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

solex weber en dellorto is niet uitwisselbaar onderling
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #18  
Old 05-10-2005, 18:48
TimMK1's Avatar
TimMK1 TimMK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 841
Default

Weet iemand waar ik dan solex sproeiers en dergelijke zou kunnen krijgen?...
Reply With Quote
  #19  
Old 05-10-2005, 19:11
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

hotrod in doesburg .bccp in gramsbergen ,speedcenmtre geldermalsen
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #20  
Old 13-10-2005, 20:54
TimMK1's Avatar
TimMK1 TimMK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 841
Default

Oke, ben nu in ieder geval op weg met de afstelling.. De ontsteking stond helemaal verkeerd.. Loopt nu een flink stuk beter! Maakt meer toeren, trekt beter door enz.. Bedankt voor de antwoorden iig!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum