Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   16V KR met dubbele solexen in golf 1 afstellingvraag.. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=14183)

TimMK1 04-10-2005 15:38

16V KR met dubbele solexen in golf 1 afstellingvraag..

Hey, we zijn nou al een tijdje bezig met een 16V KR met dubbele solexen in een golf 1.. Nou zit alles in elkaar maar de afstelling is echt naadje..
Weet iemand watvoor venturi's ik zou moeten gebruiken met 40 mm solexen op een voor de rest standaard KR blok?
Dan had ik nog een vraag.. Ik heb nu een ontsteking zonder vacuümvervroeging.. Ik merk dat hij vooral bij halfgas flink stottert.. bij volgas houd hij nog wel in maar is het stotteren een eind over.. Zou het kunnen dat het komt omdat ik geen vacuümvervgroeging heb?

Bedankt weer!

Fred 04-10-2005 15:44

Quote:
Originally Posted by TimMK1
Hey, we zijn nou al een tijdje bezig met een 16V KR met dubbele solexen in een golf 1.. Nou zit alles in elkaar maar de afstelling is echt naadje..
Weet iemand watvoor venturi's ik zou moeten gebruiken met 40 mm solexen op een voor de rest standaard KR blok?
Dan had ik nog een vraag.. Ik heb nu een ontsteking zonder vacuümvervroeging.. Ik merk dat hij vooral bij halfgas flink stottert.. bij volgas houd hij nog wel in maar is het stotteren een eind over.. Zou het kunnen dat het komt omdat ik geen vacuümvervgroeging heb?

Bedankt weer!

Denk je ook aan de hoofdsproeiers, de remlucht sproeiers etc, met alleen aanpassen van de venturi's red je het niet (denk ik)

TimMK1 04-10-2005 15:47

Ja zeg het maar.. alle informatie erover is welkom..

einzer 04-10-2005 16:00

Auto gewoon op vermogensbank zetten dan heb je de beste afstelling!

Fred 04-10-2005 17:00

Quote:
Originally Posted by einzer
Auto gewoon op vermogensbank zetten dan heb je de beste afstelling!

En de juiste afstelling is alleen te vinden als je alles goed hebt, dus evt andere venturi's, sproeiers enz ....tenzij je iemand kent die dat soort zaken uit het hoofd weet..

Ik weet nog uit de tijd dat ik veel met Webers/Solexen/Dell Orto's rommelde ik een hele bak met dat soort zaken had ...

En zelfs dan was het soms nog pielen om de juiste afstelling te verkrijgen ..

serge pot 04-10-2005 21:22

vermogens bank is niet de weg en dus ruk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
op een 16 v :
venturi +gelijk aan klepzetel doorlaat uit mijn blote hoofd 36 .aangezien het blok standaard is zou ik 34 nemen
hoofd sproeier 150 of 145
lucht een 180 of 190

serge pot 04-10-2005 21:26

je krijgt op een vermogens bank nooit ,herhaal nooit de luchtdrukken onder de kap als op de weg .dit is van zeer groot invloed op je afstelling .
de derby van michael is bij gramsbergen op de bank afgesteld .op de bank prima .op de weg ruk .
heb toen mijn natte vinger werk er op losgelaten .eerst alleen maar lamda 1 tijdens accelelreren welke arm weg liep (bank afstelling) ,na mijn natte vinger werk dus lamda 0,8 tot 0,7 tijdens accelelreren over het hele toeren gebied .

serge pot 04-10-2005 21:29

Quote:
Originally Posted by TimMK1

Bedankt weer!

zet je ontsteking op 15 gr voor bdp bij 900 rpm
,carbs synchroon (dwz stationair schroef omhoog en drosselkleppen op tuimelen zetten )
nu heb je een basis waarop je kunt rijden .co naalden 4 tot 6 halve slagen los
eventueel tot 7 halve slagen .

sanderh 04-10-2005 21:48

Handig formuletje (als gids!):

Venturi diameter = wortel (cc per cylinder * maximum rpm) )/ 40

Choke diameter = (Venturi diameter * 40) / 50

Main jet = choke diameter * 4

Sorry krijg wortel teken er niet in!!!!! :confused:

serge pot 04-10-2005 21:54

die formule heb ik allang over boord gegooid .klepzetel doorlaat is de max restrictie ,dus ook de max door laat van je venturi ,met grotere venturi alleen bovenin vermogen ,gelijkwaardig een random motortje welke zowel midden als boven in lekker doet .kleiner ,een motor die onderin lekker presteert tot het midden gebied

sanderh 04-10-2005 22:03

Heb je ook helemaal gelijk in! Maar gaf het ook als hulpmiddeltje om meet te beginnen!!

serge pot 04-10-2005 22:11

das waar

TimMK1 05-10-2005 11:07

Zijn de onderdelen voor webers en solexen gewoon uitwisselbaar? Of zit hier verschil in?

bobby-digital 05-10-2005 11:46

zijn onderdelen voor solexen nog enigszins verkrijgbaar trouwens???
heb er nu dellorto's opzitten maar daar is niet veel meer voor volgens mij....

sorry voor de off-topic:D

Lieuwe 05-10-2005 12:03

Stel de vraag maar ff hier anders moet ik weer een topic openen.

Vacuumvervroegde ontsteking op een 16v zetten ? Waar komt die ontsteking vanaf en is het gewoon plug&play ?

Marcski 05-10-2005 12:10

Quote:
Originally Posted by Lieuwe
Stel de vraag maar ff hier anders moet ik weer een topic openen.

Vacuumvervroegde ontsteking op een 16v zetten ? Waar komt die ontsteking vanaf en is het gewoon plug&play ?

Search -> "webers vacuum*" et voila, 3 topics waar alle info al te vinden is...

Mensen, hoe moeilijk is het om eerst even de zoekfunctie te gebruiken voor je wat post?

serge pot 05-10-2005 18:45

solex weber en dellorto is niet uitwisselbaar onderling

TimMK1 05-10-2005 18:48

Weet iemand waar ik dan solex sproeiers en dergelijke zou kunnen krijgen?...

serge pot 05-10-2005 19:11

hotrod in doesburg .bccp in gramsbergen ,speedcenmtre geldermalsen

TimMK1 13-10-2005 20:54

Oke, ben nu in ieder geval op weg met de afstelling.. De ontsteking stond helemaal verkeerd.. Loopt nu een flink stuk beter! Maakt meer toeren, trekt beter door enz.. Bedankt voor de antwoorden iig!

All times are GMT +1. The time now is 05:45.