#21
|
|||
|
|||
Niet als ie voor je op tafel ligt idd.
Je kunt wel kijken of ie netjes oplijnt met de tanden van de tandwielen, of de timing goed is, of de geleiders zijn ingesleten en of de speling nog ruim binnen het bereik van de hydraulische spanner zit. Was bij mij allemaal in orde, vandaar de keus om het geld voor een nieuwe kettingset ergens anders tegen aan te smijten. Er zit altijd ietsje speling op, vandaar dat ik me kan voorstellen dat het normaal is als de ketting iets ratelt bij weinig oliedruk, aangezien de spanner de ketting dan minder strak spant. |
#22
|
||||
|
||||
Met het bekend zijn met de kettingproblematiek vervang je niet preventief de ketting als de motor open op tafel ligt voor je? Voor die ca. 150 euro wat een complete kettingset kost?
Het kan lang goed gaan maar zodra hij een tand verspringt is het over. En moet je nu je ketting doen dan word je er niet blij van, je complete motor dient namelijk weer uitgebouwd te worden, anders kom je er niet bij. Vandaar mijn verbazing en de emoticon. Zoals ik al schreef ben ik ook met een R32 ombouw bezig en ik vervang zeker de ketting voor inbouw. Vroeg of laat komt hij aan de beurt.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#23
|
|||
|
|||
Mooi project. Ik ben benieuwd hoe je de VR5 hebt opgehangen in de Audi. Heb je hier meer foto's/uitleg van?
|
#24
|
||||
|
||||
Gaaf ding, ga zo door
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#25
|
|||
|
|||
Bedankt!
Bij de B3 4-cilinders 'staat' de motor op het subframe, alle andere motoriseringen hangen rechtstreeks in de chassis kokers. Dit wilde ik ook voor de VR5, dus ik heb een set Audi 90 motorsteun-houders gekocht en die aan mijn kokers gelast. Vervolgens uit stalen strip adapters gelast zodat ik het blok op universele rubber steunen kon plaatsen. Aan de rechter kant kon ik de originele 'arm' van het blok hergebruiken, aan de linker kant is deze samen met het oliefilter uit 1 stuk gegoten. Helaas kwam die niet eens in de buurt van de motorsteun aan het chassis, dus daar heb ik de flex in gezet tot ik alleen het filter overhield. Vervolgens een nieuwe arm gelast die aan de bak-kant aan het blok bout. Het ziet er een beetje 'beun' uit op de foto's maar het is na die tijd nog afgewerkt. Aan de bak heb ik gewoon de originele 80 steun gebruikt, het versnellingsbak-huis van de passat is precies hetzelfde. Helemaal vooraan zit nog een rubber steuntje om het kantelen van het blok tijdens acceleratie tegen te gaan, maar daar heb ik geen foto's van. Ondankt de massieve rubber steunen valt het qua trillen alleszins mee, ik had verwacht dat het veel meer zou zijn. (het is niet meer dan het oude blokje op originele steunen) Afgelopen week de airco weer afgevuld. Dat rijdt meteen een stuk beter. |
#26
|
|||
|
|||
Ik ben zeer onder de indruk van je ombouw! Complimenten.
Heb zelf twee linker handen, vind het dus zeer intererssant om te zien wat je allemaal zelf kan doen als je een beetje handig ben. Heb zelf ook een dergelijke Audi 80, waar heb je de witte binnen verlichtingen vandaan? Staat zeer goed !
__________________
_____________ VW Transporter T4 2.5 TDI 2000 (daily) Audi 80 1.8s 1987 (fun) Audi A3 1.6 FSI 2007 (daily vrouw) |
#27
|
|||
|
|||
Dankje!
Van de tellers bedoel je? Is eigenbouw. Je kunt op Ebay van die plasma tellerplaten krijgen, geeft het zelfde effect. |
#28
|
||||
|
||||
Mooi project
__________________
- Golf Mk1 G60 project |
#29
|
|||
|
|||
Optisch weer naar origineel Audi 90, vind ik uiteindelijk toch mooier. De oranje knippers komen er ook weer in. En na lang wachten mijn setje 16" competition velgen gespoten. (in 5x112 héél zeldzaam) Aan de voorzijde de remmen vervangen door Audi TT 312mm, achter Audi A6 C6 302mm. Hier blijft het voorlopig bij, groter past écht niet. Enige tijd geleden kwam ik online een mechanische nokkenaskettingspanner tegen voor de 12v VR6/10v VR5 motoren, wat een mooie oplossing is om van de hydraulische spanner af te komen. (Je wil immers slechts van de speling af, nÃ*et continue druk op de ketting aangezien dit alleen maar extra slijtage oplevert.) Ik vond ze alleen nogal duur dus besloot ik er zelf een te maken. Een paar dagen terug heb ik hem gemonteerd en ben behoorlijk onder de indruk van de stilte waarmee de motor loopt. Het geratel van de ketting bij lage toerentallen (=lage oliedruk) is volledig weg, waar dit eerst tijdens het rijden continue hoorbaar was. Dat was hem weer! Last edited by Typ89 : 19-11-2018 at 11:28. |
#30
|
||||
|
||||
Machtig mooie auto
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|