|
||||
|
||||
ziet er idd erg gezellig uit! mooie weer scheelt ook
|
|
||||
|
||||
dat was inderdaad een mooi treffen! erg leuk, mooi weer, en mooie bussen...en een goeie line-up!
|
|
||||
|
||||
Alleen die hoge bus ertussen hè
|
|
||||
|
||||
Quote:
ik zei niks!! |
|
|||
|
|||
Dat is in Zeeland ofniet Peter?
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Picknick in een wei ergens bij Boxmeer |
|
|||
|
|||
wat een super gaaf ding is dat
|
|
||||
|
||||
Afgelopen 14 Juli vertrokken naar Triberg Schwarzwald met de Bus en de Fam. voor een 2 weken durende vakantie op de bauernhof (ofwel op de boederij ;-)
Route: bus hield het goed, met een gemiddelde snelheid van 100 km/h 125 op top (gps) met toch een flinke bepakking (zeker 350 kg extra) volgens de routeplanner een 540 km De bende van ellende Onderweg: 2 keer gestopt, (klein kadootje meenemen voor de kids helpt de sleur te doorbreken (bal, springtouw, ezv) en dan eff lekker actief ravotten :-) meeste "Autohof's"hebben trouwens wel een klein speeltuintje . weggetje naar de boederij Aangekomen eerst maar uitladen en eten :-) aardig uitzicht vanaf de grote veranda! Wat inruimen en daarna wat verkennen. er was bij de boederij maar 1 appartement en dat hadden wij, dus lekker rustig eff relaxen op de veranda na een heerlijke nacht eerst maar eens Koffie ! (die koffie automaat maakte zulke goede koffie dat ik Edward gevraagd heb bij hem in de buurt dezelfde op te halen, aangezien mijn senseo weer stuk was) Bus even verzet naar de andere kant wat mooi paste zicht vanuit de kamer e.e.a. werdt beloond met een biertje .. (was de rode draad van de vakantie) De kids waren helemaal gek van alle dieren op de boederij, de gastheer, dame en dochter maakten het een paradijs voor de kids (voor ons ook ) smorgens om 8 uur zaten ze vaak al bij de dieren, elke dag verse eieren en geen beter animatie team dan dieren en de boer en boerin Hans en Berrie moest even aan jullie denken Ook hebben ze een eigen imkerij wat als voordeel heeft dat we onze eigen honing hebben gemaakt en de kids kaarsen hebben gemaakt van de was 'S avonds vaak in het bad in bottich gezeten houten ton met 39gr bronwater.. erg lekker! maar als je paar biertjes drinkt in die ton en je zit er een uurtje of 2 in ... man met de hamer ... Natuurlijk de tourist uitgehangen en de watervallen van Triberg bezocht en nog wat andere plaatsen zoals Freiburg e.d. trouwens wat ik wel erg opvallend en prettig vond: met de gasten kaart van het appartement: gratis reizen met openbaar vervoer, gratis toegang tot alle zwembaden overal gratis of met flinke reductie.. is wel wat anders in nl ... niet dat ik iets daarom zou laten, maar is wel een teken dat het anders kan.. Lekker enkele malen gerodeld met de BBS karretjes Ook een oltimertreffen bezocht, gratis toegang en bier 1euro http://kaeferfreunde-gengenbach.jim...fahrten-bilder/ rete druk igg mooi spul gezien Ondertussen helaas alweer aan de terugreis begonnen met een broodje snitzel en later een dinner met een alcoholvrije Weizen .. lekker ! Bij thuiskomst lekker de kat geknuffeld en ook een biertje aangeboden nu uitladen-uitmesten kleren en bus wassen Enfin leuke vakantie met de bus Last edited by sixpack : 31-07-2014 at 10:44. |
|
||||
|
||||
zuiplap!
|
|
||||
|
||||
TOP vakantie
|
|
||||
|
||||
Was zeker de moeite waard!
|
|
||||
|
||||
Super leuk ziet het eruit!
|
||||
|
||||
Zo weer een jaartje verder,
Inmiddels weer de Worthersee tour gedaan met de bus, samen met Edward Stink a lot wederom op vakantie geweest op hetzelfde adres in het duitse schwartzwald dus een klein beetje dezelfde pics waarvan hier een klein verslag: Bende van ... Route stukje onderweg aangekomen, redelijk wat file gehad, maar ja vakantie dus geen haast het was alweer 10:00 geweest dus hoog tijd voor een weisbiertje Viel me net pas op dat ik de koeien, paarden en schapen etc niet op de foto heb staan, maar ze waren er wel wel wat pics van de katten en ander ongedierte Lief: Nasty.. 1 van de bijenvolken van de eigen imkerij leuke dingen doen en relaxen! Nog een collega spijl gespot :-) Luc vh spijlforum op en rond de boederij koetjes halen en toen was het na 2 weken weer tijd voor de terugreis :-( Samengevat, goede vakantie gehad, ontzettend naar de zin gehad:-) 1 dag regen, 1 bewolkt. Standaard: bussen met bejaarden wegslaan bij de bus voordat je kunt instappen, kleine 200 kids die achter het stuur mochten plaatsnemen voor de foto van pa of ma. waarschijnlijk een 14 ongelukken veroorzaakt doordat mensen achterom bleven kijken terwijl er een bocht of auto aankwam... weer een kleine 300L benzine verstookt, een 200 ml olie bijgevuld. geen stukken gehad. XXX Peter |
|
|||
|
|||
Leuk verslag van je vakantie/avontuur. Mooi om te zien dat het hele gezin geniet. Schitterende bus is het overigens.
|
||||
|
||||
Gaaf verslag, Peter! En inderdaad top om te zien dat de bus gewoon gebruikt wordt waar die voor gemaakt is!
Gave vakantieplek trouwens! Bij bekenden ofzo? Of is dat gewoon een soort boerencamping? Enne...zing jij zo mooi, dat je vrouw oordopjes in moet doen?
|
||||
|
||||
mooi verslag Peter!
|
|
||||
|
||||
tsssss
|
|
||||
|
||||
@Rene, adres ooit gevonden, inmiddels wel bekenden geworden ja, wat een rust daar
En ik zing als een nachtegaaltje, het komt alleen beetje lullig mn strotje uit... Maar! Wörthersee is just around the corner |
|
||||
|
||||
Dit jaar besloten om Wörthersee een jaartje over te slaan, daarvoor in de plaats een korte vakantie in Duitsland-Sauerland te vieren :-)
dichtbij en mooie (althans vinden wij) omgeving. Dus Hemelvaartsdag erheen gereden. Regen onderweg.. Aangekomen en best een mooi uitzicht vanuit het raam Het is eigenlijk een boerderij, die enkele appartementen voor gasten heeft. Meestal vinden wij de adressen zo op google: urlaub am bauernhof Ze hadden een hele grote (nieuwe) hal met onder en boven veel spelletjes en speelruimtes, vooral Airhockey was favoriet, tevens skelters, fietsjes, etcetc. Bus stond ook mooi droog :-) handig met in en uitpakken Het eerste biertje was bevroren .... koeling deed het iets te goed Ow spiegelbeeld ... Om even bij het bierthema te blijven: warsteiner bezocht.. zo wat een complex... Een Tempo matador Kon tijdens de tour maar weinig goede pics maken dus vandaar geen pics vanuit de fabriek, we zeker de moeite waard! Na de tour een paar versnaperingen: (tijdens de stunts zijn er geen ouders of kinderen gewond geraakt of dronken geworden) Bezoekje aan de Sorpesee ook moeite waard potje Skip Bo langs de waterkant Lekker wandelen deden we ook ;-) Ook Bessie had regelmatig dorst Een peppersteak tussendoor Op de terugweg van het eten dacht ik: leuk! een plaatje in het veld met alle bloemen enzo ... briljant! Tot ik vast kwam te zitten.. landweggetje tussen de velgen door, ik wilde draaien maar had niet gezien dat er een 30cm diepe geul langs het velg liep .. Snok! vast ! kak! wat nu .. terug naar de weg gelopen en bij de 2e boerderij was er iemand thuis, een dame met 2 zoons die kwamen wel even.. Duwen, trekken, helaas muurvast.. moeders haalde de auto.. ook met de C klasse bleef de bus stuck. Geen nood! pa komt met de vrachtwagen, over 5 min! Pa komt met vrachtauto met laadbak, steekt een paar keer, draait achteruit en ... VAST ! aardige man trouwens, hij kon ook heel goed Duits schelden .. Effin hij de buurman gebeld, en die kwam met de tracktor... en kar.. eerst kar eraf, doen vrachtwagen lostrekken, daarna achteruit naar ons. De tracktor had ons binnen 30 sec eruit, super! Iedereen heeeeel hartelijk bedankt en we konden weer verder Op naar het appartement Laaste keer airhockey zondagmorgen met team The Showpony's en Team Unicorn Zondag zijn we dan weer naar huis vertrokken. Broodje schnitzel gaat er altijd wel in ;-) Proost ! Tot de volgende keer Last edited by sixpack : 18-05-2018 at 05:47. |