#441
|
||||
|
||||
Tsja...dat kost echt meer dan een paar jaarsalarisen denk ik...
Maar je kan ook gewoon met je Golfje meedoen met time-attack toch? Het hoeft niet altijd zo extreem en full-race. Als je maar lol hebt toch?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#442
|
||||
|
||||
Zou wel erg vet zijn. Ben benieuwd hoeveel ik er zelf uit kan halen.
Zoals ik eerder al zei interesseert aërodynamica mij heel erg. (ik heb het ook een tijdje gestudeerd) en op circuitdagen zie ik vaak dat mensen die toch erg overschatten. Een spoilertje erop en een splitter voorop, dat was het. Maar om een splitter (en airdam) optimaal te laten werken zijn de vorm en eigenschappen van sideskirts weer erg belangrijk, evenals een goede diffusor aan de achterkant. Ik ben al veel aan het rekenen en tekenen geweest en wil dit op mijn eigen golf gaan toepassen. (ook alles afneembaar) zodat ik daadwerkelijk de verschillen op het circuit kan ondervinden
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#443
|
|||
|
|||
Al eens Nigel zijn topic op club gti gelezen? Erg interesant
|
#444
|
||||
|
||||
Nope, heb je een linkje?
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#445
|
|||
|
|||
Blijkbaar staat het topic daar niet meer op, waarschijnlijk door politics
http://www.northloop.co.uk/ Hier is ie wel nog te vinden Naam Nige of NigeP |
#446
|
||||
|
||||
Dankzij 'jellehier' wat foto's gevonden van iemand die aërodynamica op zijn mk2 toepast.
Zoiets zijn de tekeningen en ideeën over mijn golf ook;
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#447
|
||||
|
||||
....
Last edited by boravariant1976 : 28-01-2014 at 15:12. |
#448
|
|||
|
|||
Quote:
dat zijn die finnen toch? dat ding was van t jaar de motorruimte van uitgebrand op zandvoort. maar time attack is gewoon onzin, als je ziet dat die dingen met 800pk en 4wielaandrijving maar 4 seconden onder een saker met ouwe banden zitten, wat in principe een verouderde sportscar is, denk ik toch dat je niet goed bezig bent maar goed, even ontopic 888 bandjes zijn voor wat betreft prijs/kwaliteit verhouding prima bandjes voor een trackday rijder. Zo'n compressor op een 16v is echt wel dik trouwens, mooi gedaan |
#449
|
||||
|
||||
Ik denk dat ik die Federals eens ga proberen, goede prijs/kwaliteit als ik het zo overal lees.
Die banden zijn dan voornamelijk voor 'straatgebruik'. Ik wil een setje echte slicks (op andere velgen) voor circuitdagen dan. Trouwens nog meer nieuws. Zojuist een bieding op Ebay gewonnen. Over een week of 2 ligt hier een Eaton M90 op de stoep Zal wel een stuk beter lopen op mijn auto. Die m90 geeft bij 4000 toeren minder dan de m62 dezelfde prestaties als die m62. Bijkomend voordeel is dat die m90 ook veel lagere inlaattemperaturen geeft dan die m62 omdat hij veel 'rustiger' draait. Daarnaast heb ik waarschijnlijk morgen ook een setje Audi TT remmen. De 312mm variant dus in combinatie met zimmerman schijven, setje goede remblokken erbij en dit zal een hele verbetering zijn
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM Last edited by Sven-GTI : 12-01-2014 at 12:58. |
#450
|
||||
|
||||
Quote:
Aan zo'n time attack ding zitten nog aardig veel regels en beperkingen. Dus velen compenseren dat door veel vermogen. Want er zitten aardig veel regels aan de ophanging, carrosserie aanpassingen, bandenmaten etc. etc. 1:44.583 is toch aardig snel 800pk op 1170kg. Het ronderecord van een Saker RapX is 1:46. (fabrieksaf) (door jeroen bleekemolen) Nog geen 800kg en 'maar' 270 pk Maar goed, zo'n auto is ook niet echt meer te vergelijk met een omgebouwde straatauto
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#451
|
|||
|
|||
Dat zijn weer leuke updates dus!
__________________
Polo 2c steilheck carb project!! Polo g40 eaton!! Project....( bijna klaar) |
#452
|
||||
|
||||
Vandaag pakketje binnen gekregen
M'n compressor uit the USA
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#453
|
||||
|
||||
Mooie update. Ga je deze ook bewerken
|
#454
|
||||
|
||||
Sowieso
De compressor is in goede staat, maar ik ga preventief toch alle lagers vervangen.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#455
|
||||
|
||||
Nice! Benieuwd naar de resultaten!
|
#456
|
||||
|
||||
Mooi Sven! Ben benieuwd hoe dit straks loopt!
|
#457
|
||||
|
||||
Nice!
Is dat goed te doen met die lagers e.d? Een 'normale' schroefcompressor zoals je ze in fabrieken ziet steekt heel erg nauw met de lager afstelling. Zal bij deze ook wel zo zijn denk ik? |
#458
|
|||
|
|||
Dit is een Roots compressor toch? Sowieso heeft die tussen de lobben meer speling dan een schroefcompressor.
Maar mooie update, wat zijn de specs van de blazer? |
#459
|
||||
|
||||
Met een voelermaat / micrometer is het niet zo heel moeilijk om zelf te doen
Specs zal ik even posten. Heb een aantal grafieken uitgetekend zodat je het verschil kunt zien tussen de M62 en de M90
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#460
|
||||
|
||||
Quote:
Heb net zijn hele verhaal op het forum even door gebladerd maar het is echt ongelovelijk wat hij alle maal stuk krijgt met een kleine 150 pk , echt niet normaal !!!
__________________
mk 2 racing mk 2 racing in aanbouw t4 dc 2002 1.8 20vt |