Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #181  
Old 23-05-2013, 23:57
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Ik kan het filmpje alvast niet bekijken Voorlopig dan de link plaatsen?

http://www.youtube.com/watch?v=_D_vg8gnMms
Reply With Quote
  #182  
Old 24-05-2013, 00:25
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,994
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Ik snap niet helemaal waarom de youtube afbeelding niet te zien is op dit forum, of kunnen jullie deze wel zien ?

Het klinkt misschien wat vreemd, maar in werkelijkheid sturen de achterwielen ook lichtjes mee

Ik probeer even wat uit te leggen hier over, want het ziet er zo simpel uit maar ik kan een boek schrijven over wat hier achter zit
Ik leg uit hoe wij deze wielophangen hebben gemaakt.

Doordat de wielophanging altijd bestaat uit verschillende draaipunten zal het Camber, Toe en Caster wat veranderen bij het in of uitveren.

De bassis set-up bij een 4wd auto aan de achterzijde zal het caster wat negatief staan en de Toespoor zal licht positief zijn afgesteld wat inhoud dat de wielen licht naar binnen toe zijn afgesteld.

Bij bijvoorbeeld het remmen zal de voorkant duiken en de achterkant wat omhoog komen. Als je remt zullen de wielen lichtjes veranderen van toespoor naar neutraal, maar mag niet verder naar uitspoor omdat de achterkant dan zal gaan kwispelen

Bij het volgas wegrijden zullen de wielen naar meer toespoor gaan waardoor de wielen meer grip krijgen en de auto stabieler rechtuit wil, maar mag maar in hele lichte maten omdat het anders alweer snel negatief werkt en snelheid kost de de te veel aan wrijving en de bandjes zijn dan nogal snel versleten.

Bij een bocht naar rechts zal aan de achterzijde het buitenste wiel verder inveren waardoor dit wiel dan ook meer toespoor krijgt wat inhoud dat dit wil verder naar binnen gaat en dus wat mee zal sturen waardoor je sneller door de bocht kan gaan.
Aan de binnenkant aan de achterzijde zal de wielophanging verder uit de veren gaan waardoor een lichte negatieve toespoor ontstaat wat inhoud dat dit wiel dus verder naar buiten gaat staan. Hierdoor stuurt ook dit wiel lichtjes naar rechts met de bocht mee.
Dit alles werkt erg goed, maar moet binnen kleine toleranties blijven omdat het anders al snel negatief uit zal werken doordat de auto bv gevoelig word voor overstuur.

Ik hoop dat jullie dit zullen begrijpen en mocht er iemand vragen hebben of er iets aan toe willen voegen of dat ik iets verkeerd geschreven heb mag dat altijd natuurlijk


Schrijf een boek ik koop het. Ik heb je uitleg volledig gesnapt, en begrijp nu eindelijk hoe het kan dat een gelijkaardige auto zich toch totaal anders kan gedragen op de weg en in bochten. Hoe het komt dat bepaalde auto's snel uitbreken langs achter en dat sommige gewoon eindeloos grip hebben. Dankje!
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #183  
Old 24-05-2013, 05:37
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Uitleg...


Ik weet het, maar ik had niet verwacht dat je er op dat niveau mee bezig was, goed man!
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #184  
Old 24-05-2013, 08:20
Foxbuster Foxbuster is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 13
Default

Wat een project! Eentje om te volgen
Reply With Quote
  #185  
Old 26-05-2013, 16:27
Boschie Boschie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 1
Default

Echt super !!!
Reply With Quote
  #186  
Old 08-06-2013, 19:33
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Ik ben eindelijk begonnen om het schutbord er weer in te zetten, maar is ook weer veel werk. Hierna zal ik ook de tunnel gaan vervangen




































Last edited by DutchBuild : 11-03-2016 at 18:12.
Reply With Quote
  #187  
Old 08-06-2013, 19:38
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

GVD wat lever je toch superwerk, Wilco...

Lijkt me fantastisch om jou te zien bedenken, uitwerken en uiteindelijk fabriceren..
Reply With Quote
  #188  
Old 18-06-2013, 15:24
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Bluepower
GVD wat lever je toch superwerk, Wilco...

Lijkt me fantastisch om jou te zien bedenken, uitwerken en uiteindelijk fabriceren..


Ik ben bang dat de werkelijkheid wat tegen valt

Af en toe gaat er eens een hamer door de lucht als het niet wil, en over mijn humeur nog niet gesproken dan

Last edited by DutchBuild : 18-06-2013 at 15:28.
Reply With Quote
  #189  
Old 18-06-2013, 15:27
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

effe een kleine update. Ik kreeg vandaag een mail dat ik de binnendorpels op kan halen die ze hebben gesneden en gezet. Hier kan ik binnenkort ook weer mee verder.

Weer wat verder met het schutbord:





















Last edited by DutchBuild : 11-03-2016 at 18:13.
Reply With Quote
  #190  
Old 20-06-2013, 20:11
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

En weer ben ik druk aan het lassen en slijpen geweest



















































Last edited by DutchBuild : 11-03-2016 at 18:17.
Reply With Quote
  #191  
Old 20-06-2013, 20:25
Tjeerd's Avatar
Tjeerd Tjeerd is offline
Triple Action Donor - travel pussy
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,168
Default

Goed bezig!
__________________
Quote:
Originally Posted by Jeremy Clarkson
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you.
Reply With Quote
  #192  
Old 20-06-2013, 21:30
jones jones is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 1,153
Default

ziet er zoals altijd weer supernetjes uit zeg, heel mooi laswerk iedere keer weer
Reply With Quote
  #193  
Old 20-06-2013, 22:16
skywalker38 skywalker38 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,055
Default

Zien er heel mooi uit wilco die binnenkokers
Reply With Quote
  #194  
Old 03-07-2013, 23:36
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

En weer zijn we een stukje verder


















Last edited by DutchBuild : 11-03-2016 at 18:19.
Reply With Quote
  #195  
Old 04-07-2013, 05:59
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,571
Default

mooi mooi mooi!!
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #196  
Old 04-07-2013, 23:23
g-loudertje's Avatar
g-loudertje g-loudertje is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 1,172
Default

Pracht werk
__________________
Daily: Bmw f30 320d
Fun: Porsche Boxster S
Reply With Quote
  #197  
Old 04-07-2013, 23:38
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Waarom die gaten in de binnendorpels en later weer ingevuld?
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #198  
Old 05-07-2013, 19:48
sander_beer's Avatar
sander_beer sander_beer is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 681
Default

ik denk om de nieuwe binnendorpel op meerdere plaatsen te kunnen verbinden met de originele binnendorpel voor nog meer stevigheid te krijgen ?
Reply With Quote
  #199  
Old 06-07-2013, 20:39
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Klopt helemaal

Deze gaten zitten er in om deze nieuwe delen goed vast te kunnen zetten aan de bestaande binnendorpel.

Alles is zo gemaakt dat de kooi het dragende gedeelte wordt en de rest van het blik er tussen zit om droog te blijven

Ik weet dat het een onoverzichtelijk project is en nog langdradig ook, maar ik moet ergens naar toe werken en daar is dit alles voor nodig. In principe zou een space-frame veel makkelijker zijn voor mij en veel tijd schelen, maar dit mag nu eenmaal niet voor op de weg. We zoeken een beetje de grenzen op voor wat de mogelijkheden om deze straat-legaal te houden. Deze man wil een auto zonder compromis, maar links of rechtsom zit je toch aan bepaalde regels vast.
Nu is het langdradig, maar later bij het opbouwen van alles zullen de vorderingen er beter uit gaan zien en ook zal het beter te begrijpen zijn waarom ik bepaalde dingen maak of aanpas.
Reply With Quote
  #200  
Old 06-07-2013, 23:25
sander_beer's Avatar
sander_beer sander_beer is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 681
Default

je maakt het maar zo langdradig mogelijk , denk niet dat iemand dat hier erg vind
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum