Golf Rallye - 5-cil met Sequentiele 6-bak, 4MOTION en veel Carbon
Wie bij mij op facebook zit of de projecten op onze site hebben gezien, zal al eerder hebben gezien dat ik al een paar maanden bezig ben met een zeer extreme Golf Rallye. Deze Rallye is voor een Duitse klant, maar ik wil hem toch met jullie delen omdat ik deze echt van A tot Z moet bouwen bijna alles zelf moet beslissen. Het enige wat ik kreeg opgedragen is dat alles perfect moest en dat hij toch wel 800pk wil hebben en de meest extreme mk2 moet gaan worden.
We zijn nu al een eindje op weg, maar er zit echt niet normaal zo veel werk in omdat alles perfect moet, maar de koets heel erg slecht was. Omdat hier heel veel meer werk in zit dan gedacht en het mij allemaal te veel werd deze zomer heb ik mijn Golf 2-project ingeruild voor een Leon Supercopa mk2 ivm tijdwinst, maar komt een nieuwe thread van;) Ik was al bezig met de nieuwe 2.5L 5-cilinder en nu ben ik bezig om 2 dezelfde motoren met bak enz te bouwen. 1 voor deze Rallye en de 2e voor in mijn Leon. Hier zat een R32 Bi-turbo in van HGP, maar vond hij veel te zwaar en moest anders. Ik denk dat de 5-cil een goed alternatief is :) Zoals ik hem binnen kreeg: Het leek heel wat, maar bij het openen van de deur viel het mij meteen op dat de deurrubbers echt niet meer gingen passen, en dit was tevens het begin van een volledig verknalde Golf Rallye: Volgende stap was dat de eigenaar niet in zijn auto kon zitten omdat de hoofd-beugel van de kooi veel te ver naar voren zat: Alles moest er uit en opnieuw gemaakt worden wat heel veel meer werk is dan eerst gedacht: |
Damn zal wel lekker werkje zijn geweest die kooi eruit halen!
|
Inieder geval nog een hoop werk wat eraan zit, zit hopelijk toch geen deadline op de auto.
Maar dat zal vast wel weer dik in orde komen :thumbup: |
Ik heb op facebook idd al één en ander voorbij zien komen. Dit is een flinke klus. Maar dat komt met jou kennis en kunde wel goed. Ik vind het leuk om te volgen.
Ik vraag me toch ook af wat zo'n eigenaar bezield om zelf zo weinig betrokken te zijn bij zijn project. Of overleg je wel al je keuzes met hem? Ik ben ook wel benieuwd hoe je daar verder financieel mee omgaat. Stuur je gewoon iedere maand een factuur van je uren en materiaal, of hoe spreek je zoiets af? Ik neem toch aan dat jij je broek er ook niet aan wilt scheuren... |
heb hem indd op facebook al even voorbij zien komen
allemaal mooie projecten daar :thumbup: zeker erg benieuwd naar het de vorderingen, zat best een flinke kooi in trouwens |
800pk wil hebben en de meest extreme mk2 moet gaan worden.
Dan zal je er toch nog wat meer als 800 pk in moet om doen , er zijn inmiddels in duitsland meer die 900 pk hebben dan 800 hoor hier is er een van zo zijn er nog wel een stuk of tien. Dan zou ik voor een V10 gaan uit de rs6 http://www.youtube.com/watch?v=JFCTd6eOMwU |
Quote:
Wat weegt een V10 dan? |
En AME heeft ook een nieuwe Golf Rallye gebouwd is hij nog mee aan het afstellen. m En daar heeft hij al 1000 pk mee geklokt op lage turbo druk.En hij gaat stracks over de 1200 pk .
R30 Turbomotor im R-Golf mit GTX4202R Lader, Zweikammer-Spaltaugrohr, AME-Sondernockenwellen, Wasserladeluftkühler, 14 Einspritzdüsen die zusammen über 11 Liter pro Min. schaffen mit Fuelab-Hochleistungskraftstoffpumpe, usw. Die ersten Le... Samen 11 lieter per min. maken R30 turbo motor in de R golf GTX4202R loaders, dubbele-kamer Spaltaugrohr, AME - speciale remnokas, water intercoolers, 14 injectoren met Fuelab - brandstofpomp, enz. Wij zijn de eerste prestatiegegevens hebt genoeg tijd is, aan het einde van de week. (met 1 en 1,5 bar eerste) Voordelen ruim boven de 1000 PS maar met meer dan 1,5 bar zijn het doel |
Quote:
Sorry dat ik het zo zeg, maar ik denk dat jij het niet helemaal snapt. Meest extreem wil niet zeggen, extreem veel vermogen of extreem dikke motor etc. Met extreem bedoel ik extreem goed, balans, snel, wegligging en moet heel blijven :) Een WRC is ook extreem en dus perfect, snel, in balans en heeft maar 300pk, maar kost wel vanaf 8ton en niet voor niets. Het gaat om een perfecte mk2 die erg extreem is in techniek. Daarbij heb ik de opdracht dat alle techniek belangrijk is en dat het uiterlijk hier op aangepast zal worden en dus op de 2e plaats staat ;) Een 2.5L 5-cilinder pakken en er een grote turbo achter hangen kan iedereen en heet tuning. Dit is een ander verhaal omdat echt alles van het chassis, motor en bak opnieuw gebouwd word en alles zo is gebouwd dat dit alles in balans is, betere wegligging, perfecte overbrenging en een motor met een betere response en een mooi vermogens/koppel kromme enz. Veel pk is leuk voor in de kroeg of drag-racen en een overdreven dikke motor is leuk voor de show, maar deze auto moet gaan presteren op het circuit en is de gevraagde 800pk eigenlijk al overkill ;) Het gaat dus om het verschil tussen professionele motorsport en tuning. En geloof maar gerust dat daar heeeeel veel verschil tussen zit. Niet alleen kwa bouwen, maar ook kwa kosten. |
Mooi project. Wat een werk zeg met die rolkooi. Had dat zijn redenen dat die zo erin gelast zat??
|
Quote:
Leuk voor recht door :) Dit heeft toch niks met een race-auto te maken. Ik denk dat je niet helemaal snapt wat het verschil tussen motorsport en tuning is. Als ik jullie moet geloven zal zon 1000+ pk monster toch sneller moeten zijn dan een F1 met maar 900 pk :D |
Quote:
Oke ik dacht dan je hem klaar zou maken voor op de drag baan ;) Maar heb je dan 800 pk nodig voor in de rally .ik kan me nog herinderen dat audi ook eens een keer een rally auto heeft gebouwt, met tussen de 800pk en 1000 pk maar zijn ze weer van af gestapt om dat de wagen onbestuurd baar was :D |
Quote:
de S1 ? ding heeft meeste gewonnen Rallye's op zn naam staan ooit ! Nee, laat dat maar aan audi over (of in dit geval DutchBuild) ;) |
@Sipke;Dat was op verzoek van de rijders.
Sorry van het off topic. Petje af Wilco. |
Quote:
Ehm nee de s1 reed met 570 pk rond. De 1000 pk rallye testversie heeft enkel testruns gedaan waarbij de rijders aangaven dat deze onbestuurbaar was geworden. Kort na deze test werd de groep b ten einde geroepen omdat de toenmalige groep b al onbestuurbaar waren op hoge snelheid. |
Quote:
Die discussie over "meest extreem" moet je helemaal niet willen voeren. Het gaat bij elke auto om het doel. "Wat wil je ermee doen?" Ga je dragracen, wordt het een circuit-auto, wordt het een rally auto, of gewoon een showauto met dik vermogen, enz? Je kunt dat niet met elkaar vergelijken. Moet je ook niet willen vergelijken. Persoonlijk ben ik benieuwd naar het vervolg van dit project. Het wordt in ieder geval een auto die vakkundig en weloverwogen in elkaar gezet wordt. Ik hou wel van een pure motorsport auto, die kwa looks en afwerking op het show en shine veld ook een goed figuur slaat. |
Maar petje af wilco. Mooi om te lezen dat je de zin weer terug hebt. Om de hoek of rechtuit, 50 of 1500 pk, doe je best! Dan genieten wij hier vanuit de stoel mee
|
Quote:
Ehm ook nee. De coureurs waren juist tegen de enorme ontwikkelingen van de fabrikanten. Na de dood van oa Henri toivonen De vermogens hadden meer te maken met dat de f1 gestopt was met de turbo ontwikkeling en men deze wou voortzetten in de group b. Walter rohr prees bijvoorbeeld de middenmotor aan ipv de ver voor de voorwielen geplaatste r5 |
Quote:
:thumbup: ;) |
Quote:
Dat bedoel ik Richard. |
All times are GMT +1. The time now is 12:39. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.