Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #161  
Old 04-12-2012, 22:08
Rallye Rallye is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 1,188
Default

Jij zit ook nooit stil he
__________________
Golf Rallye
Golf 8 GTI
Caddy 2.0TDI
Reply With Quote
  #162  
Old 05-12-2012, 07:40
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,361
Default

lees dit topic nu pas..
ben geen groot Corrado fan zelf..maar dat is puur smaak ..
maar de manier waarop jij bezig bent..de know how ,skills and patience...
Awesome beyond belief...megaproject..
Reply With Quote
  #163  
Old 05-12-2012, 08:59
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Quote:
Originally Posted by Rallye
Jij zit ook nooit stil he

Kan ik niet...

Quote:
Originally Posted by heinz74
lees dit topic nu pas..
ben geen groot Corrado fan zelf..maar dat is puur smaak ..
maar de manier waarop jij bezig bent..de know how ,skills and patience...
Awesome beyond belief...megaproject..

Thanks kerel, altijd leuk dergelijke reacties!
Voor als je een Golf fan bent:Op- en ombouw van VWMotorsport Golf mk2 naar TFSI DSG trackday car
Reply With Quote
  #164  
Old 05-12-2012, 10:19
VwGolfMK2VW VwGolfMK2VW is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 981
Default

Net even het topic van de golf en de corrado doorgelezen..
Echt vakwerk wat je verricht.. Super..

Maar 1 vraagje.. Bij beide projecten kies je ervoor om de starre achteras te laten zitten, waarom kies je niet voor onafhankelijke wielophanging? (want til je nu je achterwiel niet op in de bocht?)
Of weegt al het werk dan niet op tegen het resultaat?

Verders top hoor!
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90
Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14
Reply With Quote
  #165  
Old 09-12-2012, 15:54
3gnr48 3gnr48 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 253
Default

Respect kerel super net werk wat je levert!
Keep up the good work!!!
Reply With Quote
  #166  
Old 09-12-2012, 16:46
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

nice een 6 cilinder,had het al van nando gehoord.....over dat gewichtsverschil is het laatste woord nog niet gesproken trouwens.ben benieuwd hoe jij dat gaat ervaren,het zal elkaar imo niet veel maken.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #167  
Old 09-12-2012, 16:52
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Quote:
Originally Posted by Herm Schreurs
Thanks gentlemen!

Overbrengingen in de bak doen ook erg veel

Idd, met een goede (qua verhoudingen) versnellingsbak valt meer te halen dan menig mens denkt!
Gaaf, met een 6 pitter!
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #168  
Old 09-12-2012, 17:34
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Quote:
Originally Posted by VwGolfMK2VW
Net even het topic van de golf en de corrado doorgelezen..
Echt vakwerk wat je verricht.. Super..

Maar 1 vraagje.. Bij beide projecten kies je ervoor om de starre achteras te laten zitten, waarom kies je niet voor onafhankelijke wielophanging? (want til je nu je achterwiel niet op in de bocht?)
Of weegt al het werk dan niet op tegen het resultaat?

Verders top hoor!

Dankje, de starre achteras doet het gewoon goed, ombouwen gaat zeker naar onafhankelijk maar of dat opweegt tegen eventuele voordelen weet ik niet.
Nog geen nadelen ervaren zo moet ik zeggen.
Reply With Quote
  #169  
Old 09-12-2012, 17:40
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Quote:
Originally Posted by Herm Schreurs
Dankje, de starre achteras doet het gewoon goed, ombouwen gaat zeker naar onafhankelijk maar of dat opweegt tegen eventuele voordelen weet ik niet.
Nog geen nadelen ervaren zo moet ik zeggen.


Roy(Koenen) heeft uiteindelijk zijn Golf4 van 4motion terug gebouwd naar FWD, waarbij hij wel een (HELE mooie) nieuwe achterbrug met onafhankelijke ophanging met uniballs had gemaakt. Scheelde geloof ik wel een aantal seconden aan rondetijd op zandvoort..
Reply With Quote
  #170  
Old 09-12-2012, 17:42
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Quote:
Originally Posted by 3gnr48
Respect kerel super net werk wat je levert!
Keep up the good work!!!

Thanks kerel, tof van de complimenten!

Quote:
Originally Posted by De Pul
nice een 6 cilinder,had het al van nando gehoord.....over dat gewichtsverschil is het laatste woord nog niet gesproken trouwens.ben benieuwd hoe jij dat gaat ervaren,het zal elkaar imo niet veel maken.

Dat valt ook wel mee als je er maar rekening mee houd, remmen in de bochten is zowiezo uit den boze

Quote:
Originally Posted by Gijs
Idd, met een goede (qua verhoudingen) versnellingsbak valt meer te halen dan menig mens denkt!
Gaaf, met een 6 pitter!

Inderdaad, ben nog even de beschikbare delen aan het inventariseren. Heb nog verschillende dingen liggen en bij een goede kennis is nog veel beschikbaar

Updates komen eraan!
Reply With Quote
  #171  
Old 10-12-2012, 15:30
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,030
Default




Ziet er goed uit! Waar heb je die koppelingen ed besteld als ik vragen mag?
Reply With Quote
  #172  
Old 10-12-2012, 17:47
RitchieVR6's Avatar
RitchieVR6 RitchieVR6 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 270
Send a message via MSN to RitchieVR6
Default

Mooie keuze Herm, Simon met z'n Ralley is ook goed te spreken over een R32 op het cirquit. Helaas heb ik die ervaring nog niet gehad, hopelijk aankomende lente/zomer hier en daar wat rondjes maken.
Ben benieuwd hoe die dr in komt te hangen met de specs van de bak.

Kun je nog uit de voeten met je huidige brandstof toevoer setup?
Ik moet nog een (extra) pomp monteren. Ik zoek nog een mooie setup, liefst in de tank ipv onder de de Corrado.
Jij nog tips? Ik zie hierboven dat je een extra pomp eronder hebt hangen, wat heb je in de tank zitten?

Keep up the good work!
__________________
---------------------------------------------------
If your car doesn't scrape it's not low enough!

Corrado -Edition 3.2- project car
New Beetle 1.6
Passat variant 1.8 20vt
Reply With Quote
  #173  
Old 10-12-2012, 18:33
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Quote:
Originally Posted by steven16v



Ziet er goed uit! Waar heb je die koppelingen ed besteld als ik vragen mag?


Thanks!
Die zijn van Goodridge.
Te bestellen bij ISA-racing.de of Sandtler.de

Kunt ze ook bij van Kronenburg bestellen, die voeren hun eigen lijn hierin...

Gr Herm

Last edited by Herm Schreurs : 10-12-2012 at 18:43.
Reply With Quote
  #174  
Old 10-12-2012, 18:42
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Quote:
Originally Posted by RitchieVR6
Mooie keuze Herm, Simon met z'n Ralley is ook goed te spreken over een R32 op het cirquit. Helaas heb ik die ervaring nog niet gehad, hopelijk aankomende lente/zomer hier en daar wat rondjes maken.
Ben benieuwd hoe die dr in komt te hangen met de specs van de bak.

Kun je nog uit de voeten met je huidige brandstof toevoer setup?
Ik moet nog een (extra) pomp monteren. Ik zoek nog een mooie setup, liefst in de tank ipv onder de de Corrado.
Jij nog tips? Ik zie hierboven dat je een extra pomp eronder hebt hangen, wat heb je in de tank zitten?

Keep up the good work!

Hoi Richard,
Thanks! Dat is ook een van de redenen om voor de R32 te kiezen, originele blok, bak blijft heel, aandrijflijn blijft heel.
Ik heb een Bosch 044 pomp onder de wagen gemonteerd met een Bosch motorsport filter daarachter.
In de tank heb ik een opvoerpomp zitten die de benzine leverd voor de Bosch pomp, deze neemt de druk weer voor zijn rekening. Nu heb ik wel nog een voorraadtankje klaarstaan om in de auto te monteren als 1L voorraad voor de Bosch drukpomp omdat de opvoerpomp bij minder dan een halve tank wel eens te weinig kon aanzuigen.
Reply With Quote
  #175  
Old 10-12-2012, 19:56
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,030
Default

Hoezo zou de pomp in de tank te weinig aan kunnen zuigen?

Thank voor de sites.
Reply With Quote
  #176  
Old 10-12-2012, 20:11
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Quote:
Originally Posted by Herm Schreurs
Thanks!
Die zijn van Goodridge.
Te bestellen bij ISA-racing.de of Sandtler.de

Kunt ze ook bij van Kronenburg bestellen, die voeren hun eigen lijn hierin...

Gr Herm

Guus de Koster kan ook herm..
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #177  
Old 10-12-2012, 21:05
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Quote:
Originally Posted by steven16v
Hoezo zou de pomp in de tank te weinig aan kunnen zuigen?

Thank voor de sites.

Als je optrekt, remt, of bocht neemt en de tank zit niet helemaal vol, de originele tank heeft geen schotten en een vlakkebodem. De opvoerpomp zuigt vanaf de vlakke bodem dus kan zijn dat hij dan luchtaanzuigt.
Origineel zit er een accumulator tussen heb ik niet meer en ga ik dmv een catchtank oplossen.
Reply With Quote
  #178  
Old 10-12-2012, 21:06
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
Guus de Koster kan ook herm..

Weet ik, leverd het ISA-racing pakket alleen dubbel btw.
Heb ik geen fijne ervaringen mee. Laten we het daar maar op houden.
Reply With Quote
  #179  
Old 10-12-2012, 21:22
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,030
Default

Quote:
Originally Posted by Herm Schreurs
Als je optrekt, remt, of bocht neemt en de tank zit niet helemaal vol, de originele tank heeft geen schotten en een vlakkebodem. De opvoerpomp zuigt vanaf de vlakke bodem dus kan zijn dat hij dan luchtaanzuigt.
Origineel zit er een accumulator tussen heb ik niet meer en ga ik dmv een catchtank oplossen.


Oke duidelijk. Maar waarom geen accumulator? Lijkt mij een eenvoudige oplossing.
Reply With Quote
  #180  
Old 10-12-2012, 22:32
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Paste niet en wilde ik ook niet, geen originele meuk, eigenlijk ook liever een andere tank Odat een opvoerpomp niet nodig meer is maar nu eerst maar weer eens een motor terug erin en rijden
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum