Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #101  
Old 23-11-2012, 19:03
ErwinZ ErwinZ is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 219
Default

Wat een vakmanschap! Super!
__________________
'04 Seat Leon Topsport TDI
Reply With Quote
  #102  
Old 26-11-2012, 13:20
marcel--46 marcel--46 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 209
Default

Schitterend werk!
Reply With Quote
  #103  
Old 14-12-2012, 19:37
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Het is weer tijd voor een update

Gaandeweg zijn we alle benodigde onderdelen al aan het verzamelen:

De sequentiële 6-bak zoals jullie ook al eerder hebben kunnen zien bij het Supercopa project van mijzelf. Er zijn dus 2 van deze bakken besteld met bijde een andere overbrenging. Er zit 2 maanden levertijd op en ik hoop ze in februari op te kunnen halen in Tsjechië













Pookie:













De bijbehorende software en computer. Op deze manier kunnen we het motorvermogen per versnelling afregelen:







Een doos vol met mooie spulletjes uit de US:






















Een TIAL 50mm afblaasklep:




Een Peloquin sperr voor in het achterdiff:




Weer wat gedane werkzaamheden:































































Last edited by DutchBuild : 11-03-2016 at 11:51.
Reply With Quote
  #104  
Old 14-12-2012, 19:40
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Mooi spul hoor Wilco!!! Ben erg benieuwd hoe die seq bak gaat bevallen... Jammer genoeg voor mij VEEL te duur, anders was het wel een leuke/mooie aanvulling geweest voor de projectjes!
Reply With Quote
  #105  
Old 14-12-2012, 20:13
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Bluepower
Mooi spul hoor Wilco!!! Ben erg benieuwd hoe die seq bak gaat bevallen... Jammer genoeg voor mij VEEL te duur, anders was het wel een leuke/mooie aanvulling geweest voor de projectjes!


Ik ben ook erg benieuwd hoe deze zal schakelen en is ook voor mij een fortuin. Het scheelt voor mijzelf dat ik er 2 tegelijkertijd kon bestellen en ben zelfs bezig met een 3e bak voor een klant. Omdat ik als bedrijf geen BTW hoef te betalen en nog wat korting kreeg kon ik hem ook voor mijzelf kopen, maar blijft echt heel veel geld. Deze klant wilde perse een sequentiële bak en ik heb lang moeten zoeken naar een bedrijf die dan ook een bak kan maken die sterk genoeg is voor 800NM.
Ben er speciaal voor naar verschillende motorsportbeurzen enz geweest, maar uiteindelijk bleef alleen deze over.
Veel grote merken begonnen er echt niet aan zoals Drenth, Drexler enz.
Ik rijd nu zelf al een paar jaar met een Quaife-bak en bevalt goed, maar is nog wel met H-patroon. 1x misschakelen is dan wel einde bak en motor met een beetje pech en met een sequentiele bak kan je nooit naar een verkeerde versnelling schakelen en je hoeft natuurlijk niet meer te koppelen wat veel tijd scheelt. In deze zit komt een platensperr en ik moet hun nog gaan vertellen hoeveel procent deze moet zijn, maar ik heb nog geen idee eigenlijk. Ik heb alleen rijervaring met een wormsperr en daar ben ik niet echt tevreden over.

Last edited by DutchBuild : 14-12-2012 at 20:54.
Reply With Quote
  #106  
Old 14-12-2012, 22:03
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,571
Default

tijd voor een vers schijfje op die eerst paar foto's van de slijptol

nee zonder gekheid, weer mooie spullen en deftige vorderingen
is die versnellingspook nog steeds een render met die 3 kleuren? of is het de real deal
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #107  
Old 14-12-2012, 22:17
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by vdWal.
tijd voor een vers schijfje op die eerst paar foto's van de slijptol

nee zonder gekheid, weer mooie spullen en deftige vorderingen
is die versnellingspook nog steeds een render met die 3 kleuren? of is het de real deal


Die borstel was wel aardig op idd Ik moet ook op de kleintjes letten, dus word er niks weggegooid voor dat het helemaal op is

Ik heb alleen geen idee wat je probeert te zeggen over de pook. Zou je dit nader kunnen uitleggen?
Reply With Quote
  #108  
Old 14-12-2012, 22:24
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,571
Default

snap het indd wel! was ook meer als grap

je toont foto's van de pook met de blauwe achtergrond, is dit al het echte product?
of nog een computer render (3D beeld), het ziet er goed uit
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #109  
Old 14-12-2012, 22:43
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by vdWal.
snap het indd wel! was ook meer als grap

je toont foto's van de pook met de blauwe achtergrond, is dit al het echte product?
of nog een computer render (3D beeld), het ziet er goed uit



Dat van die grap die snapte ik

De Eerste foto met de zwarte achtergrond is een 3D tekening, maar die met de blauwe achtergrond is al een foto van het product. Deze pook is universeel, maar zal een andere bevestiging krijgen in onze auto's denk ik, maar de pook is zoals je hem hier ziet. Je kan hier wel zien dat er aandacht aan besteed is, want ik vind hem erg mooi vergeleken met de meest andere die je wel eens in een race-auto ziet zitten.
Ik kan niet wachten tot we deze op kunnen gaan halen
Reply With Quote
  #110  
Old 14-12-2012, 23:28
MartinW0527 MartinW0527 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 265
Default

Quote:
De bijbehorende software en computer. Op deze manier kunnen we het motorvermogen per versnelling afregelen:

Bedoel je niet de onderbrekingstijd van de injectie?

Ik vind het wel supergaaf hoe je zo'n project aan pakt, en dat je er 'gewoon' je werk van maakt
Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat, dus deze ga ik zeker volgen.

Hoe ga je het onderstel doen eigenlijk, de originele wielophanging verbeteren, of maak je mooie nieuwe buisdraagarmen met uniballs of iets in die richting?
Reply With Quote
  #111  
Old 15-12-2012, 01:18
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by MartinW0527
Bedoel je niet de onderbrekingstijd van de injectie?

Ik vind het wel supergaaf hoe je zo'n project aan pakt, en dat je er 'gewoon' je werk van maakt
Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat, dus deze ga ik zeker volgen.

Hoe ga je het onderstel doen eigenlijk, de originele wielophanging verbeteren, of maak je mooie nieuwe buisdraagarmen met uniballs of iets in die richting?



Omdat met dit systeem bekent is in welke versnelling je zit, kunnen er veel verschillende dingen afgeregeld worden. Het klopt idd dat de ontsteking kortstondig onderbroken moet worden zodat er even geen kracht/koppel word overgedragen. Dit is omdat het schakelen zonder te koppelen zo veel makkelijker gaat zonder de tandwielen te vernielen omdat hier dan even geen kracht op word overgedragen. ook kan je dan gewoon je gaspedaal ingedrukt houden wat dan allemaal bij elkaar weer wat tijd scheelt. Als je bij elke keer schakelen wat tijd wint scheelt dat toch al gauw secondes per ronde.
Hier naast wil ik ook het vermogen per versnelling gaan afregelen zodat alles goed op het asfalt kan worden overgebracht. Zo kan je in de eerste versnelling wegrijden met minder vermogen en per versnelling het vermogen opbouwen omdat de 800pk met 800NM anders echt overkill is voor op het circuit.
Wat we later ook kunnen gaan uitbreiden is om de schakelpook automatisch te laten schakelen zodat je kan schakelen met hendels aan het stuur en hiermee ook het tussen-gas voor het terugschakelen automatisch laten verlopen, maar ik ben bang dat dit het rijplezier bederft en gaan we pas later mee aan de gang met in het achterhoofd dat dit wel mogelijk is.

Voor de wielophanging heb ik al wel wat ideeën, maar zal later aan bod komen. Ik wil wel veel delen zelf maken, maar ik moet rekening houden met de TUV wat zal inhouden dat deze delen ten alle tijden vervangen moeten kunnen worden voor originele, omdat hij anders niet goedgekeurd zal gaan worden.

Last edited by DutchBuild : 28-12-2012 at 21:12.
Reply With Quote
  #112  
Old 28-12-2012, 16:45
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Ik heb momenteel niet zo veel tijd voor deze auto omdat er nog 3 andere auto's van klanten bij mij in de werkplaats staan en een hogere priortijd hebben.
Maar desondanks ben ik er wel weer even mee bezig geweest:




[IMG]hhttp://dutchbuild.com/images/igallery/resized/7901-8000/728-7911-800-600-80.jpg[/IMG]



























Last edited by DutchBuild : 11-03-2016 at 11:57.
Reply With Quote
  #113  
Old 28-12-2012, 17:00
johan-k's Avatar
johan-k johan-k is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 488
Default

Mooi project en erg netjes
Reply With Quote
  #114  
Old 28-12-2012, 18:06
GolfKaatsheuvel GolfKaatsheuvel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 406
Default

Ziet er erg goed uit, zoals altijd!!
Reply With Quote
  #115  
Old 28-12-2012, 18:50
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Respect voor je werk Wilco, maar slijpen zonder beschermkap?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #116  
Old 28-12-2012, 19:57
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

bah, wat verschrikkelijk mooi laswerk

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Respect voor je werk Wilco, maar slijpen zonder beschermkap?

doe jij dat niet dan
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #117  
Old 28-12-2012, 20:09
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Respect voor je werk Wilco, maar slijpen zonder beschermkap?


doe ik ook...die beschermkappen zitten altijd in de weg en nu kan ik ook grotere schijven monteren (125mm ipv 110mm).
Gewoon koppie erbij houden

Ziet er allemaal weer top uit Wilco!
Reply With Quote
  #118  
Old 28-12-2012, 20:17
Larsv5's Avatar
Larsv5 Larsv5 is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 4,038
Default

Heerlijk om te zien en lezen dit project...!
__________________
Dodge RAM 1500
Reply With Quote
  #119  
Old 28-12-2012, 20:23
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Oja, Waar jullie al wel niet op letten zeg

Met autoplaatwerk gaat een beschermkap echt niet. Je komt anders niet in de hoekjes en netjes vlak slijpen gaat ook al lastig. Ook gebruik ik nog wel eens een nogal te grote slijpschijf om ergens bij te kunnen. Op de eerste foto kan je zien dat ik helemaal door de buis heen moest, en dat gaat echt niet met een normaal schijfje. In het begin slijp je nog wel eens in je vinger, maar na een keer of 10 heb je daar geen last meer van

En nu maar hopen dat de ARBO niet mee kijkt
Reply With Quote
  #120  
Old 29-12-2012, 00:21
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,571
Default

ondanks iets minder tijd wel weer een erg nette update
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum