Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-10-2012, 09:52
ManMachine ManMachine is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 24
Default Brandstofdruk!

Iemand enig idee hoeveel Bar de brandstofdruk moet wezen op een

GTI 16V PL op Digifant 1?

Ik zie nu op de drukmeter 3.8 Bar staan
Maar ik vind dat hij niet lekker doortrekt dus vandaar mijn vraag!
Reply With Quote
  #2  
Old 23-10-2012, 11:32
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

die van mij staat op 4 bar.
Grootste kans op goed lopen is heel veel proberen.
Staat je Co potentiometer ook goed? want dat hangt ook samen.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 23-10-2012, 11:37
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Dat is te laag volgens mij.

Ik meende altijd dat deze minimaal 5 bar moest draaien?

Ooit eens gehoord, dus weet niet of dit klopt.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #4  
Old 23-10-2012, 11:57
ManMachine ManMachine is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 24
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
die van mij staat op 4 bar.
Grootste kans op goed lopen is heel veel proberen.
Staat je Co potentiometer ook goed? want dat hangt ook samen.


Goeie vraag Johan!

Ik weet nog geen eens waar die zit

Hier ff een foto van de motorruimte

Reply With Quote
  #5  
Old 23-10-2012, 12:15
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Je Co pot meter is zeg maar je luchtmassameter en zit in de aanzuigbuis bij je powerfilter.
Deze moet op de 2 buitenste pen bezettingen ongeveer tussen de 550 & 650 ohm weerstand hebben.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #6  
Old 23-10-2012, 15:32
ManMachine ManMachine is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 24
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Je Co pot meter is zeg maar je luchtmassameter en zit in de aanzuigbuis bij je powerfilter.
Deze moet op de 2 buitenste pen bezettingen ongeveer tussen de 550 & 650 ohm weerstand hebben.


Ok bedankt Johan!

Ik had ff geen multimeter bij de hand helaas
Maar ik heb de stekker er ff af gehad en ik merkte geen verschil
Zou je dat moeten merken?
Reply With Quote
  #7  
Old 24-10-2012, 09:02
ManMachine ManMachine is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 24
Default

Iemand enig idee?
Reply With Quote
  #8  
Old 24-10-2012, 10:12
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

met rijden moet je dat wel merken want deze sensor 'meet' hoeveelheid lucht die er binnenkomt waarna de computer kan bepalen hoeveel er moet worden ingespoten.
zolang hij tegen de nullast schakelaar aanstaat merk je dus wss niets.

Misschien dat je met je multimeter eens kan meten deze week, ben wel benieuwd waar die van jou op staat --> ik ben nl ook nog aan het proberen
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #9  
Old 24-10-2012, 10:36
ManMachine ManMachine is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 24
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
met rijden moet je dat wel merken want deze sensor 'meet' hoeveelheid lucht die er binnenkomt waarna de computer kan bepalen hoeveel er moet worden ingespoten.
zolang hij tegen de nullast schakelaar aanstaat merk je dus wss niets.

Misschien dat je met je multimeter eens kan meten deze week, ben wel benieuwd waar die van jou op staat --> ik ben nl ook nog aan het proberen


Ik zal wel eens ff meten van de week je hoort het zo gauw mogelijk
Reply With Quote
  #10  
Old 25-10-2012, 21:31
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Dat is te laag volgens mij.

Ik meende altijd dat deze minimaal 5 bar moest draaien?

Ooit eens gehoord, dus weet niet of dit klopt.

Digifant hoeft niet zo veel druk te hebben
Reply With Quote
  #11  
Old 25-10-2012, 21:32
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by ManMachine
Iemand enig idee hoeveel Bar de brandstofdruk moet wezen op een

GTI 16V PL op Digifant 1?

Ik zie nu op de drukmeter 3.8 Bar staan
Maar ik vind dat hij niet lekker doortrekt dus vandaar mijn vraag!

Is de opbrengst wel voldoende
Geen verstopt filter
Reply With Quote
  #12  
Old 27-10-2012, 11:36
Koppelmeister's Avatar
Koppelmeister Koppelmeister is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 199
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Je Co pot meter is zeg maar je luchtmassameter en zit in de aanzuigbuis bij je powerfilter.
Deze moet op de 2 buitenste pen bezettingen ongeveer tussen de 550 & 650 ohm weerstand hebben.


Nou ik heb ff gemeten

Hij geeft precies 1356 Ohm weerstand aan!
Kan ik hem nou gewoon terugdraaien met die stelschroef?
__________________
The Home Of Discomusic!
Reply With Quote
  #13  
Old 27-10-2012, 12:03
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Je kan er gwn aan draaien. Wel ff meten na een paar slagen welke kant je m opdraait. Mocht t daarna niet goed zijn kan je m altyd terug zetten. Die van mij is er iig heel wat van opgeknapt.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #14  
Old 27-10-2012, 12:08
Koppelmeister's Avatar
Koppelmeister Koppelmeister is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 199
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Je kan er gwn aan draaien. Wel ff meten na een paar slagen welke kant je m opdraait. Mocht t daarna niet goed zijn kan je m altyd terug zetten. Die van mij is er iig heel wat van opgeknapt.


Ga ik daar vanmiddag ff mee aan de slag,kijken of het beter word
__________________
The Home Of Discomusic!
Reply With Quote
  #15  
Old 27-10-2012, 12:32
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Ik ben benieuwd wat die van jou doet
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #16  
Old 27-10-2012, 13:08
Koppelmeister's Avatar
Koppelmeister Koppelmeister is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 199
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Ik ben benieuwd wat die van jou doet


Nou mooi afgeregeld op 565 Ohm hij loopt nou stationair wat strakker!
Maar ik blijf hetzelfde houden met rijden,af en toe inhouden?

Nou moet ik wel zeggen dat de brandstofpomp wel erg veel herrie maakt
Hij zoemt erg hard dus misschien is dat wel de boosdoener
Of de brandstoffilter?
__________________
The Home Of Discomusic!
Reply With Quote
  #17  
Old 27-10-2012, 15:57
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Zou beide kunnen. Maar de brandstofpompen willen nogal eens kapot gaan, en geven dan vaak problemen van stotteren, inhouden e.d. Als je het goed wil doen moet je dus de pomp en de filter vervangen, dan weet je zeker dat het goed is
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #18  
Old 27-10-2012, 17:29
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Die van mij heeft t als de tank haast leeg is en je door de bocht gaat. Of van de rotondes. Brandstoffilter al eens vernieuwd?
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #19  
Old 27-10-2012, 17:42
Koppelmeister's Avatar
Koppelmeister Koppelmeister is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 199
Default

Nee brandstoffilter is nog niet vernieuwd
Iemand enig idee welke ik dan nodig hebt?
__________________
The Home Of Discomusic!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum