Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Brandstofdruk! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=106129)

ManMachine 23-10-2012 09:52

Brandstofdruk!
 
Iemand enig idee hoeveel Bar de brandstofdruk moet wezen op een

GTI 16V PL op Digifant 1?

Ik zie nu op de drukmeter 3.8 Bar staan
Maar ik vind dat hij niet lekker doortrekt dus vandaar mijn vraag!

Johan1982MK1 23-10-2012 11:32

die van mij staat op 4 bar.
Grootste kans op goed lopen is heel veel proberen.
Staat je Co potentiometer ook goed? want dat hangt ook samen.

Sven-GTI 23-10-2012 11:37

Dat is te laag volgens mij.

Ik meende altijd dat deze minimaal 5 bar moest draaien?

Ooit eens gehoord, dus weet niet of dit klopt.

ManMachine 23-10-2012 11:57

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
die van mij staat op 4 bar.
Grootste kans op goed lopen is heel veel proberen.
Staat je Co potentiometer ook goed? want dat hangt ook samen.


Goeie vraag Johan!

Ik weet nog geen eens waar die zit :redface:

Hier ff een foto van de motorruimte


Johan1982MK1 23-10-2012 12:15

Je Co pot meter is zeg maar je luchtmassameter en zit in de aanzuigbuis bij je powerfilter.
Deze moet op de 2 buitenste pen bezettingen ongeveer tussen de 550 & 650 ohm weerstand hebben.

ManMachine 23-10-2012 15:32

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Je Co pot meter is zeg maar je luchtmassameter en zit in de aanzuigbuis bij je powerfilter.
Deze moet op de 2 buitenste pen bezettingen ongeveer tussen de 550 & 650 ohm weerstand hebben.


Ok bedankt Johan!

Ik had ff geen multimeter bij de hand helaas
Maar ik heb de stekker er ff af gehad en ik merkte geen verschil :confused:
Zou je dat moeten merken?

ManMachine 24-10-2012 09:02

Iemand enig idee?

Johan1982MK1 24-10-2012 10:12

met rijden moet je dat wel merken want deze sensor 'meet' hoeveelheid lucht die er binnenkomt waarna de computer kan bepalen hoeveel er moet worden ingespoten.
zolang hij tegen de nullast schakelaar aanstaat merk je dus wss niets.

Misschien dat je met je multimeter eens kan meten deze week, ben wel benieuwd waar die van jou op staat --> ik ben nl ook nog aan het proberen :)

ManMachine 24-10-2012 10:36

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
met rijden moet je dat wel merken want deze sensor 'meet' hoeveelheid lucht die er binnenkomt waarna de computer kan bepalen hoeveel er moet worden ingespoten.
zolang hij tegen de nullast schakelaar aanstaat merk je dus wss niets.

Misschien dat je met je multimeter eens kan meten deze week, ben wel benieuwd waar die van jou op staat --> ik ben nl ook nog aan het proberen :)


Ik zal wel eens ff meten van de week je hoort het zo gauw mogelijk :thumbup:

golf mkII 16v 25-10-2012 21:31

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Dat is te laag volgens mij.

Ik meende altijd dat deze minimaal 5 bar moest draaien?

Ooit eens gehoord, dus weet niet of dit klopt.

Digifant hoeft niet zo veel druk te hebben

golf mkII 16v 25-10-2012 21:32

Quote:
Originally Posted by ManMachine
Iemand enig idee hoeveel Bar de brandstofdruk moet wezen op een

GTI 16V PL op Digifant 1?

Ik zie nu op de drukmeter 3.8 Bar staan
Maar ik vind dat hij niet lekker doortrekt dus vandaar mijn vraag!

Is de opbrengst wel voldoende
Geen verstopt filter

Koppelmeister 27-10-2012 11:36

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Je Co pot meter is zeg maar je luchtmassameter en zit in de aanzuigbuis bij je powerfilter.
Deze moet op de 2 buitenste pen bezettingen ongeveer tussen de 550 & 650 ohm weerstand hebben.


Nou ik heb ff gemeten :eek:

Hij geeft precies 1356 Ohm weerstand aan!
Kan ik hem nou gewoon terugdraaien met die stelschroef?

Johan1982MK1 27-10-2012 12:03

Je kan er gwn aan draaien. Wel ff meten na een paar slagen welke kant je m opdraait. Mocht t daarna niet goed zijn kan je m altyd terug zetten. Die van mij is er iig heel wat van opgeknapt.

Koppelmeister 27-10-2012 12:08

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Je kan er gwn aan draaien. Wel ff meten na een paar slagen welke kant je m opdraait. Mocht t daarna niet goed zijn kan je m altyd terug zetten. Die van mij is er iig heel wat van opgeknapt.


Ga ik daar vanmiddag ff mee aan de slag,kijken of het beter word :thumbup:

Johan1982MK1 27-10-2012 12:32

Ik ben benieuwd wat die van jou doet :)

Koppelmeister 27-10-2012 13:08

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Ik ben benieuwd wat die van jou doet :)


Nou mooi afgeregeld op 565 Ohm hij loopt nou stationair wat strakker!
Maar ik blijf hetzelfde houden met rijden,af en toe inhouden?

Nou moet ik wel zeggen dat de brandstofpomp wel erg veel herrie maakt
Hij zoemt erg hard dus misschien is dat wel de boosdoener :confused:
Of de brandstoffilter?

jorg-maashees 27-10-2012 15:57

Zou beide kunnen. Maar de brandstofpompen willen nogal eens kapot gaan, en geven dan vaak problemen van stotteren, inhouden e.d. Als je het goed wil doen moet je dus de pomp en de filter vervangen, dan weet je zeker dat het goed is :thumbup:

Johan1982MK1 27-10-2012 17:29

Die van mij heeft t als de tank haast leeg is en je door de bocht gaat. Of van de rotondes. Brandstoffilter al eens vernieuwd?

Koppelmeister 27-10-2012 17:42

Nee brandstoffilter is nog niet vernieuwd
Iemand enig idee welke ik dan nodig hebt?


All times are GMT +1. The time now is 01:31.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.